Head-up teknologi. er det framtiden?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
ZZR-Erling

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av ZZR-Erling »

KydeX skrev:
SuperMorten skrev:Så vidt jeg kan se, er det ikke noe informasjon jeg trenger sånn rett opp i øya, uten at det kan vente til det passer meg å se ned.
En ting - Farten. Det skal utrolig lite til å bryte fartsgrensen på motorsykkel, spesielt i 40 soner og slikt. Da kunne det vært praktisk å ha farten i synsfeltet. Men det måtte vært integrert i visiret, jeg gidder ikke å ha en svær dings hengende utenpå hjelmen. Det får være nok med kommunikasjonsmodulen som stikker ut.
Nei, når jeg bryter fartsgrensen, så bryter jeg den bevist, stort sett.
Jeg vil ikke ha noe "fjas" opp i synsfeltet, der skal jeg SE hvor jeg kjører, og intet annet! :mk

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:
KydeX skrev:
SuperMorten skrev:Så vidt jeg kan se, er det ikke noe informasjon jeg trenger sånn rett opp i øya, uten at det kan vente til det passer meg å se ned.
En ting - Farten. Det skal utrolig lite til å bryte fartsgrensen på motorsykkel, spesielt i 40 soner og slikt. Da kunne det vært praktisk å ha farten i synsfeltet. Men det måtte vært integrert i visiret, jeg gidder ikke å ha en svær dings hengende utenpå hjelmen. Det får være nok med kommunikasjonsmodulen som stikker ut.
Nei, når jeg bryter fartsgrensen, så bryter jeg den bevist, stort sett.
Jeg vil ikke ha noe "fjas" opp i synsfeltet, der skal jeg SE hvor jeg kjører, og intet annet! :mk
Helt enig Erling, man har kjørt bil og mc så lenge at man stort sett vet instinktivt hvilken side av grensen man er på. Jeg har heller aldri opplevd et så akutt behov for å se på speedometeret at tidsforskjellen mellom head up og vanlig dashbord skulle være avgjørende for noe som helst.
Det kan se ut som om man prøver å finne gode argumenter for dette, men sliter kanskje litt :knegg .
Eneste gode argumentet jeg ser er "stilige greier"

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av KydeX »

Joda, enig i det med synsfeltet, det måtte i tilfelle være diskret.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev:
ZZR-Erling skrev:
KydeX skrev:
SuperMorten skrev:Så vidt jeg kan se, er det ikke noe informasjon jeg trenger sånn rett opp i øya, uten at det kan vente til det passer meg å se ned.
En ting - Farten. Det skal utrolig lite til å bryte fartsgrensen på motorsykkel, spesielt i 40 soner og slikt. Da kunne det vært praktisk å ha farten i synsfeltet. Men det måtte vært integrert i visiret, jeg gidder ikke å ha en svær dings hengende utenpå hjelmen. Det får være nok med kommunikasjonsmodulen som stikker ut.
Nei, når jeg bryter fartsgrensen, så bryter jeg den bevist, stort sett.
Jeg vil ikke ha noe "fjas" opp i synsfeltet, der skal jeg SE hvor jeg kjører, og intet annet! :mk
Helt enig Erling, man har kjørt bil og mc så lenge at man stort sett vet instinktivt hvilken side av grensen man er på. Jeg har heller aldri opplevd et så akutt behov for å se på speedometeret at tidsforskjellen mellom head up og vanlig dashbord skulle være avgjørende for noe som helst.
Det kan se ut som om man prøver å finne gode argumenter for dette, men sliter kanskje litt :knegg .
Eneste gode argumentet jeg ser er "stilige greier"
Helt som jeg skulle sagt det selv. Går det i 42 km/t i 40 sona, så har jeg tid til å se ned på speedometeret for å korrigere (yeah right :lol ) Tøft ja, men enda flere forstyrrende dingser på batteri som skal ha strøm. Men det er en fri verden, stort sett, og folk gjør som de vil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av jongsanim »

Mener fremdeles at bedret sikt bakover er et godt poeng :-) selvfølgelig er det en god del gadget-følelser i meg, men personlig tror jeg at 180° sikt bakover i det perifere synsfeltet er betydelig mer oversiktlig enn to speil på styret, spesielt på mindre sykler som for eksempel msx'n min ;-)

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av KydeX »

SuperMorten skrev:Går det i 42 km/t i 40 sona, så har jeg tid til å se ned på speedometeret for å korrigere (yeah right :lol )


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pøh, sløve sykler dere har da. Vrir jeg gassen to millimeter ekstra så er jeg i 60 før jeg rekker å se ned på speedometeret ;)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av SuperMorten »

KydeX skrev:
SuperMorten skrev:Går det i 42 km/t i 40 sona, så har jeg tid til å se ned på speedometeret for å korrigere (yeah right :lol )


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pøh, sløve sykler dere har da. Vrir jeg gassen to millimeter ekstra så er jeg i 60 før jeg rekker å se ned på speedometeret ;)

Sent from my C6903 using Tapatalk
Greit nok det, men du trenger da virkelig ikke speedometer for å oppfatte at det går for fort. :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av ZZR-Erling »

KydeX skrev:
SuperMorten skrev:Går det i 42 km/t i 40 sona, så har jeg tid til å se ned på speedometeret for å korrigere (yeah right :lol )


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pøh, sløve sykler dere har da. Vrir jeg gassen to millimeter ekstra så er jeg i 60 før jeg rekker å se ned på speedometeret ;)

Sent from my C6903 using Tapatalk
Eheeeem..nu drar jo en K1300S i 6'te i fra en VFR1200 i 5'te. ;-)

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av KydeX »

Hehe, ligger ikke i sjette gir i 40 sonen da :) Men jeg tror ikke jeg strekker den der noe lenger.

Det blir vel individuelt hva man ønsker seg av gadgets og informasjon, men det er jo greit med muligheter for de som vil da.

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Innlegg: 137
Registrert: 28 jun 2013, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Sted: Finnmark

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Det kameraet som filmer bakover hørtes veldig lur ut, da trenger man ikke bruke speil, og får ett my bedre bilde av trafikken bak seg!

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av jongsanim »

ThemotorsykkelGuy skrev:Det kameraet som filmer bakover hørtes veldig lur ut, da trenger man ikke bruke speil, og får ett my bedre bilde av trafikken bak seg!
Godt jeg ikke er alene! :P

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av jongsanim »

Fikk en epost i dag fra Skullyhelmets med følgende:

"Beta selections are now closed, but we have great news that we want to share with you before anyone else.

You can pre-order what Road & Track calls, "the most anticipated motorcycle helmet ever produced" starting Monday, August 11, 2014."

Kan jo håpe det betyr en launch til neste år.. Men vet jo ikke :P

[video]https://www.youtube.com/watch?v=7YjE9mN ... ata_player[/video]

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av Crinos »

Jeg fikk også den... epost om at beta var over og jeg kunne forhåndsbestille en. (noe jeg gjorde)... Meeeeeeeen... Det er vell fremdeles en stund til denne kommer for salg i europa tror jeg... Jeg prøvd å få svar på om den vil få CE godkjenning, noe jeg ikke har fått svar på enda... og uten CE godkjenning, er den en dyr, verdiløs gjenstand. (for oss i Europa i alle fall).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av jongsanim »

http://m.facebook.com/l.php?u=http%3A%2 ... xenLtooOIH" onclick="window.open(this.href);return false;

1600 USD inklusiv frakt pluss mva. Blir ca 12500 kr levert til Norge mai 2015.. Ikke aktuelt for meg med den prisen hvertfall ;)

(Den er CE godkjent)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Head-up teknologi. er det framtiden?

Legg inn av Crinos »

jongsanim skrev:http://m.facebook.com/l.php?u=http%3A%2 ... xenLtooOIH

1600 USD inklusiv frakt pluss mva. Blir ca 12500 kr levert til Norge mai 2015.. Ikke aktuelt for meg med den prisen hvertfall ;)

(Den er CE godkjent)
Hoisann... Nei, det er prisen av to Schuberts/BMW hjelmer det... Trenger ikke headsup og ryggekamera :p
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar