Advarsel!!!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
GSXR

Advarsel!!!

Legg inn av GSXR »

Advarsel!!!

Om dere mottar en E-post med denne avsenderen ”Access Staff <staff@msn-network.com>”,
og som lyder som følgende:

Dear MSN Customer,

During on of our regular automatical verification procedures we've encountered a technical problem
caused by the fact that we could not verify the information that you provided during registration.
We urgently ask you to submit your information so that we could fully verify your identity, otherwise an
access to MSN services for your account will be deactivated until you pass verification process.
to submit your information please use our secure online application - secure application. Thank you for using our services, MSN Payment Processing Department.

Ikke Svar!!!
Det ser ut som en reell E-postmelding fra MSN, med samme logo og bakgrunn som de benytter i sine utsendelser, men den er altså ikke ekte.
Da jeg syntes den så noe suspekt ut, tok jeg kontakt med Microsoft for å få Deres syn på saken.
Jeg fikk følgende beskjed:

Dette er en såkalt “phishing”-mail, hvor noen forsøker å hente ut kredittkortinformasjon fra deg.

Så med fare for å gjenta meg selv, ”ikke gi ut noe informasjon om deg selv”.
Denne E-posten gjør man dette med, "Sletter Den".

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av LinnSurion »

Jepp, skal se opp for den. Skal en del til før jeg gir ut info om meg selv på nettet. Det er jo så mange som har blitt lurt.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Sletter all mail jeg ikke kenner til avsender.............

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Her og...all epost med ukjent avsender blir slettet, men takk for opplysningen....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar