Tråden om røyking og snus...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Tråden om røyking og snus...

Legg inn av AJ »

Tror ikke vi har en sånn tråd her på MCsiden.no?
Må ha en slik, vel? :knegg Helt uten særlig mål og mening uten at det betyr så mye ;-);)

Han er ikke medlem her hos oss, men det hender han dukker opp i nyhetene. Nei, jeg tenker ikke på Bill Clinton og sigarene hans, men på Barack Obama og røykeslutten hans. Alt i følge Michelle, presidentens 'Haus Gestapo', som mener å vite at gubbelure Obama har sluttet å røyke...

Men det kan jo hende verdens mektigste mann gjemmer seg bort bortest på plenen rundt dette hvite huset han bor i og sniker til seg en røyk... :8-[

Vel... vet at noen røyker her på MCsiden.no. Mens andre (de fleste...) ikke gjør det.
Selv holdt jeg på med snus i mange år, men sluttet i løpet av en uke for noen år siden. En ukes nedtrappingsplan funket utmerket for meg og jeg har siden ikke brukt noen form for tobakk. Men savner snusen av og til - må bare innrømme det, gitt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg røyka litt et halvårs tid når jeg gikk i 7. klasse. Men det var viktigere å kjøpe bensin til mopeden, så det ble slutt på røykingen. Heldigvis.
For penga jeg har spart på å ikke røyke i alle disse årene, har jeg blant annet vært 11 ganger på bilferie i USA. Det neste blir kanskje mc-ferie over there :-k
Sist redigert av ArcticTiger den 08 feb 2011, 23:53, redigert 1 gang totalt.

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av SveinT »

Hei, jeg slutta med røykingen for 5 - 6 år siden
Hjelperen min var ikke noe mer spennende enn ei bok,
men den gav skikkelig motivasjon . Det er mulig for alle :thumleft

http://musculus.blogg.no/1295867758_bok ... endel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Godtvoksen »

Budsjettet holder fortsatt, ikke ei krone har jeg betalt for min VTX 1800. Har bare omprioritert livet mitt, og sluttet når jeg første gang satt meg på Silkesvarten - etter å ha røyka i 42 år uten tidligere forsøk på stopp:

Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av MaxTron »

Fantastisk bra prioritering!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av mekkern »

har aldri røkt så mye at jeg hadde hatt råd til mer enn gammalt rask.... :knegg
sluttet for noen år siden å røyke men tar ei ekornbleie og lar humla suse... :mk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av rogg »

La røyken på hylla for for snart 2,5 år siden. Godt å bli kvitt røyken. Nå har ikke jeg spart pengene, de går liksom inn i husholdningsbudsjettet. Men ny varmepumpe er det blitt, samt en henger til motorsykkelen, Noe nytt jaktutstyr. Så litt har det blitt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av SheDevil »

SveinT skrev:Hei, jeg slutta med røykingen for 5 - 6 år siden
Hjelperen min var ikke noe mer spennende enn ei bok,
men den gav skikkelig motivasjon . Det er mulig for alle :thumleft

http://musculus.blogg.no/1295867758_bok ... endel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg sluttet også sammen med denne boka.

Startet å røyke i 12 års alderen sånn ca og prøvde halvhjertet en stund på å slutte. Endte opp med å kjøpe denne boken jeg også for ca 5-6 år siden. Den kjøpte jeg fordi det stod at jeg fortsatt kunne røyke mens jeg leste boka. Det var bra tenkte jeg for uka før hadde jeg vært innom Sverige for å kjøpe kvoten. Endte opp med å slutte da jeg var halveis i boka og resten av røyken ga jeg bort til broder'n...

Fortsatt røykdri og synes det er deilig å være uten (syntes Gizmodude også, var ikke så glad i å kysse meg da jeg nettopp hadde sugt nikotin i høyt tempe før jeg sku legge meg)

Pengene går nok i det store sluket men bensin til "gullet" er høyt prioritert i mc-sesongen :prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Twister »

SveinT skrev:Hei, jeg slutta med røykingen for 5 - 6 år siden
Hjelperen min var ikke noe mer spennende enn ei bok,
men den gav skikkelig motivasjon . Det er mulig for alle :thumleft

http://musculus.blogg.no/1295867758_bok ... endel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne kan anbefales på det sterkeste!! :thumleft
Julen for 4 år siden fikk jeg denne boken og 5 pk tobakk av ex svigers... jeg la så klart boken fra meg i hylla og fortsatte å røyke fem til påsken.. Vel den tilfeldighet begynte jeg å lese i den og etter et par dager var jeg røykfri :scratch
Skjønte ingenting, siden jeg har forsøkt ganske tøft tidligere også... Men denne boka ga meg en nye måte å se sammenhengen på.. Det er jo selvfølgelig ikke slik at all sug bare blir borte, en må jo bite tenne sammen for å ri over de verste toppene, men med det nye tankesettet er det mye enklere. for meg; nesten flaut enkelt i forhold til tidligere erfaringer.
ERik

Men jeg ser meg enda og kommer sikkert til å kjenne det slik hele livet som en "røyker som ikke røyker mer".
Med det mener jeg at jeg vil sprekke 100% hvis jeg så mye som prøver et par drag med en fersk Petterøes... =;
Fortsatt nyter jeg daglig det å vite at jeg selv kan kontrollere alle mine våkene timer av døgnet ( med unntak av de jeg har solgt til arbeidsgiveren da ;-);)) og kjæresten er veldig glad :prf
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Godtvoksen

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Godtvoksen »

Twister skrev:
...kommer sikkert til å kjenne det slik hele livet som en "røyker som ikke røyker mer".
Med det mener jeg at jeg vil sprekke 100% hvis jeg så mye som prøver et par drag med en fersk Petterøes... =;
:janikk ..her kjenner jeg meg igjen.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Onsløv »

Madammen leste også denne boka. Hun har nå vært røykfri i 6 år. Klapp klapp.
Hun tørde ikke lese boka til å begynne med, den lå pent i bokhylla.
Jeg leste den ut (røyker ikke) og lo innimellom på ting som stod der, da fristet hun seg til å lese.

Hun var pent nødt å gå ut og røyke, og det var ikke alltid så kjekt om vinteren.

Og som du sier cbrdama, så var jeg ikke så glad i å kysse henne når hun hadde tatt seg et sug.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Godtvoksen

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Godtvoksen »

Onsløv skrev:
Og som du sier cbrdama, så var jeg ikke så glad i å kysse henne når hun hadde tatt seg et sug.
Hmmm..er det ingen moderatorer her, slike vulgære grovheter er da ikke MC-siden verdig... =; ... :lol

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Gizmodude »

Det jeg ikke fatter, er hvorfor eks røykere ofte blir helt fanatisk når det gjelder røyking/røykeforbud.
De oppfører seg som nykristne misjonærer som bare MÅ predikere ...

Snakker om korttidsminne :scratch

Nå har jeg heldigvis aldri røyket og takk for det ;-);)
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Onsløv »

Godtvoksen skrev:
Onsløv skrev:
Og som du sier cbrdama, så var jeg ikke så glad i å kysse henne når hun hadde tatt seg et sug.
Hmmm..er det ingen moderatorer her, slike vulgære grovheter er da ikke MC-siden verdig... =; ... :lol
Du må jo se hele innlegget i sin helhet.
Jeg tenkte å skrive blås, men man blåser jo ikke i en røyk......(så vidt meg bekjent)

Og så må jeg legge til: :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Twister »

Gizmodude skrev:Det jeg ikke fatter, er hvorfor eks røykere ofte blir helt fanatisk når det gjelder røyking/røykeforbud.
De oppfører seg som nykristne misjonærer som bare MÅ predikere ...

Snakker om korttidsminne :scratch
Nå har jeg heldigvis aldri røyket og takk for det ;-);)
Akkurat det er jeg HELT enig i!! noen blir helt fanatiske
Men jeg tror og håper grunnen er at vi ønsker faktisk andre røykere samme gleden som vi selv har opplevd.
Jeg tror at mange som aldri har hatt den avhengigheten, faktisk forstår hvor stort dette er for oss røykere å kunne klare å slutte. Da er det nok lett å la seg rive med å bli litt vel overivrig og litt selvgod kanskje??

Selv liker jeg godt at de røyker i verkstedet!! mulig jeg er syk, men det lukter skikkelig godt av en rullings :D
Men håper med hele meg at de slutter!!

Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Svar