Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 528
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Min motorsykkel: Kawasaki ZX-6 1992
Sted: Troms

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Domino »

Ferdig å bytte batteri på en MacBook Air.
IMG_20211130_093022.jpg
Nå er det tid for lunsj og et stort krus te!
IMG_20211130_105807.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 6631
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Min motorsykkel: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mekkern »

sitter og lurer litt på hvor det ender...
for så vidt greit at mye av deler må dokumenteres-men når vidskjermer og slikt må ha ABE i Tyskland og at det er krav om merke/type spesifike dekk på mc`n-ja da synes jeg det har blitt litt væl...
kommer det et nytt bra dekk har man ikke uten godkjenning lov til å benytte dette. :scratch
https://www.michelin.de/auto/startseite ... %C3%A4dern
https://www.adac.de/-/media/pdf/motorra ... raeder.pdf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

kgjersda
Innlegg: 556
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Min motorsykkel: MT-10 SP -17, CBR1000RR -05

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kgjersda »

Er dette på vei inn i Norge? 😵
* Rieju RMX 50
* Yamaha DT125RE
* Yamaha Fazer FZS600
Yamaha MT-10 SP -17
Honda CBR1000RR -05

mekkern
Innlegg: 6631
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Min motorsykkel: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mekkern »

kgjersda skrev: 12 des 2021, 18:31 Er dette på vei inn i Norge? 😵
skal ikke se bort fra dette ved en innføring av "eu-kontroll"
men det er jo et problem hvis en blir stanset i Tyskland med en "norsk sykkel" også.. inimellom de beslaglegger eksos og bremsehendler blandt annet..eller enkelt og greit kjøreforbud..kjekt på ferie...



sjekk ut litt av disse videoene...mange av dem polizene burde hatt en liten bart under nesa... :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 33737
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Min motorsykkel: KTM 1290 SA S, ('18), KTM 390 Duke ('21)
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 12 des 2021, 19:38
kgjersda skrev: 12 des 2021, 18:31 Er dette på vei inn i Norge? 😵
skal ikke se bort fra dette ved en innføring av "eu-kontroll"
men det er jo et problem hvis en blir stanset i Tyskland med en "norsk sykkel" også.. inimellom de beslaglegger eksos og bremsehendler blandt annet..eller enkelt og greit kjøreforbud..kjekt på ferie...
Så... dette betyr vel enkelt og greit at det er lurest å holde sykkelen i original stand slik den ble levert fra fabrikk...?
På den måten sparer man masse penger også... :crazy: .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kgjersda
Innlegg: 556
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Min motorsykkel: MT-10 SP -17, CBR1000RR -05

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kgjersda »

AJ skrev: 12 des 2021, 19:56
mekkern skrev: 12 des 2021, 19:38
kgjersda skrev: 12 des 2021, 18:31 Er dette på vei inn i Norge? 😵
skal ikke se bort fra dette ved en innføring av "eu-kontroll"
men det er jo et problem hvis en blir stanset i Tyskland med en "norsk sykkel" også.. inimellom de beslaglegger eksos og bremsehendler blandt annet..eller enkelt og greit kjøreforbud..kjekt på ferie...
Så... dette betyr vel enkelt og greit at det er lurest å holde sykkelen i original stand slik den ble levert fra fabrikk...?
På den måten sparer man masse penger også... :crazy: .
En sykkel levert fra fabrikk er jo på langt nær så god som den kan bli. De har jo kuttet kostnadene der de kan for å oppnå et prisnivå som er akseptabelt fra forbrukerne.
Det må da få være opp til hver enkelt å få sykkelen slik man vil ha den.

Merk at jeg ikke støtter trafikkfarlige endringer - som f.eks kinahendler.
* Rieju RMX 50
* Yamaha DT125RE
* Yamaha Fazer FZS600
Yamaha MT-10 SP -17
Honda CBR1000RR -05

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 33737
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Min motorsykkel: KTM 1290 SA S, ('18), KTM 390 Duke ('21)
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

kgjersda skrev: 12 des 2021, 20:21 En sykkel levert fra fabrikk er jo på langt nær så god som den kan bli. De har jo kuttet kostnadene der de kan for å oppnå et prisnivå som er akseptabelt fra forbrukerne.
Det må da få være opp til hver enkelt å få sykkelen slik man vil ha den.

Merk at jeg ikke støtter trafikkfarlige endringer - som f.eks kinahendler.
Er ikke så sikker på om jeg kjøper den første påstanden din.
Men enig i at det får være opp til hver enkelt hvba man vil gjøre med sykkelen for å få den slik man vil ha den.

Selv har jeg hoppet av det kjøret og er såre fornøyd med slik syklene er i original stand.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 3826
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Min motorsykkel: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av FredrikE24 »

Vi er glad i å klage her på berget. Vi er også heldig på den måten at vi har det veldig fritt vedrørende håndheving av ombygging og modifikasjoner på kjøretøy. I andre europeiske land får det store konsekvenser om man ikke har satt seg inn i reglene og har TÜV-papirer i orden.
Så det er liksom det som må til for å slippe trøbbel.

Jeg har blitt stoppet av tysk politi, og man slipper ikke unna med humor og smil. Det er knallhardt.

kgjersda
Innlegg: 556
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Min motorsykkel: MT-10 SP -17, CBR1000RR -05

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kgjersda »

AJ skrev: 12 des 2021, 20:26
kgjersda skrev: 12 des 2021, 20:21 En sykkel levert fra fabrikk er jo på langt nær så god som den kan bli. De har jo kuttet kostnadene der de kan for å oppnå et prisnivå som er akseptabelt fra forbrukerne.
Det må da få være opp til hver enkelt å få sykkelen slik man vil ha den.

Merk at jeg ikke støtter trafikkfarlige endringer - som f.eks kinahendler.
Er ikke så sikker på om jeg kjøper den første påstanden din.
Men enig i at det får være opp til hver enkelt hvba man vil gjøre med sykkelen for å få den slik man vil ha den.

Selv har jeg hoppet av det kjøret og er såre fornøyd med slik syklene er i original stand.
Hva er problematisk med første påstand? Det er jo derfor du får sykler i alt fra 100.000kr og opp til Ducati Superleggera til 4-500.000kr?
Desto mer du bruker i "inngangen" av en sykkel desto bedre komponenter får du? Men uansett hvilken sykkel du kjøper så har det blitt foretatt kostnadskutt den ene eller andre plassen som gjør at ytelsen til sykkelen ikke er det den burde eller kan være.

Min MT-10 var levert med en bremsepumpe fremme som leverte ytelse under forventning. Jeg byttet til en fra en R1. Har sikkert ikke lov til det i følge de nye reglene, men ytelsen er blitt bedre. :-k
* Rieju RMX 50
* Yamaha DT125RE
* Yamaha Fazer FZS600
Yamaha MT-10 SP -17
Honda CBR1000RR -05

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 3826
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Min motorsykkel: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av FredrikE24 »

Hvilke nye regler?
Sålenge man får slikt godkjent så er det ingen problem.

I Norge vil det aldri bli noe problem. Vi har ikke ressurser til å følge opp slikt som dette på utenontroller med mindre sykkelen har helt åpenbare feil/mangler/modifikasjoner.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 33737
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Min motorsykkel: KTM 1290 SA S, ('18), KTM 390 Duke ('21)
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

kgjersda skrev: 12 des 2021, 20:43 Hva er problematisk med første påstand?
Hvor i mitt innlegg har jeg påstått at din første påstand er problematisk :scratch ?
Jeg skriver at jeg ikke uten videre kjøper påstanden din. Enkelt og greit.
Jeg tror altså at fabrikantene har gjort det beste de kan innenfor de krav som gjelder når det kommer til sikkerhet, kvalitet og utslippskrav. Alt innenfor de ulike kvalitet- og prissegmentene, selvfølgelig. Ønsker man å heve komponentkvaliteten til det som produisenten har satt for et annet segment med mer krevende krav i forhold til bl.a. ytelse, så har jeg altså ingen problemer med å forstå det.
Men i utgangspunktet har dette ingenting med å problematisere noe som helst.

Det er vel heller de som mener noe annet, nemlig at de tror og mener at produsenten ikke har gjort god nok jobb, som problematiserer...
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kgjersda
Innlegg: 556
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Min motorsykkel: MT-10 SP -17, CBR1000RR -05

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kgjersda »

FredrikE24 skrev: 12 des 2021, 20:46 Hvilke nye regler?
Sålenge man får slikt godkjent så er det ingen problem.

I Norge vil det aldri bli noe problem. Vi har ikke ressurser til å følge opp slikt som dette på utenontroller med mindre sykkelen har helt åpenbare feil/mangler/modifikasjoner.
Dersom de nye reglene kom hit via EU. Kanskje jeg misforstod tidligere innlegg. Trodde det var snakk om at reglene kunne komme hit, ikke at de var komt.
* Rieju RMX 50
* Yamaha DT125RE
* Yamaha Fazer FZS600
Yamaha MT-10 SP -17
Honda CBR1000RR -05

Audi Mannen
Innlegg: 458
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Min motorsykkel: Ducati Multistrada V4S
Sted: Nordmøre

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Audi Mannen »

Ikke akkurat nå, men la siste hånd på verket på en juleby fruen ville ha etter noe forsinket fortolling fra det store utland.
En liten hobby på vinterhalvåret for å komme litt unna PMS.

Belager liggende bilde, men jeg får ikke snudd det riktig vei når det legges inn.
Juleby 2021.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6344
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Min motorsykkel: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev: 13 des 2021, 06:10 Ikke akkurat nå, men la siste hånd på verket på en juleby fruen ville ha etter noe forsinket fortolling fra det store utland.
En liten hobby på vinterhalvåret for å komme litt unna PMS.

Belager liggende bilde, men jeg får ikke snudd det riktig vei når det legges inn.

Juleby 2021.jpg
Jeg ser antydning til noen veier der også. Hvorfor ikke lure inn noen Audi og Ducati skalamodeller der når madammen ikke ser på :P

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6435
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Min motorsykkel: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jompa »

Ser på dagsrevyen.
Og har vel etterhvert kommet frem til at jeg bare skal late som om råd fra fhi og regjeringen som kommer klokka 20 ikke gjelder meg.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar