Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Audi Mannen »

Akkurat slått av høytrykkspyleren etter en terrassevask og skrubb av ca 50 kvm terrasse. Nå er det bare 140 kvm igjen rundt huset så er det klart for en oppfriskning. Men for å bevare nabo forholdet så tar jeg det i puljer og ikke i ett kjør.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Domino »

I dag har jeg hjemmekontor i påvente at jeg skal få et stikk i armen kl 14:20. Og når det er en stille dag på jobb finner man alltid noe å fylle tida med!
IMG_20210623_125316.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av niko »

Akkurat nå kjenner jeg på følelsen av å være pensjonist. Det blei jeg i går. Foreløpig kjennes det veldig bra, og jeg har en mistanke om at det kommer til å fortsette sånn. Har planlagt det lenge, og forberedt meg bra. Det nest første jeg skal gjøre, er en rundtur rundt Sør-Norge sammen med AJ. Vi starter i morgen. Det første jeg skal gjøre, er å prøvesmake Dr. Nielsens Bitter. Og det skal jeg gjøre akkurat nå. Hvorfor ikke? :b_c:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

niko skrev: 23 jun 2021, 14:14 Akkurat nå kjenner jeg på følelsen av å være pensjonist.
Gratulerer som pensjonist og vel utført aktivt yrkesliv. Blir vel litt småjobbing innimellom, vil jeg tro, men det meste av tiden vil nok gå med til meningsfyllt pensjonistsysler. Nemlig å skumme mest mulig av fløten :P :crazy: .
mer av det niko skrev: Det nest første jeg skal gjøre, er en rundtur rundt Sør-Norge sammen med AJ. Vi starter i morgen. Det første jeg skal gjøre, er å prøvesmake Dr. Nielsens Bitter. Og det skal jeg gjøre akkurat nå. Hvorfor ikke? :b_c:
Ja, hvorfor ikke :knegg ?
Selv har jeg vært innom dekkverkstedet og bestilt time for bytte i august før forumtouren.
Satser på at de som sitter på nå med snart 9K kjørte km. holder til da.
Hvis ikke så blir det kjøring med vesle KTM'en, som jo også er ustyrlig morosamt :mc1 !

Og akkurat nå står 1290'en og kjøler seg ned i påvente av den store førturvasken.

Eller er omtrent alt pakket og tilrettelagt :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Tore L »

niko skrev: 23 jun 2021, 14:14 Akkurat nå kjenner jeg på følelsen av å være pensjonist. Det blei jeg i går. Foreløpig kjennes det veldig bra, og jeg har en mistanke om at det kommer til å fortsette sånn. Har planlagt det lenge, og forberedt meg bra. Det nest første jeg skal gjøre, er en rundtur rundt Sør-Norge sammen med AJ. Vi starter i morgen. Det første jeg skal gjøre, er å prøvesmake Dr. Nielsens Bitter. Og det skal jeg gjøre akkurat nå. Hvorfor ikke? :b_c:
Gratulerer som pensjonist Niko, og kjenner jeg deg rett er nok dette vell vurdert og som du selv sier planlagt og forberedt lenge. Er i samme prosess nå med å planlegge / forberede når jeg skal gå av, har mulighet i oktober når jeg blir 62 men tror jeg tar et år til.
Ha en fin tur med AJ og kjør forsiktig, så treffes vi i august på Mcsiden tur :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 23 jun 2021, 14:49 har mulighet i oktober når jeg blir 62 men tror jeg tar et år til.
Ha en fin tur med AJ og kjør forsiktig, så treffes vi i august på Mcsiden tur :)
Høres fornuftig ut.
Jeg ga meg seks måneder før jeg fylte 63, takket være koronasituasjonen... :-k .
Men det spilte ingen rolle selv om jeg altså hadde tenkt å slutte midtsommeren i år, ved fylte 63.

Uansett så er nå et langt og variert yrkesaktivt liv avsluttet. Og det er jeg godt fornøyd med. Mye interessant og spennende i mange år, men alt har sin tid og akkurat nå savner jeg på ingen måten det til tider hektiske jaget man opplevde på det mest intense.
Bare det å bestemme selv når man vil stå opp om morgenen er noe man setter stor pris på som pensjonist :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av APettersen »

Nettopp kommet hjem etter en lengre arbeidsøkt, som ble rundet av med en runde oppom indre Østfold pr bil, via blant annet Trøskenveien. Godt å få kjørt litt sving, selv om det foregikk med fire hjul, ratt og dieselmotor.

Jeg tok til og ble arbeidsgiver for en måneds tid siden, etter ganske intensive forberedelser siden før jul. Mc-sesongen har derfor av praktiske og økonomiske årsaker latt vente på seg, mens man virkelig har fått stresstestet økonomien. Nå er sykkelen omsider børstet støv av, og innlevert for skifte av mer bremseslanger. Tar alt nå. Det skal bli godt å stole på det igjen. Sporty gjort av verkstedet å ta den inn nå, med lovnader om forholdsvis rask behandling. Det gleder meg å se at de har økt "bemanningen" fra fjorårets to, til fem i år. Det må bety at det er flere enn meg som er fornøyd..

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Audi Mannen »

niko skrev: 23 jun 2021, 14:14 Akkurat nå kjenner jeg på følelsen av å være pensjonist. Det blei jeg i går. Foreløpig kjennes det veldig bra, og jeg har en mistanke om at det kommer til å fortsette sånn. Har planlagt det lenge, og forberedt meg bra. Det nest første jeg skal gjøre, er en rundtur rundt Sør-Norge sammen med AJ. Vi starter i morgen. Det første jeg skal gjøre, er å prøvesmake Dr. Nielsens Bitter. Og det skal jeg gjøre akkurat nå. Hvorfor ikke? :b_c:
Akkurat nå leste jeg om gleden til niko over å være pensjonist og vil gratulerer med det. Jeg må nok belage meg på å stå opp før kl 06.00 i noen år til. Det er viktig å nyte den tiden man har og dersom det økonomiske er på plass sammen med fritids aktiviteter som gir mening i hverdagen for seg og sine så stemmer jeg for å gå av så tidlig som mulig. I tillegg gir man en ledig plass til den yngre garde som trenger noe håndfast for å komme igang med sine prioriteringer.

God tur til Dere to i dag og kjør pent.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Audi Mannen skrev: 24 jun 2021, 10:14
niko skrev: 23 jun 2021, 14:14 Akkurat nå kjenner jeg på følelsen av å være pensjonist. Det blei jeg i går. Foreløpig kjennes det veldig bra, og jeg har en mistanke om at det kommer til å fortsette sånn. Har planlagt det lenge, og forberedt meg bra. Det nest første jeg skal gjøre, er en rundtur rundt Sør-Norge sammen med AJ. Vi starter i morgen. Det første jeg skal gjøre, er å prøvesmake Dr. Nielsens Bitter. Og det skal jeg gjøre akkurat nå. Hvorfor ikke? :b_c:
Akkurat nå leste jeg om gleden til niko over å være pensjonist og vil gratulerer med det. Jeg må nok belage meg på å stå opp før kl 06.00 i noen år til. Det er viktig å nyte den tiden man har og dersom det økonomiske er på plass sammen med fritids aktiviteter som gir mening i hverdagen for seg og sine så stemmer jeg for å gå av så tidlig som mulig. I tillegg gir man en ledig plass til den yngre garde som trenger noe håndfast for å komme igang med sine prioriteringer.

God tur til Dere to i dag og kjør pent.
Audi Mannen Der har du et poeng, det å fristille en plass til den yngre garde. Det er hardt nok for de å komme seg inn på arbeidsmarkedet, boligmarkedet osv. og uten fast arbeid er sistnevnte i praksis umulig om man ikke arver eller vinner i lotto o.l.
Vil tro at dette med stadige revideringer av pensjonsreglene som vel ikke er til fordel for arbeidstakere, kun er for at staten skal spare penger...
Kunne godt tenkt meg å ga av tidlig om jeg kunne, men det blir vel i så fall et tapsprosjekt mtp. pensjonsutbetaling.

Niko Gratulerer som pensjonist!! og god tur videre sammen med AJ!

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 183
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Erik_B70 »

Akkurat brukt lunchpausen på hjemmekontoret til å tørrtrene på oppsetting av telt :crazy:
Har blitt dårlig med overnattingsturer så langt i år, men har et ørlite håp om i alle fall en natt i telt til helgen.
IMG_1600_F.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Audi Mannen »


Audi Mannen Der har du et poeng, det å fristille en plass til den yngre garde. Det er hardt nok for de å komme seg inn på arbeidsmarkedet, boligmarkedet osv. og uten fast arbeid er sistnevnte i praksis umulig om man ikke arver eller vinner i lotto o.l.
Vil tro at dette med stadige revideringer av pensjonsreglene som vel ikke er til fordel for arbeidstakere, kun er for at staten skal spare penger...
Kunne godt tenkt meg å ga av tidlig om jeg kunne, men det blir vel i så fall et tapsprosjekt mtp. pensjonsutbetaling.

Niko Gratulerer som pensjonist!! og god tur videre sammen med AJ!
Ja, det er en ond spiral vi er på god vei inn i med lengre arbeidsliv. Det som kanskje irriterer meg mest i dette temaet og som kanskje kvalifiserer at svaret mitt her burde vært i den tråden hvor man blåser ut er alle offentlige ansatte som fortsetter til langt opp i 70 åra på arbeid. De i det private næringsliv står for egen kost/inntekt, men offentlig ansatte er der for alles beste og på fellesskapets regning og da kan man mene noe om det også. Det er svært få personer i Norge som har så spesiell kompetanse at man er uunnværlig. Er man det så er det i tilfellet dårlig planlegging fra arbeidsgiver side som ikke har sett problematikken tidlig nok til å ta grep.
Vi er i samme situasjon her på min arbeidsplass, jeg har noen kolleger med utrolig kompetanse som skal/kan gå av om 3-5 år og har allerede nå begynt å ta grep for å sikre kunnskap og kvalitet videre, ikke lett men man må jo prøve.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

Akkurat ferdig med årets behandling av skinnjakke og bukse med Heimer lærbalsam.
Gode kjøreklær i skinn er vel verd å ta vare på og Heimer, kjøpt på Felleskjøpet, funker fortreffelig til å holde skinnet mykt, smidig og pent :prf :
DSCN9410.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av oivindg »

Tabbet meg skikkelig ut her om dagen og smeltet hælen på den ene støvelen mot eksosanlegget. Måtte tette det lille hullet i støvelen og legge på litt materiale. Valget falt på tokomponent epoksylim. Tror og håper at det sitter godt, så får vi se om jeg skal gå over med Dremel for å pynte litt på det til slutt. Det hvite er forresten en liten teipbit for å unngå å få epoksylim inn i støvelen.

Her er støvelen før fiks
IMG_6744_s.jpg

Sånn ser det ut med et lag epoksylim
IMG_6752_s.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av rolf-arne »

Pause i arbeidet med å få tilbake hagen. En av prioritetene for juli... innimellom sykkelfiksing, både min og andres... det blir mange pauser, kroppens egen motor krever korte intervall mellom pausene. BildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av niko »

munch.jpg
Hjemme før regnet (så vidt) og før fotballkampen etter en liten urban luftetur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar