Hvem har høyest strømregning nå om dagen...?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Hvem har høyest strømregning nå om dagen...?

Legg inn av Kawasaki »

Fikk lettere sjokk da jeg så hvor mye dem vil ha av meg for strømmen jeg har brukt i Desember.
Jeg velger å bruke humor for å prøve å komme over det,istedet for det første som slo meg,å finne et passelig tau og et tre. Det får eventuellt vente til Januar regningen kommer :sorry

Så hvem er månedens "svarteper" når det gjelder strømregninga? Hos meg vil de ha 4883 kroner!!!! Og det er kun for Desember måned.

Noen bedre? :mk
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Dexter »

Tipper vi havner på ca. 1700,-
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Globe »

1.700 :oh Det er vel ca. det jeg har forbrukt ved å holde +15 grader i garasjen i desember ;e

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Dexter »

Vel, siden siste avlesning er fra 01.11.10 til 31.12.10 og er nøyaktig 4000 kwh så blir desember 4000/2xstrømpris

Strømpris ble i desember 0,8237kr

Altså: 2000x0,8237=1647,40
+ Kr. 49 i fast månedsbeløp

Skulle vel stemme dette?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Kawasaki »

Dexter skrev:Vel, siden siste avlesning er fra 01.11.10 til 31.12.10 og er nøyaktig 4000 kwh så blir desember 4000/2xstrømpris

Strømpris ble i desember 0,8237kr

Altså: 2000x0,8237=1647,40
+ Kr. 49 i fast månedsbeløp

Skulle vel stemme dette?
Jeg tipper du har glemt å ta med nettleia,du betaler nok mere enn 83 øre kw/timen.Pluss på 40-50 øre,kanskje mer :janikk
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Onsløv »

Tipper jeg ligger på 1200kr...

Brukte 2500kw fra 1.11 - 2.1....

Latterlig tråd, forøvrig....

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Dexter »

Kawasaki skrev:
Dexter skrev:Vel, siden siste avlesning er fra 01.11.10 til 31.12.10 og er nøyaktig 4000 kwh så blir desember 4000/2xstrømpris

Strømpris ble i desember 0,8237kr

Altså: 2000x0,8237=1647,40
+ Kr. 49 i fast månedsbeløp

Skulle vel stemme dette?
Jeg tipper du har glemt å ta med nettleia,du betaler nok mere enn 83 øre kw/timen.Pluss på 40-50 øre,kanskje mer :janikk
Nei, jeg har fått prisvarsel for desemberprisen så den er riktig. Ja, nettleie kommer i tillegg, men her var det snakk om strømprisen vel? Jeg kan slenge på nettleien også:

2000x0,4214=842,76

Strøm og nettleie blir da totalt:
1647,40 (strøm)
+ 49,- (fast månedspris strøm)
+ 842,76 (nettleie)
+ 101,- (31 dg fastpris nettleie)
--------------------
= 2640,16
================

Er vi nå enige? Er fortsatt langt unna "vinneren" av desembers strømregning :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Dexter »

Onsløv skrev:Tipper jeg ligger på 1200kr...

Brukte 2500kw fra 1.11 - 2.1....

Latterlig tråd, forøvrig....
Tja, like latterlig som en del andre emner som noen holder liv i her :-# Men det er nå greit d :mk

Strømprisen er forøvrig ikke så heeeelt uinteressant synes nå jeg da... har brukt mye tid på å finne lave priser og redusere forbruket uten å sitte å fryse i mørket :popcrn
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:
Onsløv skrev:Tipper jeg ligger på 1200kr...

Brukte 2500kw fra 1.11 - 2.1....

Latterlig tråd, forøvrig....
Tja, like latterlig som en del andre emner som noen holder liv i her :-# Men det er nå greit d :mk

Strømprisen er forøvrig ikke så heeeelt uinteressant synes nå jeg da... har brukt mye tid på å finne lave priser og redusere forbruket uten å sitte å fryse i mørket :popcrn
Helt enig! Er snakk om forbrukermakt dette også.
Og noen (kanskje ganske mange?) gjør som Globe, bruker strøm for å holde varmen i garasjen hvor sykker'n står parkert. Regner med at han har en i hvert fall delvis isolert garasje slik at ikke all varmen smyger seg ut gjennom tynne vegger.

Brukte litt varme selv fra en varmelampe som lå under sykker'n da jeg vinterlagret den i uisolert garasje her hjemme i fjor. Passet på å bruke akkurat nok, en slags nedre grense i forhold til pris og behov for å unngå evt. frostskader med kjølevann som plutselig kunne ha blitt såpass dårlig at den begynte å fryse ved ca. 20 minus. Var heldigvis ingen fare for dette, visse det seg.

Joda, strømprisen er interessant nok, den. Særlig nå som det tidvis hauses opp i media nok en gang om formidable prisøkninger.
Her hjemme har vi fortsatt antakelig samme leverandør som Dexter.
Husker at vi begge ble 'tatt på senga' da Vitel la ned og Dexter fikk en schvær regning, mens vi her hjemme slapp med skrekken... Trodde vi skulle få et sluttoppgjør fra selskapet som ikke lignet grisen, men hørte heldigvis aldri noe mer...
Gikk vel greit for Dexter også som fikk en levelig faktura, mener jeg å huske, etter at han tok opp saken med Vitel.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Intruder »

Kawasaki skrev:Fikk lettere sjokk da jeg så hvor mye dem vil ha av meg for strømmen jeg har brukt i Desember.
Jeg velger å bruke humor for å prøve å komme over det,istedet for det første som slo meg,å finne et passelig tau og et tre. Det får eventuellt vente til Januar regningen kommer :sorry

Så hvem er månedens "svarteper" når det gjelder strømregninga? Hos meg vil de ha 4883 kroner!!!! Og det er kun for Desember måned.

Noen bedre? :mk
Dropp tauet og finn deg et tre og flere til,hugg ved og du kan iallfall redusere fyringsutgiftene mye neste år.. :jada:
I dette tilfellet vil vel vedhogginga vise at trim forlenger livet !! :mk
Lykke til !!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Dexter »

Ja, Vitel-saken var ikke helt bra. De satte prisen hemningsløst opp, så fakturerte dem, åsså ble dem nekta å levere strøm, mens de enda sendte ut stadig større regninger. Jeg fikk opprinnelig en "snill" faktura på "bare" 6000-7000. Etter noen henvendelser frem og tilbake endte vi opp med 3000 og ble ferdige med dem. Så ble jeg nesten lurt inn i Telinet, som nå er i vinden med store fakturaer og gebyrer for brudd på ulovlig bindingstid osv. Disse klarte jeg å styre unna, men d tegnet meg som kunde uten mitt samtykke så jeg var i ferd med å ladde hagla...

Nå er jeg kunde i Fjordkraft som også tidligere har fått noe kritikk, men jeg er fornøyd kunde. Jeg får prisvarsel, jeg får månedlig faktura og de er snare til å svare på kundeservice osv. så jeg da som sagt fornøyd. Fikk sånn "gratis" flyttepakke da vi skulle flytte å dem har kun forholdt seg til det som vi har avtalt.

Derfor er jeg ikke redd for plutselige høye fakturaer. Prisvarslene fra Fjordkraft er den prisen jeg faktisk må betale for den måneden som er gått etter at de har kalkulert alle sine snitt fra Spotmarkedet.
Clip_11.jpg
Her kan dere se hvordan forbruket har gått ned siden mine interne tiltak ble satt i verk.
Rød: Det vi brukte i 2009
Lilla: Det vi brukte i 2010
Blå: Forventet forbruk i 2011

Jeg synes grafene med tydelighet viser at vi har vært flinke til å redusere forbruket :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Pollti

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Pollti »

AJ ! Til tider sjokkerer du meg litt. Du la vel aldri varme element under sykkelen ? :8-[ Du må skifte kjølevæske med jevne mellomrom. Sånn hvert 3 år er bra. Og når du fyller du fyller kjølevæske så blander du inn 35 % frostvæske. Og ferdig.
Pollti metoden er litt greiere: Tøm ekspansjons tanken om våren, etterfyll med kjølevæske ispedd 35% frostvæske.
Samme prosedyre om høsten. Greit og lettvint.

Pollti

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Pollti »

[quote="Dexter"]Prisvarslene fra Fjordkraft er den prisen jeg faktisk må betale for den måneden som er gått etter at de har kalkulert alle sine snitt fra Spotmarkedet.

Og det tror du på ?

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av Dexter »

Pollti skrev:
Dexter skrev:Prisvarslene fra Fjordkraft er den prisen jeg faktisk må betale for den måneden som er gått etter at de har kalkulert alle sine snitt fra Spotmarkedet.
Og det tror du på ?
Ja, hvorfor ikke? Det stemmer da med alle fakturaer. Dere må da ikke være så skeptiske?! Prisvarselet er den prisen som det til slutt ble i den forutgående måneden og som blir grunnlaget for fakturaen. Enkelt og greit. Min risiko er å ligge på en prisavtale som er flytende på spot-markedet, men den risikoen er jeg villig til å ta, ellers hadde jeg ikke valgt det jeg har.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem har høyest strømregning for Desember?

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:AJ ! Til tider sjokkerer du meg litt. Du la vel aldri varme element under sykkelen ? :8-[ Du må skifte kjølevæske med jevne mellomrom. Sånn hvert 3 år er bra. Og når du fyller du fyller kjølevæske så blander du inn 35 % frostvæske. Og ferdig.
Pollti metoden er litt greiere: Tøm ekspansjons tanken om våren, etterfyll med kjølevæske ispedd 35% frostvæske.
Samme prosedyre om høsten. Greit og lettvint.
For muligens å lette litt på sjokkopplevelsen kan jeg nevne at tanken var å bytte kjølevæske rett etter sesongstart i 2010 siden den var sånn omtrent tre år gammel; kjøpte jo sykker'n ny i sept. 2006. Så siden kjølevæska var utbyteklar så tok jeg altsp ingen sjanser og la like så godt en varmelampe med moderat varme under sykker'n ikledd en kinesisk presenning slik at varmen sirkulerte fint innunder denne presenningen... (forbereder meg nå på ytterligere sjokkmeldiner fra Pollti... :8-[ )

Så ble kjølevæsken ble byttet på forsommeren i fjor og i god tid før ny eier overtok den i september 2010.

Så det så! :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar