Kjøp av ny brukt mc

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
OttoL
Innlegg: 42
Registrert: 24 jul 2020, 17:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight. BMW R1250RS

Kjøp av ny brukt mc

Legg inn av OttoL »

Er i markedet for og evt kjøpe en brukt mc (V strøm 650), og det jeg lurer på er om det er greit og prute fra privat\forhandler eller står man i fare for å fornærme noen med det :sk? , jeg selv ville akseptert det men man vet aldri så spør her som det sikkert er mange som har kjøpt brukt før.

Evt hva er ikke skambud når annonsert er 100K. :D

Online
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 427
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Kjøp av ny brukt mc

Legg inn av SveinHa »

Veldig vanskelig å svare noe sikkert på... En må liksom se det litt an og stole litt på magefølelsen... Ikke noe spesielt med MC i så måte.

Jeg har prutet ganske kraftig og dermed fått veldig god pris noen ganger og andre ganger har selger blitt sur og ikke ville selge til annonsert pris en gang...

Sammenligne priser med andre på Finn, avtale betaling og henting raskt pleier å gi god pris for meg.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5419
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kjøp av ny brukt mc

Legg inn av dypen »

Først må du vise interesse og klar for å handle, prut aldri usett og møt opp for å se sykkel, servicehistorikk og evt medfølgende utstyr. Hvis den biten er ok eller det kan være noe å anmerke og du er klar for å kjøpe kan du spørre om det er innafor å komme med ett bud. Pris blir dere enige om.

Av egen erfaring svarer jeg konsekvent ikke på «siste pris», «hva kan du selge for», bud godt under prisantydning uten navn tlf eller kontakt info da det aldri kommer noe ut av slike henvendelser. Det blir bare tidstyver.

Lykke til 😊
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

BjørnSover
Innlegg: 402
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Kjøp av ny brukt mc

Legg inn av BjørnSover »

Fikk et tips fra en kamerat for noen år siden. Etter oppmøte og prat som dypen beskriver, kan du starte med "Jeg tenker pris i området 82-88k er rett pris for sykkelen - hva tenker du om det?". Det viser at du ikke går rett på en fast pris - du er fleksibel og det er en god start for videre diskusjon. Legg gjerne din høye verdi litt under hva du tenker vi realistisk er villig til å gi. Dersom selger får over din høyeste verdivurdering, kan det oppleves som en vinn for selger

Svar