Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte meg forøvrig noen nye parfymer i går for å teste ut litt nytt.

Følgende er på vei i posten:

- Dolce Gabbana The One
- Armani Acqua De Gio Parfum
- Dior Savage Parfum
- Armani YOU Intense

Fra før har jeg:
- Chanel Bleu De Chanel
- Lancome Hypnose
- Gucci Homme
- Armani Acqua De Gio (ikke parfyme varianten)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

Roargutten skrev: 24 jan 2023, 07:12
FredrikE24 skrev: 23 jan 2023, 22:04 Gilette og den slags har jeg sluttet å bruke.

Nå bruker jeg sånn gammeldags høvel med utskiftbare blader og barbersåpe. Har funnet ut at jeg får best sluttresultat på kortest tid på "gamlemåten" Blir helt barnerumpe på et par minutter..

Ellers er det deodorant av billigsorten og colgate'n. Noe mer har jeg faktisk ikke.
Bruker selv også gammeldags høvel og barbersåpe. Kommer aldri til å gå tilbake til gilette sine overprisa blader.
Har også en shavette, altså en form for barberkniv men med utskiftbare blader i stedet for å skjerpe knivbladet. Må si at denne er min favoritt.

Shavetten tok noen ganger med barbering før teknikken satt, men nå når den er innøvd er denne raskere og gir bedre barberinger enn alt annet jeg har prøvd.
Barberkniv høres ut som en kul ting å kunne. Vertfall ser det veldig kult ut. Dette er noe jeg gjerne kunne prøvd, men jeg har for vane og falle tilbake på det som tar kortest tid og som er enklest.

Når det gjelder fuktighetskrem og parfyme, så har jeg erfart at mye av det man får kjøpt på dagligvaren har en ganske sterk syntetisk lukt. Dessuten ser beholderene billige ut. Uten at sistnevnte har noe betydning egentlig.

Jeg tror de fleste fuktighetskremer gjør jobben uansett. jeg tror ikke det finnes noe vidundermiddel i noen av dem. Men jeg liker ikke kremer som er tilsatt lukt. Jeg vil at lukten skal komme fra ingrediensene og jeg ønsker også at det er minst mulig kunstige stoffer i kremene. Disse kremene koster normalt litt mer, men ikke mye.

Parfyme kjøper man dog ikke på dagligvaren. Det er fyfy!! Lukter jo dritt alt sammen.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 24 jan 2023, 07:30
Roargutten skrev: 24 jan 2023, 07:12
FredrikE24 skrev: 23 jan 2023, 22:04 Gilette og den slags har jeg sluttet å bruke.

Nå bruker jeg sånn gammeldags høvel med utskiftbare blader og barbersåpe. Har funnet ut at jeg får best sluttresultat på kortest tid på "gamlemåten" Blir helt barnerumpe på et par minutter..

Ellers er det deodorant av billigsorten og colgate'n. Noe mer har jeg faktisk ikke.
Bruker selv også gammeldags høvel og barbersåpe. Kommer aldri til å gå tilbake til gilette sine overprisa blader.
Har også en shavette, altså en form for barberkniv men med utskiftbare blader i stedet for å skjerpe knivbladet. Må si at denne er min favoritt.

Shavetten tok noen ganger med barbering før teknikken satt, men nå når den er innøvd er denne raskere og gir bedre barberinger enn alt annet jeg har prøvd.
Barberkniv høres ut som en kul ting å kunne. Vertfall ser det veldig kult ut. Dette er noe jeg gjerne kunne prøvd, men jeg har for vane og falle tilbake på det som tar kortest tid og som er enklest.

Når det gjelder fuktighetskrem og parfyme, så har jeg erfart at mye av det man får kjøpt på dagligvaren har en ganske sterk syntetisk lukt. Dessuten ser beholderene billige ut. Uten at sistnevnte har noe betydning egentlig.

Jeg tror de fleste fuktighetskremer gjør jobben uansett. jeg tror ikke det finnes noe vidundermiddel i noen av dem. Men jeg liker ikke kremer som er tilsatt lukt. Jeg vil at lukten skal komme fra ingrediensene og jeg ønsker også at det er minst mulig kunstige stoffer i kremene. Disse kremene koster normalt litt mer, men ikke mye.

Parfyme kjøper man dog ikke på dagligvaren. Det er fyfy!! Lukter jo dritt alt sammen.
Nå har jeg snart brukt mer tid på denne tråden enn jeg har brukt på innkjøp av toalettartikler hele livet. Her popper det ene navnet etter det andre opp som jeg aldri har hørt om før, her er det helt klart «gutter» som bruker tid på toalettartikler :lol

Hele livet har mine innkjøp på denne fronten vært raska med på kolonial forretningene når jeg først er der utenom det jeg har fått i gaver som avbildet deodorant og barberskum. Hadde jeg kjøpt ville det mest sannsynlig vært Gillette skum og Sterilan deodorant. Må si jeg ble litt nyskjerrig når jeg googla barberhøvel’n til @Bjerknez som var en lignende variant min far brukte, forskjellen når min far åpnet sin var det liksom to låvedører gikk opp og du la barberbladet ned og skrudde dørene igjen. Trodde ikke disse var i salg lengre :prf
https://www.youtube.com/watch?v=fChBt96-qn4

Tror faktisk jeg må se meg litt rundt på slike artikler da det ser ut som jeg bruker sykt mye penger på bare barberblad og det skader jo ikke å ha bra billige artikler du bruker så mye og ofte av, må si det er veldig behagelig å fremstå ny vaska og frisk men ønsker ikke på noen måte å stinke av etterbarberingsvann og andre evt spray deo produktet.

Er det spesielle butikker eller så enkelt som nettkjøp, apropos barberartikler har jeg erfart det har vært mye billig dritt på engangsbarberblad som er billig. Hvilke barberblad kjøpes til din Merkur 34C høvel @Bjerknez
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 203
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av hansiver »

Bjerknez skrev: 24 jan 2023, 01:50
hansiver skrev: 24 jan 2023, 01:36 Siden jeg for tiden bor alene kan jeg disponere hele badet til mine ting. Dusjsåpe av billigste sort, deodorant av billigste sort, munnskyllevann, tannbørste og tannkrem fra tilbudshylla.
Til barbering brukes engangshøvler for tiden fra Gillete, da de for tiden er de billigste, 6 stykker for 55 nkr med dagens kurs. En ting til pudder, dette bruker jeg når jeg kjører mc i varmen. I 30 grader og mer blir man både svett og sår i skrittet, pudder hjelper utrolig mye.
Hehe... 55 kroner for 6 stk. barberinger er ikke billig.
Tenker at hver engangshøvel varer i over en uke. Barbering hver morgen av både treskallen og skjegget. Så da blir ikke prisen så gæli. Bruker ikke Axe, den er alt for dyr :D . Her jeg bor på rismarkene er svært få opptatt av parfyme for menn, de fleste faranger jeg kjenner lever enkelt og billig som meg selv. Vi er alle forskjellige.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

Haha, jeg tar en sånn ryddesjau inni mellom i toalettartiklene. Gjerne en eller to ganger i året. Pleier å hope seg opp inni der med tomme tuber og annet.

Men jeg bruker slett ikke mange prosent av livet mitt på toalettartikler, men følte liksom det var på tide nå :)

Jeg pleier å handle litt rundt om. Kjøp der det er billigst og bruk google. Bladene du skal ha til høvelen heter "Feather":
https://www.barbershop.no/products/feat ... LdEALw_wcB

Ikke kjøp noe annet. jeg har testet flere og disse er så absolutt skarpest. :)

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Roargutten »

Bjerknez skrev: 24 jan 2023, 08:12 Haha, jeg tar en sånn ryddesjau inni mellom i toalettartiklene. Gjerne en eller to ganger i året. Pleier å hope seg opp inni der med tomme tuber og annet.

Men jeg bruker slett ikke mange prosent av livet mitt på toalettartikler, men følte liksom det var på tide nå :)

Jeg pleier å handle litt rundt om. Kjøp der det er billigst og bruk google. Bladene du skal ha til høvelen heter "Feather":
https://www.barbershop.no/products/feat ... LdEALw_wcB

Ikke kjøp noe annet. jeg har testet flere og disse er så absolutt skarpest. :)
Støtter @Bjerknez i typen barberblad, sverger til Feather selv også, sylskarpe blader.

Bruker barbershop selv også til å handle slikt. Ang barbersåpe så er det litt valgfritt om du ønsker på tube eller i fast form. Tube er enkelt, da kan du velge om du gnir den litt mellom henda å gnir inn trynet, eller om du ønsker å skumme den opp med en børste i en skål først.
Fast form egner seg best i bruk med børste.

Jeg har selv begge deler, men ender oftest opp med tuben. Som forøvrig er av merke Proraso.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Domino »

Jeg sverger også til gammeldags høvel. Ulempen er at man etter hvert ender opp med flere høvler og må sette opp en liten rotasjon. Når det gjelder produkter har jeg etter hvert landet på Taylor of Old Bond Street. De har en flott butikk i Jermyn Street i London, men man finner også produktene deres i ulike nettbutikker. Kniv bruker jeg av og til når jeg føler meg "inspirert". Eller for å rette opp kanten på det lille skjegget. Jeg har også gode erfaringer med produkter fra Proraso, som @Bjerknez nevnte.

Her er et lite utvalg av "Shave of the Day" bilder:
IMG_20190223_194857.jpg
IMG_20190418_195309.jpg
IMG_20200313_215920.jpg
IMG_20210130_221403.jpg
IMG_20210307_221151.jpg
SOTD.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av olela »

Helt enig i at "gammeldags" høvel og Feather blader er veien å gå. Etter at jeg begynte med dette klarer jeg ikke helt å forstå hvorfor Gillette og 4-5 blader er så populært. Koster mer og gir dårligere resultat. Nå har skjegget grodd i noen år, men utstyret ligger klart i tilfelle jeg vil bli "glatt" igjen :)
Vil også slå et slag for produktene fra Fitjar. Norskprodusert og minst på høyde med Proraso og Truefit.
https://www.fitjarislands.no/produktkat ... barbering/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

Ja Fitjar har mye bra. Hvis du liker frisk barbering så prøv ut en såpe fra Fitjar som heter Folgefonna. (Jeg tror det var det den het). Samme følelsen på husen som i halsen når du tygger opp en Fisherman Friends pose og svelger den.

Da våkner du!! :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Domino »

Palmolive har også en krem på tube som er veldig frisk.

https://www.gents.no/palmolive-for-men- ... rem-100-ml

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 24 jan 2023, 10:30 Palmolive har også en krem på tube som er veldig frisk.

https://www.gents.no/palmolive-for-men- ... rem-100-ml
Den er trolig bra den altså. Men når jeg først svir av en slant på en krem så vil jeg liksom bruke pengene på noe annet enn Palmolive. Men det har nok mest med det estetiske å gjøre for min del. :knegg

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av kaLARSnikov »

Haha, jammen godt jeg ikke er ute etter å sjarmere Bjerknez, for her går det faktisk for det meste i en runde Axe og så slenger jeg på en dæsj med snart 20 år gammel "Intimately Beckham" om jeg skal på en fest (som i det senere har blitt redusert til å skje i snitt 1-2 ganger i tiåret) :lol

Skapene på badet hjemme inneholder for øvrig hovedsakelig et lager med Axe (kjøpes i bulk når vi er på harrytur), diverse eldgamle parfymer, litt ymse barberhøvler (fra motorisert Gilette til ymse engangs-plastikk, aner ikke hvor noe av det kommer fra da jeg har hatt det i alt for mange år), og litt barbergel. I skuffen under vaskene befinner det seg en Philips hårklipper. Helt vanlig, billig tannbørste befinner seg på kanten ved vasken, sammen med en random tannkrem som også kommer fra "harrylageret". (Vi har fortsatt en hylle med håndsåper og annet fra en Ullared-tur fruen hadde før pandemien...)

Bruker svært lite tid på alt av hårvekst. På toppen har det forsvunnet av seg selv over tid, det lille som befinner seg rundtom i ørehøyde får en runde med 2mm maskin i ny og ne når det begynner å bli litt "langt". Skjegget tas når jeg begynner å se ut som en uteligger. Stort sett bare en kjapp runde med maskinen på 0,5mm slik at det blir igjen litt stubb, full rakings en sjeldnere gang når jeg gidder.

Når det er sagt så har jeg kikket på, og vurdert, "skikkelig" barberhøvel. Ikke at jeg bruker det ofte - jeg foretrekker å ikke være helt glattbarbert i fjeset - men når jeg en sjelden gang tar det så merker jeg at ingen av høvlene i skapet egentlig er noe særlig bra, eller behagelige å bruke.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Domino »

Coop Extra har faktisk begynt å selge barberhøvler av "klassisk" modell fra Gillette. Med blader og ymse produkter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

kaLARSnikov skrev: 24 jan 2023, 11:27 Haha, jammen godt jeg ikke er ute etter å sjarmere Bjerknez, for her går det faktisk for det meste i en runde Axe og så slenger jeg på en dæsj med snart 20 år gammel "Intimately Beckham" om jeg skal på en fest (som i det senere har blitt redusert til å skje i snitt 1-2 ganger i tiåret) :lol

Skapene på badet hjemme inneholder for øvrig hovedsakelig et lager med Axe (kjøpes i bulk når vi er på harrytur), diverse eldgamle parfymer, litt ymse barberhøvler (fra motorisert Gilette til ymse engangs-plastikk, aner ikke hvor noe av det kommer fra da jeg har hatt det i alt for mange år), og litt barbergel. I skuffen under vaskene befinner det seg en Philips hårklipper. Helt vanlig, billig tannbørste befinner seg på kanten ved vasken, sammen med en random tannkrem som også kommer fra "harrylageret". (Vi har fortsatt en hylle med håndsåper og annet fra en Ullared-tur fruen hadde før pandemien...)

Bruker svært lite tid på alt av hårvekst. På toppen har det forsvunnet av seg selv over tid, det lille som befinner seg rundtom i ørehøyde får en runde med 2mm maskin i ny og ne når det begynner å bli litt "langt". Skjegget tas når jeg begynner å se ut som en uteligger. Stort sett bare en kjapp runde med maskinen på 0,5mm slik at det blir igjen litt stubb, full rakings en sjeldnere gang når jeg gidder.

Når det er sagt så har jeg kikket på, og vurdert, "skikkelig" barberhøvel. Ikke at jeg bruker det ofte - jeg foretrekker å ikke være helt glattbarbert i fjeset - men når jeg en sjelden gang tar det så merker jeg at ingen av høvlene i skapet egentlig er noe særlig bra, eller behagelige å bruke.
:lol :lol

Skulle du få et innbrudd så tok dem vertfall ikke det i skapet på badet si :lol

raster
Innlegg: 134
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av raster »

Går krem for hemorider og flatlus ut på dato? Det går mye av dette i MC sesongen har jeg hørt.
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

Svar