Ville du kjøpt MC som har hatt 10 eiere?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ville du kjøpt MC som har hatt 10 eiere?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 22 jun 2022, 09:36
Bjerknez skrev: 22 jun 2022, 09:06
mekkern skrev: 22 jun 2022, 08:57 En typisk 1200cc innstegssykkel er fks. HD Sportster1200.
Det VAR invertfall. I dag vet jeg ikke helt lenger. HD Sportster S 1200 koster fra 270.000. Tøff sykkel, men kraftig oberpriset spør du meg.

Hette dem ikke Iron 883 eller noe før?
Men vi snakker jo om bruktsykler med flere eiere?
Ja, jo.... det har du rett i :redface

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Ville du kjøpt MC som har hatt 10 eiere?

Legg inn av FreewheelBurning »

Det er en del store sykler med mange eiere og/eller få km. For eksempel 12 år gammel sykkel kjørt 10'000km. Det er jo ingenting! I snitt 2000km per eier?!? Gir inntrykk av at a) folk har mye penger til å kjøpe ny sykkel og kjøre så lite og b) folk likte ikke sykkelen så de byttet den raskt.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ville du kjøpt MC som har hatt 10 eiere?

Legg inn av Domino »

Logg in på SVV sine sider med Bank-ID. Da kan du se hvem de tidligere eierne har vært. Så kontakter du 2-3 av de ferskeste. Det har jeg gjort med OK resultat.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ville du kjøpt MC som har hatt 10 eiere?

Legg inn av rolf-arne »

Når har jo jeg litt erfaring med touringsykler, og der skal man se opp for det motsatte. Få eiere og mange år , og spesielt om du forstår at den vaskes mye.

Høres det rart ut?

Det er litt min og bekjente på nett i touringmiljøer.

Få km kan , jeg understreker kan, stå seg i hjel.

Mye vask , med høytrykk, gir også stå seg ihjel syndrom.

Standard feil på Pan European er kaliper med stempel som er fast eira.

Her ser vi at en Pan European med 100000 km somregel er bedre.

Nå har jo jeg akkurat kjøpt en gammel sykkel som såvidt er kjørt... det var med bange anelser.

Men etter noen samtaler med nåværende (forrige jeg er jo no eier) eier så var det litt stå seg ihjel syndrom, når han fikk den i sitt eie og det har kostet en del arbeide å få alt til å funger som det skulle.

Men der er vi også ved et viktig punkt, får jeg tak i en ihjel stått sykkel billig så tar jeg gjerne jobben, det består som regel bare av rens vask og oppsmøring...og skifte litt gummi. Det kan bli en svært så god butikk.

Når det gjelder antall eiere, så legger jeg lite vekt på det. Vurderer heller sykkelen og dens merker.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ville du kjøpt MC som har hatt 10 eiere?

Legg inn av FredrikE24 »

Sykler som er brukt og vedlikeholdt er bra greier. Er når ting blir brukt, så går noe i stykker, så blir det stående som er problemet.

Ofte glemmer folk hvorfor de parkerte. Den gamle K100en jeg hadde hadde gått 122 000km da jeg kjøpte den. Den hadde fått det nødvendigste og jevnlig brukt, men eieren nærma seg 80år og ble litt skrøpelig. Så den ble stående mye ute på slutten i regn og det kom vann i bensinen. Så starta den ikke lenger og ble stående. Verksted fikk ikke skikk på den og ble solgt til meg.

Men den var kontinuerlig brukt og for meg var de bare å skifte bensin og kjøre. Alt fungerte tipptopp. Nå har den gått 136 000km hos ny eier som er en bekjent og alt fungerer fint enda. Var nettopp på en langtur også.

Å bytte slitedeler er en ting. Dette er bare noe som må følges opp etter bruk. Deler som må skiftes etter mye stillstand er ofte annerledes og andre typer, ofte dyre deler som må skiftes.

En sykkel med mange eiere kan være en varm potet, men kommer helt ann på sykkeltypen. Om alle kjøper seg typisk en nybegynnersykkel og denne byttes ut raskt, så er det fort 5-10 nybegynnere som har eid sykkelen på 5-10år.

Proffnoob
Innlegg: 17
Registrert: 13 mai 2021, 01:54
Motorsykkelen din: Ingen ennå

Re: Ville du kjøpt MC som har hatt 10 eiere?

Legg inn av Proffnoob »

FredrikE24 skrev: 05 jul 2022, 13:36 og for meg var de bare å skifte bensin og kjøre.
Og dette klarte ikke verkstedet å finne ut av? :eh

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ville du kjøpt MC som har hatt 10 eiere?

Legg inn av FredrikE24 »

Proffnoob skrev: 06 jul 2022, 17:00
FredrikE24 skrev: 05 jul 2022, 13:36 og for meg var de bare å skifte bensin og kjøre.
Og dette klarte ikke verkstedet å finne ut av? :eh
Nope, de brukte masse tid og penger på å kaste nye deler på den til og med. Jeg kjøpte den som et vinterprosjekt, men sykkelen startet maks en time etter hjemkomst med den på henger. Da inkludert en tur innom bensern med en 5 liters kanne.

Svar