Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5217
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

Legg inn av dypen »

Bestilte bagasjebærer fra Norsk mc butikk som har nettshop 06.10.2020 og betalte med Mastercard som går via Klarna betalingstjeneste. 13. okt får jeg mail om at de ikke kan levere varen og spør om det er annet merke jeg kan tenke meg. Svarer med en gang, nei takk refunder beløpet til min konto ... Etterlyser beløpet, svar 23. okt "Beløpet skal være returnert". I dag fortsatt ingen betaling til konto eller Mastercard etter x antall mailer der jeg har sendt kopi av bestilling og etterspurt info. Det er ikke det at det haster med beløpet men det er ingen struktur på behandling og når jeg søndag 25. okt får spørsmål om jeg har bestilt via Klarna ... Det var bare en måte å betale på, Klarna.

Når ikke varen kan leveres, hva er rimelig tid for å refundere beløpet i 2020 ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

Legg inn av oivindg »

dypen skrev: 26 okt 2020, 17:28 Bestilte bagasjebærer fra Norsk mc butikk som har nettshop 06.10.2020 og betalte med Mastercard som går via Klarna betalingstjeneste. 13. okt får jeg mail om at de ikke kan levere varen og spør om det er annet merke jeg kan tenke meg. Svarer med en gang, nei takk refunder beløpet til min konto ... Etterlyser beløpet, svar 23. okt "Beløpet skal være returnert". I dag fortsatt ingen betaling til konto eller Mastercard etter x antall mailer der jeg har sendt kopi av bestilling og etterspurt info. Det er ikke det at det haster med beløpet men det er ingen struktur på behandling og når jeg søndag 25. okt får spørsmål om jeg har bestilt via Klarna ... Det var bare en måte å betale på, Klarna.

Når ikke varen kan leveres, hva er rimelig tid for å refundere beløpet i 2020 ...
Spørs om ikke det enkleste er å ta kontakt med Klarna når butikken ikke har oversikt. Tipper Klarna kan forklare om pengene er på vei eller om de trenger noe fra butikken for å refundere. Ti dager burde være nok, men jeg tror jeg har opplevd at det tok enda lenger tid en gang.

Hvis du har brukt kredittkort og ikke debetkort kan du ta det gjennom kortselskapet også, men de vil helst at du har prøvd alle muligheter mot butikken først.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5217
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

Legg inn av dypen »

Takker! Kredittkort ja ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22852
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

Legg inn av Bjerknez »

Det kan ta flere dager fra dem overfører beløpet til du ser dette på mastercardet. Jeg har erfart opp til en uke. Spesielt hvis det er utenlandske nettbutikker.

Får su ikke pengene, så kontakt kredittkortselskapet.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

Legg inn av cannon »

Klarna har ingen annen rolle her enn å formidle transaksjonene på vegne av butikken.
Ta kontakt med kortselskapet og reklamer på transaksjonen.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

Legg inn av Nomade »

Det er Klarna som skal refundere pengene, ta kontakt med de her: https://www.klarna.com/no/tilbakebetaling/

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

Legg inn av cannon »

Nei. Det er Klarna hvis kunden bruker Klarnas betalingsløsning (faktura med betalingsutsettelse).
I dette tilfellet er Klarna en såkalt PSP, og da er de bare en formidler er kortselskapets betalingsløsning (Mastercard).
Som det fremgår av klageskjemaet så tar de reklamasjonene når det er faktura med KID som er betalingsmidlet, og en bankkonto som er belastet.
I dette tilfellet er det et Mastercard Kredittkort som er belastet, og ikke en bankkonto.
Klarna startet sin virksomhet med fakuraproduktet sitt, som en konkurrent til Visa og Mastercard. Senere ble de sertifisert som Payment Service Provider for kortbetaling. De er sertifisert av både Visa og MC.
Som PSP er Klarna ikke en part i den finansielle transaksjonen. De er bare en teknisk medhjelper for butikken.
Kortselskapenes reklamasjonstjenester er tilgjengelige for kundene gjennom det selskapet som har utstedt kortet.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hva er rimelig tid for å refundere kjøpesum ...

Legg inn av Nomade »

Du har rett cannon, hadde nylig en sak med Klarna, men kom på nå att jeg betalte fakturaen i nettbank ;-)

Svar