Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Heisann folkens Bilde

Her er vel rette stedet å hilse på, tenker jeg 8)

Hvem jeg er, tja, noen vil vel kalle meg en klisje', mann på 40 som nylig har tatt mc-lappen, men ikke er jeg nyskilt - er fremdeles sammen med kvinnen jeg traff for over 20 år siden - og ikke er mc en gammel drøm, men reinspikka transportbehov.

Okei, da, til å begynne men var det transportbehov. Jeg byttet jobb, og transportkostnadene økte kraftigt - bensinbrobompenger - og der satt jeg da, i kø og kikket på disse to-hjulingene som trillet forbi...hmmm... Jeg filosoferte meg gjennom rekka; Buss? :roll: dobbel reisetid... Moped? 6 mil om dagen...Bilde Trimma moped? Bilde 125cc? Rimeligere opplæring enn vanlig A. Greit, jeg begynner med en kjøretime, og tar det derifra... Jeg tok en time (og jeg har aldri kjørt 2-hjuling før) og da var jeg hekta. Det måtte bli en A... Bilde
Fikk lappen 27 Oktober, og har siden kjørt mc på jobb så lenge snøen holder seg unna.

Sykkelen, ja, ville ikke ha noe stort & tungt til å begynne med, så jeg kjøpte en -99 Suzuki Marauder 250 til 24 store. Pen å se til, lav - chopper - og bare gått 12000km. Passe til å putre til jobb med.
Som sagt, først var det transportbehov, men nå: "Pokker, er jeg hjemme alt..."Bilde
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Velkommen til et flott forum :D

Bompenger, Askøy eller... :?:

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Velkommen skal du være,.. hyggelig å få med flere på forumet!

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Takker for den karer :D

Og du gjetta riktigt, bm :thumbleft: og hvis jeg nevner at jeg jobber på Kokstad - som reparatør - så skjønner du vel hvorfor jeg valgte mc som transportmiddel. 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Misha skrev:Takker for den karer :D

Og du gjetta riktigt, bm :thumbleft: og hvis jeg nevner at jeg jobber på Kokstad - som reparatør - så skjønner du vel hvorfor jeg valgte mc som transportmiddel. 8)
Du har min fulle forståelse............

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

fireman skrev:Velkommen skal du være,.. hyggelig å få med flere på forumet!
Håy..
Henger meg på...velkommen Misha.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Hei Misha!

Velkommen til oss!

:santa:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Takker igjen Bilde Jeg hadde tenkt å vente til jeg fikk nr. 169, men...Bilde
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Rolf
Innlegg: 9
Registrert: 25 des 2005, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Berger

Legg inn av Rolf »

Hei alle sammen.
Jeg er 34, så jeg blir 35 før første gang i mai.
Født og oppvokst i Svelvik, jobber i samme bedriften som rogg, han er kolega av meg.
Når han kom med shadowèn sin ble lysten til lappen vekket igjen, fikk den på tung 23 mai 2005. Kjørte opp til lett sykkel i juni 87, hadde noen forskjellig lette, favoritten var en yamaha LS2 fra 76 den gang. Gikk som f... til å være 100ccm.
Kjåpte i våres, 1 uke føre lappen satt der en yamaha XJ600, 87 mod, var meg som mista den når jeg kom hjem.... bulk i tank, knust kåpe osv... Rogg kjenner historia.
Har nå, rett før Jul vært å kjøpt meg en nyere brukt, fortsatt en XJ, men med påskriften Diversjon, også en 600. Liten av vekst, bare 160 cm, men når ned....
Minst på jobb, størst bil og høyere mc enn rogg som raver minst 15 cm over meg...
Det var vel om meg, men vil ha med at jeg fikk kjørt 800 mil i sommer uten et feilsalg på gamle XJèn, om man ser bort fra at starteren gikk til streik i Danmark da jeg fant veien til "TRÆFF PÅ TOPPEN" i Skagen.

God Jul til alle sammen.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Velkommen hit Rolf. :D
Bilde

GSXR

Legg inn av GSXR »

Hei Misha og Rolf :wink: .

Velkommen til forumet.

Brukeravatar
Gullvingen
Innlegg: 27
Registrert: 23 nov 2005, 16:12
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av Gullvingen »

Hmmm..jeg ser at jeg ikke har skrevet noe i denne tråden før, men det kan jeg jo rette opp..
Jeg er 37, samboer med to og et halvt barn, stasjonsvogn og hund.
Tok lappen for noen år siden bare fordi søstra mi maste på meg; så kult, så enkelt, så bla bla bla.. Jeg tok lappen, sykkelen hadde jeg allerede kjøpt, en GSX750 som ses på min hjemmeside.
Etter en aldeles GRUSOM tur til Lofoten og hjem bestemte jeg meg at jeg aldri skal kjøre så langt med den slags sykkel. Gikk sporenstreks ut å handlet en 91 Honda Goldwing 1500SE, tilhenger og hele pakka..
Jeg er ikke lenger støl i rææva, har vært to ganger i Lofoten med den.
Bilder fra turer kan ses på min hjemmeside.

Terje

Ps.
GSX'n står fremdeles i garasjen, Hondaen må jo ha selskap...!
Norge er som Rubik's kube..
vend og vri - fortsatt firkantet...

Jonny
Innlegg: 35
Registrert: 06 jan 2006, 01:52
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Legg inn av Jonny »

Jeg er som dere ser ny her. Jeg har fremdeles ikke tatt lappen for tung sykkel men håper at jeg klarer det til sommeren. Jeg har allerede kjøpt meg en Honda Shadow 92 US 1100. Jeg er snart 48 år og gift har to barn en jente på 21 og en gutt på snart 17 han kjører en scooter CPI Husser. Jeg har også to hunder en Dalmatiner og en Shetland Sheepdog. Jeg er snart ferdig med studiene og blir da vernepleier.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Pelle skrev:Jeg er som dere ser ny her. Jeg har fremdeles ikke tatt lappen for tung sykkel men håper at jeg klarer det til sommeren. Jeg har allerede kjøpt meg en Honda Shadow 92 US 1100. Jeg er snart 48 år og gift har to barn en jente på 21 og en gutt på snart 17 han kjører en scooter CPI Husser. Jeg har også to hunder en Dalmatiner og en Shetland Sheepdog. Jeg er snart ferdig med studiene og blir da vernepleier.
Håy..
Velkommen i forumet Pelle.....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
olsen
Innlegg: 20
Registrert: 12 okt 2005, 20:10
Motorsykkelen din: Honda VFR750F (RC36)
Sted: Halden

Legg inn av olsen »

Hei :D Jeg bør vel presentere meg jeg også men jeg gjør det med tungt hjerte da jeg ved å lese flesteparten av innlegga her oppdaget at jeg er nesten dobbelt så gammel som de fleste....pluss litt til.... :(
:D Jeg er altså nettopp fyllt 66 og kan da "gjøre som jeg vil...." :D
Er også pensjonist, har vært det nå i 4 år så på sommerstid puttrer jeg land og strand rundt på en Yamaha TDM 850, en 98 mod. som nå har gått ca 110 000km. Bortsett fra tusen mil har jeg kjørt resten! 8)
Tok lappen i -58, kjøpte meg da en JAWA 350, to-sylindret to-takter som ydet fantastiske 18 hk! Dèt du!!! 8)
Så ble det kone og tre barn, måtte selge sykkel for å få endene til å møtes, tiden gikk og jeg tok lappen igjen i -96. Kjøpte meg en XJ 600 som jeg byttet til TDM'en i -99
Har i flere år vært medlem i en engelsk-språklig internett-MCklubb, Carpe TDM, men føler jeg etterhvert kommer til å tilbringe mer tid her.....Greitt å kunne skrive norsk,vettu! :D
Dette får vel være bra nok presentasjon, hvis dere leser eventuelle innlegg fra meg etterhvert, finner dere nok ut hva slags fyr jeg er.... :oops: 8) :D

Svar