Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
GSXR

Legg inn av GSXR »

Vært artig om flere brukere kunne tatt turen innom denne tråden for å legge inn noen ord om seg selv, ev. oppdatere en aldri så gammel "profil".
Det er så rart med det, i dagens samfunn flytter man og endrer livsstil fortere enn man kan si kake.
Vel, bør nok først og fremst ta meg selv i nakken, her er en aldri så liten oppdat.:
Egentlig helt utrolig hvor man ender opp, etter ett par års opphold i England er jeg igjen tilbake til det gamle nor.
Er nå bosatt i Hvittingfoss, ett aldri så lite tettsted i utkanten av Kongsberg -> En del av Kongsberg vel og merke :wink:.
Arbeider fortsatt med enere og nuller så ingenting er endret på den fronten.
Mc-livet er og vil alltid være en stoor del av livet mitt så her er også alt som normalt.

Gleder meg til en ny sesong med opplevelser i bøtter og lass.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

:newb: på dette forumet, men har noen års fartstid og noen tusen innlegg på andre nettforum, og kan derfor virka varm i trøya på et nytt forum som dette.
Er ei jente i min beste alder 29 år og noen måneder, arbeider i helsevesenet med rehabilitering og vurdering av funksjonsevne hos eldre mennesker som har hatt et brått funksjonsfall og ikke kan bo hjemme.
Har en helgefamilie, og bruker mye tid på MC-kjøring. Helgekveldene (de uten familie) på vår og høst brukes til MC-ravning (natteravn på MC) sammen med MC-Ravnan i Trondheim.
Kjører en -07 BMW R1200GS Adventure
Bilde
som til daglig kalles ørkendyret. Dette bildet er fra jomfruturen i juni -07 hvor vi var med Senior MC avd. Trøndelag på Monzta-banen i Dalarna, Sverige. Siden den gang har han gått 40.000 km mer uten feilslag i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland. Tenkte å legge ut turreferater utover vinteren. Men har litt med hvordan aktiviteten på forumet utvikler seg...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Gleder meg stort, til å følge deg i reisene dine... Velkommen skal du være.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Bare hyggelig, Rogg :)

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Det var vel her i denne posten jeg skulle ønsket deg velkommen først Ragnhild, men jeg gjør det igjen jeg: VELKOMMEN! :D

Jeg kjenner deg ikke slik som dine andre venner her inne, men håper jo å bli bedre kjent med deg etter hvert.

Er du fra Trondheimsdistriktet? (... MC ravn i Trondheim...)
Min kone kommer fra Beitstad, rett nord for Steinkjer i Nord-Trøndelag. Vi har forresten hatt mange flotte turer på biken den veien.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ja, bor i Stifttstaden, ja, men er nordlending og skjønner enda ikke horfor jeg har blitt boende i by'n :scratch:

Var på tur oppover langs Beitstadfjorden nå på sensommeren
Dette er ut Verrabotn mot Steinkjær
Bilde

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Ja det er flotte veier for oss på mc den veien ja, spesielt nordover om man følger kysten. Jeg og kona hadde en flott tur for et par år siden, kjørte kysten hele veien, ferge over til lofoten og endte opp i Andenes øverst i Vesterålen. Vanvittig flott tur, i strålende sommersol. (... drømmer om varme og 2 hjul igjen .... sukk)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Var ute og ruslet en tur i finværet nå nettopp og fikk vårfornemmelser så det holder!

Det er nesten for ille å vite at sykker'n ikke kommer seg 'ut av hiet' før om bortimot fem måneder... :(
Og akkurat når våren først melder seg så skulle jeg ønske jeg bodde i lavere strøk.
Det har seg nemlig slik at her vi bor så ligger et fortsatt snø mens det er bart og kjøreklart i de laverliggende områdene... :?

Men en får vel ikke ta sorgene på forskudd. La oss håpe på en mild og snøfattig vinter! Jeg har i hvert fall ikke bruk for all denne snøen, småforbruker av snø som jeg er...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Legg inn av SheDevil »

Helloulou..

Må vel skrive noen ord jeg også da..
Født i 69 jeg da, er vel ikke den yngste eller den gamleste her.
To barn, et av hvert kjønn. Guten har allerede kortet for moped, bil og lastebil. Han lukter på mc'n nå selvfølgelig :knegg
Er skilt men er i et nytt forhold nå.
"Fikk" førerkortet i 87 for både bil og mc.
Trives fantastisk godt på veien både med 2 og 4 hjul.

Har jobbet med både det ene og det andre (maler og tapetserer, diskenspringer, pølsemaker, fabrikkarbeider, lastebilsjåfør....)
Kroppen likte dårlig alt det tunge arbeidet og den streiket til slutt..
Etter å ha vært "hjemmeværende" i noen år, jobbber jeg nå 50% i en trafikkskole på kontoret der.
Vi holder forøvrig til på Råholt, et lite tettsted ikke langt fra Gardemoen.

(Denne plassen og jobben er byttet ut med en i Tondheim og jobber nå i stedet som nyhetsskribent for bikeport.no)

Har hatt en Yamaha XJ 750. (87 modell)
Var moro så lenge det varte det også men syntes ikke det ble nok "driv" i svingene...
Byttet over til Honda CBR 600F (87 mod), den lekte seg gjennom svingene i forhold.
Tok inn en Kawa ZZR 600 (91 mod) i fjor men jeg feilberegnet tollen. Den står fortsatt slukøret i et hjørne :8-[

(Fikk Kawa'n på veien men den var ikke bedre enn Honda CBR'n, så den ble solgt.....)

Elsker å være på veien, spesielt på 2 hjul,
Fins itj nå likar nei :mc6
Sist redigert av SheDevil den 16 jul 2010, 00:18, redigert 1 gang totalt.
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Morn morn, cbrdama, hyggelig med nye "innmeldinger" :thumleft

Er du noe rundt på treff også? 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Legg inn av SheDevil »

Misha skrev:Morn morn, cbrdama, hyggelig med nye "innmeldinger" :thumleft

Er du noe rundt på treff også? 8)

Helloulou ;)

Joa, er med på minimum en 3 treff, det er litt avhengig av hva som passer best når man har anledning å bli med.
I år fikk jeg med meg 3 tror jeg, det var blant annet Norgestreffet i Sortland.
Fantasisk natur og veldig heldig med været var vi også ;e

I 2009 er Norgestreffet allerede planlagt men ellers er det ingen spesielle jeg har plangt hvertfall

Enn du, er du noe på treff da?
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Hallaien!

Legg inn av hansraymond »

electra skrev:
NoName skrev:
electra skrev: Vi skal kjøre til Lofoten i sommer , og gleder oss som unger.
Hei og velkommen!
Ja da anbefaler jeg å kjøre kystriksveien. Men du hadde vel ikke tengt å kjøre E6 uansett tenker jeg... :wink:
Nei , vi holder oss absolutt til kysten , med hurtigruten hjem igjen. 8)
Dersom dere er oppe i Lofoten til den siste helgen i uke 31 får dere også med Lofot-treffet.! 8) 8) :knegg
jeg har planer om å dra dit i alle tilfelle, misset det treffet i år, og det var flere som savna meg der, så til 2009 skal jeg nordover! er derfra sjøl.. så det blir hjemmebane for min del! :thumleft 8) :knegg :) :janikk hau hau..
her er linken forresten: http://lofoten-mc.net/
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Hvem er vi

Legg inn av hansraymond »

Er en kar på 42 år bosatt i Buskerud, men kommer fra Lofoten:)
jobber med biler til daglig, men interessen er MC :wink:

Kjører en Honda Cb750 C til daglig og trives med det..
denne har vært restaurert fra bånn, nesten alt er nytt på den :)

Har også en Jawa 350 Perak som jeg skal bygge opp i vinter :D
Tenker jeg lager ett eget preg på den maskinen, :wink:
Skal lage "bobber" light: sveise eget eksosanlegg, sissybar etc
denne ligger inne på verksted tråden med bilder etc..
utgangspunktet var svært rustent og mye var demontert og borte, men skal da få noe ut av dette.. :lol:

ellers er interessen turer, treff og fester, Koselig å bli kjent med likesinnede (gærne) :knegg bikere rundt omkring :janikk :janikk 8)


Bilde
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Legg inn av Intruder »

Hans Raymond (og MC``n hans) ser ut til å sammenfatte med mine favoritter.. :janikk :8-[
Dette må IKKE kona få vite noe om,asså !! :knegg
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Er da en veldig så eksosrype vennlig sykkel den CB'n ?

Svar