Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Kristoffer
Innlegg: 5
Registrert: 21 mar 2017, 11:54
Motorsykkelen din: Ducati 1098 07 / KTM 690 SMCR 14
Sted: Skien

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Kristoffer »

Sjobing skrev: 20 mar 2017, 21:40 Hei og hopp!
Siden det kom oppfordring på både her og på epost, kan jeg jo skrive noen ord om meg selv.

Siden A lappen min fyller 25 år om et par mnd var det kanskje på tide å få kjøpt seg en sykkel. Var hardt angrepet av "man-flu" og syns synd på meg selv når jeg lå rett ut på sofa'n her for en drøy mnd siden og mens jeg surfa på internetten ramla tanken inn på mc igjen.

Fant da ut at det hadde kommet ny Africa Twin og når jeg fant en i Tyskland jeg kunne få et ok kjøp på var det bare å få handla... :-k

Kjøpte sykkelen hos Tysklands største Honda forhandler (de solgte ca 450 nye Honda i året og ca 450 brukte sykler) veldig service minded og god opplevelse med hele handelen. Hentet sykkelen der nede med med varebil første helga i mars og registrerte den her 6 mars.



Det var litt info fra meg. :vs
Syntes jeg dro kjensel på det nicket der, og når jeg så bilde av bilen din så mistenker jeg at du har vært aktiv på idcn-forumet i noen år? :twothumbs:

Sjobing
Innlegg: 13
Registrert: 22 feb 2017, 23:09
Motorsykkelen din: Honda CRF1000 DCT Afrika Twin

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Sjobing »

Kristoffer skrev: 26 mar 2017, 11:40
Sjobing skrev: 20 mar 2017, 21:40 Hei og hopp!
Siden det kom oppfordring på både her og på epost, kan jeg jo skrive noen ord om meg selv.

Siden A lappen min fyller 25 år om et par mnd var det kanskje på tide å få kjøpt seg en sykkel. Var hardt angrepet av "man-flu" og syns synd på meg selv når jeg lå rett ut på sofa'n her for en drøy mnd siden og mens jeg surfa på internetten ramla tanken inn på mc igjen.

Fant da ut at det hadde kommet ny Africa Twin og når jeg fant en i Tyskland jeg kunne få et ok kjøp på var det bare å få handla... :-k

Kjøpte sykkelen hos Tysklands største Honda forhandler (de solgte ca 450 nye Honda i året og ca 450 brukte sykler) veldig service minded og god opplevelse med hele handelen. Hentet sykkelen der nede med med varebil første helga i mars og registrerte den her 6 mars.



Det var litt info fra meg. :vs
Syntes jeg dro kjensel på det nicket der, og når jeg så bilde av bilen din så mistenker jeg at du har vært aktiv på idcn-forumet i noen år? :twothumbs:
Jepp, det kan nok stemme bra det. :prf

Har fortsatt et par Impreza'r for lek og morro, kommer nok ikke til å selge noen av de i overskuelig fremtid heller.
(Sikkert som å banne litt i kirka her) men jeg syns det er mer morro å kjøre på bane med en av disse enn med mc. :redface

MC er mer for tur/ enkel rekreasjon i hverdagen for min del.

Sjobing
Innlegg: 13
Registrert: 22 feb 2017, 23:09
Motorsykkelen din: Honda CRF1000 DCT Afrika Twin

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Sjobing »

Zettexx skrev: 20 mar 2017, 23:54 Ringen er tingen, det betviler ingen...

Blir noen runder i år også, hvis helsen holder. Siste uke i juni.
Ringen er som medisin, så er nok lurt å ta turen... :prf

Jeg tar en tur nedover i påsken med sykkel'n, men da blir det bare for å kikke på galskapen Carfreitag og en tur i Moseldalen med noen tyske venner.

Kommer nok ikke til å våge meg utpå banen der på sykkel noen gang (tror jeg), syns det er mer artig med bil der :redface og har vel 500 ++ runder der de siste åra med det. :bananas :bananas

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av L M »

Hei!

Jeg er en 26-år gammel mann som for tiden bor like utenfor Jessheim. I garasjen har jeg en nylig kjøpt (brukt) Honda Hornet, men lappen mangler jeg. Kjørte lett motorsykkel fra jeg var 16, og gikk over til bil når jeg ble 18. Dette resulterte i en mild depresjon hver bidige vår, og nå fant jeg ut at tiden var inne for å gjøre noe med dette.
Oppkjøring er bestilt, og den første turen alene taes forhåpentligvis i midten av juni.

Hvis det er noen i området som ønsker en turpartner, og ikke har noe imot å kjøre med refleksvest påklistret en L, ikke nøl med å ta kontakt. Det klør i fingrene! :D

Avslutter det hele med et bilde av sykkelen, som forøvrig ikke har sett 9000 km enda. Dobles nok i løpet av sommeren, vil jeg tro!

Bilde
Sist redigert av L M den 12 jun 2017, 13:35, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

@L M:

Velkommen hit til oss her på MCsiden.no :vs !
Bra med kort presentasjon som første innlegg :thumleft .
Men... bildet av sykkelen ser ikke ut til å virke, for å si dey sånn...

Edit:
Men se der, gitt!
Der dukket det opp :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Royal »

L M skrev: 09 apr 2017, 19:21 Hei!

Jeg er en 26-år gammel mann som for tiden bor like utenfor Jessheim. I garasjen har jeg en nylig kjøpt (brukt) Honda Hornet, men lappen mangler jeg. Kjørte lett motorsykkel fra jeg var 16, og gikk over til bil når jeg ble 18. Dette resulterte i en mild desperasjon hver bidige vår, og nå fant jeg ut at tiden var inne for å gjøre noe med dette.
Oppkjøring er bestilt, og den første turen alene taes forhåpentligvis i midten av juni.

Hvis det er noen i området som ønsker en turpartner, og ikke har noe imot å kjøre med refleksvest påklistret en L, ikke nøl med å ta kontakt. Det klør i fingrene! :D

Avslutter det hele med et bilde av sykkelen, som forøvrig ikke har sett 9000 km enda. Dobles nok i løpet av sommeren, vil jeg tro!

Bilde
Heisann og velkommen!

Pen sykkel du har kjøpt deg. Skuddsikkert valg :thumleft

Jeg var i samme båt som deg. Plutselig så gikk det bare opp for meg at det måtte gjøres.
Det er modig av deg å spørre folk på nettet om å ikke bare møtes, men å ta deg med på øvelseskjøring :knegg Jeg skulle gjerne hjulpet til selv hadde jeg hatt 5 år med lappen under beltet.

Hvis du skulle trenge kjørekompiser derimot, så bor jeg i Oslo selv.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Fsva »

Velkommen :vs Flott sykkel, L M. Håper du finner noen å øvelseskjøre med og lykke til med anskaffelsen av førerkortet :prf Jeg bor noen minutter lengre nord, men er på Jessheim rett som det er. Kanskje vi ses langs veien i løpet av sommeren :mc2

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av L M »

Royal skrev: 09 apr 2017, 20:30 Heisann og velkommen!

Pen sykkel du har kjøpt deg. Skuddsikkert valg :thumleft

Jeg var i samme båt som deg. Plutselig så gikk det bare opp for meg at det måtte gjøres.
Det er modig av deg å spørre folk på nettet om å ikke bare møtes, men å ta deg med på øvelseskjøring :knegg Jeg skulle gjerne hjulpet til selv hadde jeg hatt 5 år med lappen under beltet.

Hvis du skulle trenge kjørekompiser derimot, så bor jeg i Oslo selv.
Haha, jeg måtte nesten bare spørre. Er helt desperat etter å få sykkelen på veien, og jeg har naturligvis full forståelse for at mange ikke ønsker å ta med en fullstendig ukjent person på øvelseskjøring. Hvis reglene er like på sykkel som på bil, er det vel vedkommende med førerkort som står ansvarlig ved uhell?

Kjørekompiser er aldri feil, og man kan vel neppe få nok av de heller. Jeg har familie og venner med førerkort, men ingen av de har hatt lappen lenge nok til at de kvalifiserer til øvelseskjøring, dessverre. Svigerfar er det eneste alternativet jeg har, og han har lovet meg en tur i påsken. Selv skulle jeg helst tatt minst en tur hver dag. :D

Uansett, takk for komplimentet om valg av sykkel, jeg føler meg forholdsvis trygg på at dette var et godt valg for en nybegynner. Det begynner tross alt å bli noen år siden jeg kjørte tohjuling på trafikkert vei.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av supersic »

Kan sikkert bli med deg på en tur en dag, hvor fester man denne L-en, kanskje vi klarer lure med oss Fsva også?

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av L M »

L-en må stå tydelig på refleksvest på både meg og ledsager, så jeg har kjøpt rød spraymaling og refleksvester. Den største utfordringen er egentlig kravet til kommunikasjon, men det er tillatt med bruk av mobiltelefon, så her kan man vel kanskje gjøre det billig med f.eks. kabel. Selv har jeg ikke intercom, men om du eier det fra før, kan jeg sikkert skaffe en matchende type forholdsvis raskt.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av supersic »

L M skrev: 09 apr 2017, 21:22 L-en må stå tydelig på refleksvest på både meg og ledsager, så jeg har kjøpt rød spraymaling og refleksvester. Den største utfordringen er egentlig kravet til kommunikasjon, men det er tillatt med bruk av mobiltelefon, så her kan man vel kanskje gjøre det billig med f.eks. kabel. Selv har jeg ikke intercom, men om du eier det fra før, kan jeg sikkert skaffe en matchende type forholdsvis raskt.
Kan vel bare ringe til hverandre? hmm vurderer kjøpe sena 10u til min gt-air kanskje på tide å få ut fingern

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av L M »

Ja, man kan ringe hverandre og koble til handsfree - kabel. :)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av supersic »

L M skrev: 09 apr 2017, 21:38 Ja, man kan ringe hverandre og koble til handsfree - kabel. :)
hvis det er fint vær kan jeg sikkert kjøre torsdag fredag lørdag eller søndag

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22750
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Så lenge den som har ansvaret for øvekjøringen er minst 25 år, har hatt lappen på MC i fem år sammenhengende og det brukes toveis komunikasjon og gule vester med "L" på ryggen så er det tut å kjør.

Skulle mer enn gjerne hjulpet deg, men er nok for fersk til å stille som lærer. Om to år så har jeg dog muligheten :)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 09 apr 2017, 21:46 Så lenge den som har ansvaret for øvekjøringen er minst 25 år, har hatt lappen på MC i fem år sammenhengende og det brukes toveis komunikasjon og gule vester med "L" på ryggen så er det tut å kjør.

Skulle mer enn gjerne hjulpet deg, men er nok for fersk til å stille som lærer. Om to år så har jeg dog muligheten :)
Du kan jo være med på tur uansett, jo fler jo bedre.

Svar