Bytte av sykkel: Enduro eller sportsnaken?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Mincemeat
Innlegg: 59
Registrert: 10 mai 2018, 14:56
Motorsykkelen din: 2016 YZF-R1

Re: Bytte av sykkel: Enduro eller sportsnaken?

Legg inn av Mincemeat »

0,43 ja.. Tror R1en lå på 0,79 langs RV4 i sommer og da anstrengte jeg meg for å få ned forbruket. Ikke at det er i fokus annet enn på langtur egentlig.

God smøring er viktig. Tar man vare på kjedene holder de overraskende lenge.

Så lenge det løser seg og man har forhandlere å samarbeide med går det ann. Motorspeed og AMD har jeg gode erfaringer med selv. Hyggelige folk og skaffer deler raskt. Nå sitter jeg egentlig med et inntrykk av at KTM har svært lite problemer med sine nye modeller. Det virker å være pålitelige sykler.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bytte av sykkel: Enduro eller sportsnaken?

Legg inn av AJ »

Mincemeat skrev: 20 aug 2020, 20:13 Nå sitter jeg egentlig med et inntrykk av at KTM har svært lite problemer med sine nye modeller. Det virker å være pålitelige sykler.
Mitt inntrykk er også at KTM er solide sykler. Det mener jeg tross de tingene jeg har opplevd med min 1290 nr. 2.
Jeg har derimot aldri opplevd driftstans langs veien, slik jeg gjorde med Moto Guzzi Stelvio'en to ganger.
Det er selvfølgelig ergerlig nå noe skjer og som gjør at man må reklamere. Men når det løser seg på en god måte innen rimelig tid og forhandler/selger strekker seg litt ekstra for å finne praktiske løsninger, så er det til å leve med .
Som f.eks. da Motorspeed, der jeg kjøpte sykkelen, tilbød seg å frakte den på henger fra her jeg bor til verkstedet for så å kjøre den tilbake etter utført garantireparasjon.
Det sparte meg for mange kjørte km. og transportkostnader til og fra.
I dagens konkurransesituasjon mellom de store ledende MC merkene her i landet er det neppe noen tvil om at Yamaha, BMW og KTM anstrenger seg litt ekstra når kundene deres får problemer.
Alle tre ønsker å være markedsledende hvor KTM er i utpreget angrepsposisjon.. ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bytte av sykkel: Enduro eller sportsnaken?

Legg inn av SilverSmurfer »

Jeg ville nå ha sett på adventuresykler i ditt tilfelle, gode offroad egenskaper kombinert med rå motorkraft og gateegenskaper, og ikke minst god ergonomi.

1100 Africa Twin, Tenere 700, 1250 GS osv. Africa Twin DCT klarer jo feks 0-100 på under 4 sekunder.

Hvis valget står mellom Enduro og Sportsnaked så bør vel adventure ligger i bildet i alle fall.

Svar