Jævla dårlig vær, Norge

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av FreewheelBurning »

:rop
har kjørt Norge på langs og det har vært kaldt hele veien. Er det dårlig sommer eller hva? 13 grader fra Sørlandet og hele til Finnmark. Kaldere på veien ned. 7 grader i Sør Trøndelag.

Jeg kan forstå at fjelloverganger og Finnmark er kaldt. Men alle andre steder også? Varmeste sted jeg fant var Helltunnelen med 17 grader. Koste meg der. Kjedelig å ha 5-6 lag med klær og fortsatt fryse ræva av seg. I juli!

Dette er temperaturer som man kan forvente i februar og mars. Kommer aldri til å kjøre sykkel nordover igjen.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av Snikendeugle »

Du har nok truffet landet på en dårlig periode :) Bare på dager/uker endrer temperaturen seg fra godt under 10 grader på natten til tropenetter (20+) i lavlandet.
Intet nytt dette fra Norge så vidt meg bekjent i hvert fall.

Det er ikke mange ukene siden på østlandet at folk stod i kø for å kjøpe vifter og aircondition med temperaturer i luften oppe på 30 i skyggen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av kjellv »

Også her på Nordvestlandet har sommerværet uteblitt så langt i Juli. Juni derimot var veldig tørr og varm. Det var egentlig kjærkomment med noe regn, det var veldig tørt i slutten av Juni. Men nå har det kommet nok regn, det er ingen tørkeproblemer lenger.
Men for uka som kommer ser det lovende ut. Det meldes faktisk opphold og betydelig stigende temperaturer hele neste uke :prf

steven
Innlegg: 113
Registrert: 22 apr 2012, 07:59
Motorsykkelen din: BSA A10 650 1960 og Honda NX650 Domi
Sted: Aksdal

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av steven »

Bare dritt med været nå ja. Hadde heldigvis max flaks med mc turen min i juni så kan vel egentlig ikkje klage. Kun 1 km med regn på 7 dager. Satsa på det snur igjen å blir bra resten av sesongen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere Mc:

250 Maico cross
84` Suzuki GSX 1100 Katana
93` Honda CBR 900 RR
98` Honda CBR 900 RR
04` Honda CBR 1000 RR

Nå - 60`BSA som skal bli caferacer/ streettracker
89`NX650 Dominator custom

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av pekle »

Mye av juni var godt over normaltemperatur, mens juli så langt har vært kaldere enn normaltemperatur over mye av landet. Så du har vært uheldig med tidspunktet slik sett. På den andre siden så vil en tur Norge på langs sannsynligvis inneholde mye forskjellig vær uansett når man kjører.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av FreewheelBurning »

Ja, jeg regnet med at det kom mye forskjellig vær. Og litt forskjell var det, men felles var at det var kaldt hele veien fra sør til nord og tilbake igjen.

Nå har jeg fått 18+ nord for Oslo på slutten av reisen, så det er en liten trøst. Varmer utrolig godt.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av Dansekris »

Minner meg om min første Norgestur for tre år siden.

Kjørte i regn fra Oslo til Lofoten, sammenhengende. Fikk en natt med midnattsol når jeg kjørte av ferga på Moskenes, men ellers var det vått og trist omtrent hele veien.

Rha
Innlegg: 287
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av Rha »

FreewheelBurning skrev: 12 jul 2020, 10:33 :rop
har kjørt Norge på langs og det har vært kaldt hele veien. Er det dårlig sommer eller hva? 13 grader fra Sørlandet og hele til Finnmark. Kaldere på veien ned. 7 grader i Sør Trøndelag.

Jeg kan forstå at fjelloverganger og Finnmark er kaldt. Men alle andre steder også? Varmeste sted jeg fant var Helltunnelen med 17 grader. Koste meg der. Kjedelig å ha 5-6 lag med klær og fortsatt fryse ræva av seg. I juli!

Dette er temperaturer som man kan forvente i februar og mars. Kommer aldri til å kjøre sykkel nordover igjen.
Tror jeg møtte deg på e6 i går omtrentlig mellom trøndelag og nordland ett sted. Da satt jeg å koste meg med 12v varme i både bukse og jakke. Beste kjøpet jeg har gjort etter skikkelig vanntette klær.
I dag fra 17 til 11 grader med regn. Norge, et sted for spesielt intereserte. Fint vær i skibonten nå jaffal :twothumbs:
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av KåreDump »

Man trenger ikke kjøre så langt nordover for å få det kaldt...
Hadde 1,5°C og lett snødrev over Valdresflye i juli i fjor.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av mekkern »

KåreDump skrev: 13 jul 2020, 14:02 Man trenger ikke kjøre så langt nordover for å få det kaldt...
Hadde 1,5°C og lett snødrev over Valdresflye i juli i fjor.
hadde det samme på tirsdag.... ;)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av FreewheelBurning »

Rha skrev: 12 jul 2020, 18:51 Tror jeg møtte deg på e6 i går omtrentlig mellom trøndelag og nordland ett sted. Da satt jeg å koste meg med 12v varme i både bukse og jakke. Beste kjøpet jeg har gjort etter skikkelig vanntette klær.
I dag fra 17 til 11 grader med regn. Norge, et sted for spesielt intereserte. Fint vær i skibonten nå jaffal :twothumbs:
Kjørte du med henger, eller kom du i motsatt retning? Jeg var nok ganske frossen da. Er fint å kjøre i 13 grader en kortere tur, men etter 6-7 timer blir jeg kald tvers igjennom. Har ikke den luksusen du beskriver med strøm og varme.

Rha
Innlegg: 287
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av Rha »

Kjørte nordover på en blå nedlastet tracer. Men jeg så en lik sykkel som din med masse oppakning mellom kautokeino og alta også dagen etter.
Desverre så er det ikke hvær gang det er varmt ute i norge. Traff bardufoss 32 varme for to år siden. Nå er det 25 ish i kirkenes
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av FreewheelBurning »

Rha skrev: 15 jul 2020, 18:28 Kjørte nordover på en blå nedlastet tracer. Men jeg så en lik sykkel som din med masse oppakning mellom kautokeino og alta også dagen etter.
Desverre så er det ikke hvær gang det er varmt ute i norge. Traff bardufoss 32 varme for to år siden. Nå er det 25 ish i kirkenes
Ahh, det kan ha vært en jeg møtte i bodø med samme sykkel som meg, han kjørte også lindesnes - nordkapp :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22845
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Jævla dårlig vær, Norge

Legg inn av Bjerknez »

Intet nytt under solen.

Været i Norge er skiftende. Kjørte nettopp i retnign Molde og opplevde temperaturer ned i 7-8 grader og det var IKKE på høyfjellet for å si det sånn. Ganske vanlig og dety kan nok slå begge veier.

Heller LITT for kaldt enn omvendt mener jeg.

Svar