Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av pekle »

Sakkle skrev: 17 jun 2020, 23:10
pekle skrev: 17 jun 2020, 21:08 + hjemmekontor gir færre distraksjoner
Himmel vi er forskjellige mennesker. Føler ikke at jeg får gjort noe som helst hjemme. Har huset fult av distraksjoner...
Tror nok at avdelingen som helhet produserer litt mindre enn vanlig, mye på grunn av de som måtte sjonglere med hjemmeskole/barnehage og slikt. Men jeg får nå minst én tre-timers sammenhengende økt til koding el. hver dag, noen ganger to. Det øker kvaliteten, og ville aldri skjedd ellers. Ser det også på arbeidet til en del andre - ting er mer ferdig når det leveres første gang. Langtidsvirkningene er dog ukjente - kan f.eks tenke meg at kunnskapsdeling over tid flyter lettere når man er samlet fysisk. Men kan godt tenke meg 40-60% hjemmekontor på sikt.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av niko »

Vi lærere har tradisjonelt hatt stor frihet. Tidligere kunne lærerne gjøre stort sett som de ville utenom undervisning . Det er det stramma kraftig inn på og KS har ønska tilstedeværelse på skolen mellom 8 og 16. Det er vi kraftig mot selvfølgelig, og det resulterte i streik i 2014. De siste månedene har gitt oss gode forhandlingskort i så måte. Arbeidstidsforhandlinger framover blir spennende.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Bjerknez »

niko skrev: 18 jun 2020, 07:43 Vi lærere har tradisjonelt hatt stor frihet. Tidligere kunne lærerne gjøre stort sett som de ville utenom undervisning . Det er det stramma kraftig inn på og KS har ønska tilstedeværelse på skolen mellom 8 og 16. Det er vi kraftig mot selvfølgelig, og det resulterte i streik i 2014. De siste månedene har gitt oss gode forhandlingskort i så måte. Arbeidstidsforhandlinger framover blir spennende.
Har lærere 3mnd sommerferie, eller er dette bare en myte? (jeg bare spør...) :)

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av FreewheelBurning »

Livet er omtrent som før, forskjellen er at min normale livsstil har fått nye merkelapper som 'isolasjon' og 'karantene'. I starten ble det hjemmekontor som reduserte kjøring kraftig. Var ikke så gode temperaturer i mars/april så det var greit nok. Har vært tilbake på kontoret en stund så nå er alt nesten som normalt. Blir neppe noen tur til sverige i sommer og de fleste festivaler er avlyst, så det er skuffende.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Snikendeugle »

FreewheelBurning skrev: 18 jun 2020, 11:56 Livet er omtrent som før, forskjellen er at min normale livsstil har fått nye merkelapper som 'isolasjon' og 'karantene'.
Hehe, dette kan jeg relatere til. Jeg liker å være alene og har null problem med å være hjemme store deler av tiden, dog jeg skjønner at ikke alle er skrudd sammen på samme måte :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av KåreDump »

Tja, hva skal man si... jobbmessig har jeg bare fått mer å gjøre. Jobber med IT innenfor helsevesenet, og har fått en del mer jobb med installasjon og vedlikehold av programmvare for mange av de nye Corona-legevaktene som har poppet opp.

Sosialt har selv jeg, som egentlig ikke er såååå glad i folk, lengtet tilbake til tider der man kunne ta seg en fest og at det var mer enn to stykker fysisk tilstede på jobb (normalt over hundre).

Økonomisk har jeg fått en liten "Luksusfellen-opplevelse"!
Utrolig hvor mye mer penger som blir igjen på konto når man bytter kantinemat med matpakke, og kun drar innom butikken når man absolutt må.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Bjerknez »

KåreDump skrev: 18 jun 2020, 12:34 Tja, hva skal man si... jobbmessig har jeg bare fått mer å gjøre. Jobber med IT innenfor helsevesenet, og har fått en del mer jobb med installasjon og vedlikehold av programmvare for mange av de nye Corona-legevaktene som har poppet opp.

Sosialt har selv jeg, som egentlig ikke er såååå glad i folk, lengtet tilbake til tider der man kunne ta seg en fest og at det var mer enn to stykker fysisk tilstede på jobb (normalt over hundre).

Økonomisk har jeg fått en liten "Luksusfellen-opplevelse"!
Utrolig hvor mye mer penger som blir igjen på konto når man bytter kantinemat med matpakke, og kun drar innom butikken når man absolutt må.
Tror nok dette har lite med luksusfellen å gjøre. :knegg

Har sett på det programmet ett par ganger og merker bare at jeg blir irritert av å se på det. Blir rett og slett flau over å være menneske når jeg ser dem som er med i programmet der.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 12:38 Tror nok dette har lite med luksusfellen å gjøre. :knegg
Tenkte på den sekvensen i luksusfellen hvor de viser noldusene hvor mye de har brukt på burgere og NAV-Cola (Pepsi Max).... :lol
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Bjerknez »

KåreDump skrev: 18 jun 2020, 14:07
Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 12:38 Tror nok dette har lite med luksusfellen å gjøre. :knegg
Tenkte på den sekvensen i luksusfellen hvor de viser noldusene hvor mye de har brukt på burgere og NAV-Cola (Pepsi Max).... :lol
I see. Forstår meg ikke på den Pepsi Max bølgen. Folk handler jo Pepsi Max som gale! Hva er greia liksom? Kjøper dem denne bare fordi det er billig, eller er den så fantastisk god at den overgår alle andre brusmerker?

Jeg har smakt på Pepsi Max'en til madammen, og det smaker intet annet enn en utvannet Cola. Jeg drikker faktisk vann i steden. Skvip kaller jeg det.

Håpløst spør du meg.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av FreewheelBurning »

Pepsi Max er det sorte gullet! Eller, all cola er godt synes jeg, enten det er rød-cola, pepsi-max, grans eller first price.
KåreDump skrev: 18 jun 2020, 12:34 Økonomisk har jeg fått en liten "Luksusfellen-opplevelse"!
Utrolig hvor mye mer penger som blir igjen på konto når man bytter kantinemat med matpakke, og kun drar innom butikken når man absolutt må.
For meg ble det motsatt. På jobb gikk det bestandig i brødskiver og pålegg, det var det jeg har liggende der (har et lite kjøkken på jobben). Hjemme ble det frossenpizza hver dag til lunsj :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 18 jun 2020, 14:39 Pepsi Max er det sorte gullet! Eller, all cola er godt synes jeg, enten det er rød-cola, pepsi-max, grans eller first price.
KåreDump skrev: 18 jun 2020, 12:34 Økonomisk har jeg fått en liten "Luksusfellen-opplevelse"!
Utrolig hvor mye mer penger som blir igjen på konto når man bytter kantinemat med matpakke, og kun drar innom butikken når man absolutt må.
For meg ble det motsatt. På jobb gikk det bestandig i brødskiver og pålegg, det var det jeg har liggende der (har et lite kjøkken på jobben). Hjemme ble det frossenpizza hver dag til lunsj :D
De fleste har sikkert fått med seg at jeg ikke har dem fjongeste matvanene, men Pepsi Max?? Det smaker jo intet annet enn utvannet Cola. Hvordan kan folk kjøpe dette skvipet? Jeg anntar at dem kjøper denne fordi det er den billigste brusen (tror jeg da... man ser jo reklame for den hele tiden).

Det hender jeg kjøper meg en brus selv, men da koster jeg på meg noe som faktisk smaker noe. Helst en Oscar Sylte med Annanas smak. Men en slik 1.5 liters flaske kan jeg ha en hel uke faktisk. Jeg drikker egentlig mest vann hjemme. Ikke fordi jeg er sund, for det er jeg nok ikke, men fordi det funker best når man er tørst. Dessuten er det helt gratis. :thumleft

Så har man dem som kjøper flaskevann da.... Å herregud... Det er vel det jeg har å si om den saken :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Olav K »

Corona er fine greier.

Veiene her i vest har vært nærmest øde i vår, men det tar seg litt opp nå.
Så det har gått med vesentlig mer bensin, og det nærmer seg jaggu service IGJEN.

Jobbmessig er det som før, fondene jobber som vanlig, og nordsjø-livet har stort sett gått jevnt, med unntak av endel mer overtid.

Kaffimaten offshore serveres nå ferdig påsmurt, en stor forbedring som bør gjøres permanent :knegg

Utleie av bolig har jeg merket lite forskjell på, og Airbnb enhetene har jeg leid ut på lengre kontrakter i år.
Der blir det nok en innteksmessig dropp denne sesongen :-k men jeg står den nok av.

Ferieplanen gikk i dass, men det har den gjort for de fleste av oss.
Nå arbeides det på hytta i friukene, i påvente av at fritidskoordinatoren skal begynne sin ferie.
Da må vi finne på noe kjekt og jeg har en plan :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Flattop »

Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 14:44
FreewheelBurning skrev: 18 jun 2020, 14:39 Pepsi Max er det sorte gullet! Eller, all cola er godt synes jeg, enten det er rød-cola, pepsi-max, grans eller first price.

For meg ble det motsatt. På jobb gikk det bestandig i brødskiver og pålegg, det var det jeg har liggende der (har et lite kjøkken på jobben). Hjemme ble det frossenpizza hver dag til lunsj :D
De fleste har sikkert fått med seg at jeg ikke har dem fjongeste matvanene, men Pepsi Max?? Det smaker jo intet annet enn utvannet Cola. Hvordan kan folk kjøpe dette skvipet? J
Fordi den smaker godt.
Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 14:44 Helst en Oscar Sylte med Annanas smak.
din smak skal ikke diskuteres, men du har nå litt rett likevel
Sist redigert av Flattop den 18 jun 2020, 15:06, redigert 1 gang totalt.
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Bjerknez »

Flattop skrev: 18 jun 2020, 15:04
Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 14:44
FreewheelBurning skrev: 18 jun 2020, 14:39 Pepsi Max er det sorte gullet! Eller, all cola er godt synes jeg, enten det er rød-cola, pepsi-max, grans eller first price.

For meg ble det motsatt. På jobb gikk det bestandig i brødskiver og pålegg, det var det jeg har liggende der (har et lite kjøkken på jobben). Hjemme ble det frossenpizza hver dag til lunsj :D
De fleste har sikkert fått med seg at jeg ikke har dem fjongeste matvanene, men Pepsi Max?? Det smaker jo intet annet enn utvannet Cola. Hvordan kan folk kjøpe dette skvipet? J
Fordi den smaker godt.
Ok... :knegg

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Flattop »

Svarten du var på hugget her Bjerknez.

Rakk ikke editere posteringen min før ditt svar dukket opp.
Bilde

Svar