Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Bjerknez »

Flattop skrev: 18 jun 2020, 15:08 Svarten du var på hugget her Bjerknez.

Rakk ikke editere posteringen min før ditt svar dukket opp.
:lol :lol

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av mekkern »

Egentlig ikke så mye berørt i mitt yrke. Men det har jo blitt innført noen smittebegrensende tiltak.
Uten vann og avløp så stopper det meste opp og det funker dårlig å fixe fra hjemmekontor.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av niko »

Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 10:56
niko skrev: 18 jun 2020, 07:43 Vi lærere har tradisjonelt hatt stor frihet. Tidligere kunne lærerne gjøre stort sett som de ville utenom undervisning . Det er det stramma kraftig inn på og KS har ønska tilstedeværelse på skolen mellom 8 og 16. Det er vi kraftig mot selvfølgelig, og det resulterte i streik i 2014. De siste månedene har gitt oss gode forhandlingskort i så måte. Arbeidstidsforhandlinger framover blir spennende.
Har lærere 3mnd sommerferie, eller er dette bare en myte? (jeg bare spør...) :)
3,5

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Bjerknez »

niko skrev: 18 jun 2020, 17:04
Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 10:56
niko skrev: 18 jun 2020, 07:43 Vi lærere har tradisjonelt hatt stor frihet. Tidligere kunne lærerne gjøre stort sett som de ville utenom undervisning . Det er det stramma kraftig inn på og KS har ønska tilstedeværelse på skolen mellom 8 og 16. Det er vi kraftig mot selvfølgelig, og det resulterte i streik i 2014. De siste månedene har gitt oss gode forhandlingskort i så måte. Arbeidstidsforhandlinger framover blir spennende.
Har lærere 3mnd sommerferie, eller er dette bare en myte? (jeg bare spør...) :)
3,5
Haha, noen som har det :lol

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av LarsE »

Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 10:56
niko skrev: 18 jun 2020, 07:43 Vi lærere har tradisjonelt hatt stor frihet. Tidligere kunne lærerne gjøre stort sett som de ville utenom undervisning . Det er det stramma kraftig inn på og KS har ønska tilstedeværelse på skolen mellom 8 og 16. Det er vi kraftig mot selvfølgelig, og det resulterte i streik i 2014. De siste månedene har gitt oss gode forhandlingskort i så måte. Arbeidstidsforhandlinger framover blir spennende.
Har lærere 3mnd sommerferie, eller er dette bare en myte? (jeg bare spør...) :)
Er på vei inn i det yrket, og har fått høre av kolleger (og familie av kolleger) at det er ikke ferie, det er avspasering :P

Når det gjelder selve emnespørsmålet so vart eg satt i halvanna vekes karantene då Noreg stengde, som også vart forlenga etter litt høg temperatur og nedsatt allmenntilstand. Fekk telefon frå sjefen omlag veka etter stenging om at viss eg hadde lyst/moglegheit, så var det 100% ++ jobb til meg, noko som vanlegvis byrjar i midten av Juni. Hadde faktisk den nest-mest lønnsame månaden på over eit år no under Korona!

Får ikkje besøkt besteforeldra som var planlagt, og går glipp av ein god del av det sosiale med vener, men økonomisk er det nok ingenting å seie på! Har då også fått tid til å prøve meg på litt cider-produksjon som verkar lovande :twothumbs:

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Geiroe »

Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 14:44

De fleste har sikkert fått med seg at jeg ikke har dem fjongeste matvanene, men Pepsi Max?? Det smaker jo intet annet enn utvannet Cola. Hvordan kan folk kjøpe dette skvipet? Jeg anntar at dem kjøper denne fordi det er den billigste brusen (tror jeg da... man ser jo reklame for den hele tiden).
Man kjøper Pepsi Max fordi Cola Light smaker dritt, og er det beste sukkerfrie alternativet til ekte vare. Får jeg ikke Coca-Cola vil jeg ikke ha noe :knegg
Sist redigert av Geiroe den 19 jun 2020, 08:00, redigert 1 gang totalt.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av SilverSmurfer »

Jobber for Hydro Aluminium så markedssituasjonen er jo i stor grad påvirket, vi produserer andre produkter enn hva vi normalt ville ha gjort inntil videre med langt lavere marginer. Meget få permitteringer inntil videre men ser absolutt ikke bort i fra at de kan dukke opp. Men grunnen til at permitteringene er få er jo at aluminium produseres kontinuerlig på samme verkene 50+ år i strekk uten pause. 10 timers stopp er nok til å ødelegge utstyr for mangfoldige milliarder så da kan man ikke permittere uten videre.

Når feks Volvo skal kutte 4100 stillinger så vil jo dette ha enorme ringvirkninger i lang tid, jeg anser meg selv som heldig hvis jeg klarer å beholde jobben i gjennom krisen og videre.

Skulle gjerne ha sett at vi fikk på plass noen incentivløsninger som førte til at flere handlet seg biler og større gjenstander akkurat nå, industrien i Norge og Europa er helt avhengige av at ordrene kickstartes igjen.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvordan har Korona situasjonen berørt deg?

Legg inn av Jompa »

Har vært veldig lite berørt av Korona.
Av 50 ansatte har bare en person som jeg vet om vært i karantene, antall innleide polakker har gått ned fra litt over 20 til omtrent 10.
Ikke pga koronaen men lavere ordreinngang i slutten av 2019 og dermed lavere produksjon første halvår i år.
Det vi har merket mest er at kantina har vært stengt siden begynnelsen av mars.

Privat har jeg ikke merket mye, har hatt jevnlig omgang med familie og venner hele tida, var litt forsiktig med å besøke foreldrene mine de første to ukene.
Påska ble forresten en nedtur da vi har hytte i nabokommunen.
Det var jo en trussel mot koronaberedskapen om man tok påskedagene på fjellet langt unna all smitterisiko, iflg helseministeren som plutselig skulle stå frem som en man kan stole på.
Etter at den verste irritasjonen var gått over ble det allikevel hyttetur på meg og kjerringa.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar