Selvvask med kran

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
kabaddi
Innlegg: 18
Registrert: 24 des 2018, 09:30
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900 2018

Selvvask med kran

Legg inn av kabaddi »

Finnes der noen selvvask i Bærum som har kran med varmtvann og som tillater at man tar med bøtte. Sykkelen blir med ikke ren nok med høytrykk fra avstand.

Bor i leilighet og har derfor ingen annen mulighet til å vaske.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Selvvask med kran

Legg inn av niko »

Jeg bor også i leilighet og har løst det med en trykksprøyte fra Biltema. Funker forbausende bra og du kommer til i alle kriker og kroker uten å ødelegge noe.

kabaddi
Innlegg: 18
Registrert: 24 des 2018, 09:30
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900 2018

Re: Selvvask med kran

Legg inn av kabaddi »

niko skrev: 31 mai 2020, 08:30 Jeg bor også i leilighet og har løst det med en trykksprøyte fra Biltema. Funker forbausende bra og du kommer til i alle kriker og kroker uten å ødelegge noe.
Takk for tips! 12 literen koster bare 299. Det er absolutt verdt et forsøk.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Selvvask med kran

Legg inn av FredrikE24 »

Bøtte med såpevann og svamp og trykkanne med rent vann antar jeg? Ikke så dumt det egentlig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Selvvask med kran

Legg inn av Bjerknez »

Kjøp deg børster som du kommer til på trange steder med i forskjellig størrelse. En skikkelig skitten sykkel får man ikke helt ren kun med høytrykk og svamp kommer men ikke til med over alt. Parafin og et utvalg av børster bør gjøre susen. Jeg har aldri brukt varmt vann når jeg vasker sykkelen.

Husk at enkelte avfettinger helst ikke skal påføres varme paneler. Varmt vann og avfetting er ikke alltid bra. Spesielt ikke på plastdeler og motorblokker etc. Vanlig lakk takler det nok.

kabaddi
Innlegg: 18
Registrert: 24 des 2018, 09:30
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900 2018

Re: Selvvask med kran

Legg inn av kabaddi »

Bjerknez skrev: 31 mai 2020, 14:19 Kjøp deg børster som du kommer til på trange steder med i forskjellig størrelse. En skikkelig skitten sykkel får man ikke helt ren kun med høytrykk og svamp kommer men ikke til med over alt. Parafin og et utvalg av børster bør gjøre susen. Jeg har aldri brukt varmt vann når jeg vasker sykkelen.

Husk at enkelte avfettinger helst ikke skal påføres varme paneler. Varmt vann og avfetting er ikke alltid bra. Spesielt ikke på plastdeler og motorblokker etc. Vanlig lakk takler det nok.
Er det ok å bruke WD-40 for å fjerne flekker på motorblokka (sort) som ikke går av med børster og såpevann?

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Selvvask med kran

Legg inn av niko »

FredrikE24 skrev: 31 mai 2020, 14:06 Bøtte med såpevann og svamp og trykkanne med rent vann antar jeg? Ikke så dumt det egentlig.
Jepp. Og så litt parafin på bakhjul og kjede. Og en gammel oppvaskbørste. Blir så reint atte :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Selvvask med kran

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har ikke utekran hos meg for øyeblikket. Hadde vært en god løsning for litt vasking!

Svar