Mens vi venter på BMW R18

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av oivindg »

BMWs R18 er rett rundt hjørnet. En 1800-kubikk boxer retrosykkel som de har jobbet med et par år nå. Dette har inspirert disse karene til å lage sin egen versjon:
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av AJ »

Helt klart veldig artig at BMW kommer med denne modellen, som jo er en skarp konkurrent til H-D og Indian og
outsideren Moto Guzzi California de andre "tvilling" modellene.

Nye BMW 1800 er spennende, ingen tvil om det. Men jeg hadde heller valgt en av Moto Guzzis 1400 cruiser modeller... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av oivindg »

AJ skrev: 03 apr 2020, 19:09 Helt klart veldig artig at BMW kommer med denne modellen, som jo er en skarp konkurrent til H-D og Indian og
outsideren Moto Guzzi California de andre "tvilling" modellene.

Nye BMW 1800 er spennende, ingen tvil om det. Men jeg hadde heller valgt en av Moto Guzzis 1400 cruiser modeller... ;) .
Jeg kunne ikke tenkt meg denne type sykkel, men det blir spennende å se hvor mye BMW selger av den.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av Olav K »

Screenshot fra Instagram idag.

Blir en voksen sykkel. Langt ifra min kopp med te, men kanskje treffer den sin nisje i markedet.
Hadde dog vært artig å kjent draget i den motoren
Screenshot_20200403-205323_Instagram.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av oivindg »

Er vel for spesielt interesserte. Kommer vel til å koste en del også, særlig med alt ekstrautstyret som man kan kjøpe.

Ganske lekker den motoren. 150Nm på 90 hester tyder vel på litt bånndrag vil jeg tru.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av AJ »

Igjen må jeg bare få sagt at jeg synes det er skikkelig artig at BMW gjør noe så "politisk ukorrekt" som å komme med en slik MC i disse tider :) .
Men blir den noen suksess?
Njaeei... :-k Det tror jeg ikke.
Det hele ender vel med å havne i samme skjebnefellesskap som den forrige boxercruiseren de hadde stor tro på:
BMW 1200 cruiser.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av E-strom »

BMW R1200C fikk jo være med i en Bond-film, hvor dukker R18 opp :scratch

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av Jompa »

R18 har i alle fall et klassisk BMWdesign.
Den forrige cruisern lignet mere på et lektøy for barn, Barbiemotorsykkel.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 183
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av Erik_B70 »

Jompa skrev:R18 har i alle fall et klassisk BMWdesign.
Den forrige cruisern lignet mere på et lektøy for barn, Barbiemotorsykkel.
Enig .
Spennende og rå maskin . Men er nok for spesielt interesserte.
Må nok ha en viss pondus for å se bra ut på en slik maskin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av FredrikE24 »

R1200C slo faktisk ann hos enkelte, og de jeg har snakket med som har eid en, savner den. Den solgte dog ikke som en Yamaha Tracer, eller en R1200GS på den tiden.

R18 er i mine øyne mindre brukandes enn en R1200C, men den ser jo tøff ut! Spent på motoren. Har lyst til å prøve en.
For det koffertløse cruiser-markedet er det innertier spør du meg.

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av mekkern »

:thumleft Som en drivenhet til customproduksjon av sykler ja.. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av Bjerknez »

Synes den var litt kul jeg ut fra bildene jeg har sett. I en slik sykkel mener jeg boxer motoren kommer til sin rett også. :)

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av Flattop »

oivindg skrev: 03 apr 2020, 22:22 Er vel for spesielt interesserte. Kommer vel til å koste en del også, særlig med alt ekstrautstyret som man kan kjøpe.
Prisen blir fra 369 400,-
Bilde

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av erik m »

E-strom skrev: 03 apr 2020, 22:56 BMW R1200C fikk jo være med i en Bond-film, hvor dukker R18 opp :scratch

Det må vel være den mest mislykka produktplasseringa BMW noensinne har gjort. Hvordan i huleste kunne de tru at cruisersegmentet ville ønske å kjøre i en modus som var så langt utafor sjøl gs-folkets våteste drømmer? Men de glemte vel å lese manus :lol

Men til R18 så ser det ut som radiatoren er plassert nøyaktig der den aller verste spruten fra forhjulet treffer med en avkutta forskjerm. Hvis det er riktig skal du ikek kjøre mange meterne før det blir bråstopp.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mens vi venter på BMW R18

Legg inn av AJ »

erik m skrev: 05 apr 2020, 13:11 Men til R18 så ser det ut som radiatoren er plassert nøyaktig der den aller verste spruten fra forhjulet treffer med en avkutta forskjerm. Hvis det er riktig skal du ikek kjøre mange meterne før det blir bråstopp.
Er ikke denne motoren luftkjølt, tro?
Så det som vises på bildet er antakelig en oljekjøler og ikke bare "pynteplast", går jeg ut fra :scratch ...

Bilde

1400 kubikkcruiseren fra Moto Guzzi har samme klønete plassering av oljekjøleren, for øvrig.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar