Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av niko »

Frisk som en fisk! Holder meg mye inne i 70kvadraten, men går/løper daglige turer i Østmarka. Har blitt lite sykkel etter første turen for to uker siden, det har vært så innmari surt og kaldt. Men de siste dagene har vært fine og i går var jeg ute på Follo-veiene i timesvis. I dag har jeg vaska og støvsuga bil og gått rundt Lutvann. I morgen blir det polering og innvendig stell og vask. Er ikke utprega sosialt anlagt, men lever likevel til vanlig et aktivt liv med organiserte aktiviteter tre kvelder i uka. Besøker barn og barnebarn når det passer seg sånn, men det er litt sårt når tre-åringen vil på fanget og ikke får lov. Leser en del krim, zapper rundt på tv'n og pc'n, men kjenner etter hvert på at dagene blir lange. Mulig svigersønnen trenger hjelp til å bygge platting etter påske. Det kan bli bra! Trudde aldri jeg skulle si dette, men akkurat nå savner jeg hus og diger hage. :mk

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37845
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av AJ »

niko skrev: 08 apr 2020, 21:06 Er ikke utprega sosialt anlagt,
Samme her, ikke spesielt stort behov for utstrakt sosial kontakt. Trives veldig godt i eget selskap, evt. bla. veldig få.
Så det å holde meg "ved teltene" er uproblematisk.
Trenger heller ikke å være i nærkontakt når jeg møter eller parkerer i nærheten (2 meter eller mer... :[-X !) av andre motorsyklister når jeg tar en tur i nærområdet, noe jeg har gjort hver dag den siste tiden.
Herlig å kunne kjøre MC igjen :twothumbs:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7578
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av mekkern »

Om man er så aktiv eller ikke...... frisk fra SARS-CoV-2 viruset er jeg og hele avdelingen på jobb ,så langt er det ikke vært noen som har blitt syke men et par har hatt karantene etter reise.
Nå er det slutt på V/A vakta i morgen tidlig. Og da tar neste skift over og sørger for at det er vann i kranene og at avløpet og renseanleggene funker- får unna smitten fra alle syke i de mange hjem.
De hemmlige tjenestene som vi kaller det-er heller ikke de som er mest i fokus av yrker i media i disse coronatider.

Vi har ingen ting i mot all dritten fra alle Norges rasshøl men gi faen i all søppel....q-tips wipes hår bind tamponger og undertøy- dette skal ikke i toalettet.
Lager problemer og øker mengden med smittefare for oss.

Blir vel noen turer på 2 hjul i påsken ja... :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37845
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av AJ »

Ute i den store verden, nærmere bestemt nede i Europa og spesielt Italia, hvor den store EICMA MC-messen avholdes årlig, har BMW og KTM bestemt seg for å ikke å være med på utstillingen i år. Sjansene for at flere følger deres eksempel må antas å være stor...:

https://www.bike.no/nyheter/bmw-og-ktm- ... icma-2020/

Her hjemme blir det vel færre 1. mai utfarter, regner jeg med...

Den årlige MC-forhandlersamlingen utenfor Varemessa på Lillestrøm med mulighet for prøvekjøring av sykler, er også avlyst...:

http://www.mcmessen.no/mc-messen-varmon ... ai-avlyst/

Vel...
De fleste av oss greier oss fint uten begge deler, vil jeg tro.
Likevel er det synd det blir slik i år :sorry .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

På nyhetene i går kveld kom det jo frem at både EU og FHI fraråder folk å reise på ferie til utlandet i år.
Så da var vel det den endelig bekreftelsen på at europatur i 2020 kan man bare sette strek over .... :[-X

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Olav K »

TGR skrev: 14 apr 2020, 09:29 På nyhetene i går kveld kom det jo frem at både EU og FHI fraråder folk å reise på ferie til utlandet i år.
Så da var vel det den endelig bekreftelsen på at europatur i 2020 kan man bare sette strek over .... :[-X
Dette har jeg vært innstillt på en stund nå.
Balkanturen i juni juli får vente til et annet år :sorry

Så blir det veldig spennende å se hvordan smittebildet forandrer seg utover i mai, når vi nå skal sakte returnere til en slags normaltilstand med skole og barnehage.

Krysser fingrene for at vi kan reise fritt innenlands rundt ferietiden.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37845
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Stakkars influencer bloggerne i disse koronatider... NOT!

Legg inn av AJ »

Næmen, uffda...
https://www.vg.no/rampelys/i/4qeK39/cor ... rte-midler

For egen del må jeg si at jeg inderlig håper at en situasjon som dette åpner øynene til folk og får slutt på ekte bull-shit jobber som disse bloggerne/influencenerne har gjort seg ufortjent rike på.
Helt utrolig at disse folkene har greid å lure til seg så mange følgere den tiden de har fått holde på :[-( .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Jompa »

Enig med deg, AJ.
Det er viktigere å ta vare på ordentlige arbeidsplaser..
Og kanskje er det sånn at hver enkelt kommune er best i stand til å vurdere egen situasjon ?

https://www.altaposten.no/meninger/2020 ... 594872.ece
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Ufortjent er det vel ikke, man har satset på en spesiell nisje og vunnet.
Videre er det ikke en bærekraftig yrkesvei sålenge økonomien ikke er eller blir som den har vært.
Det innser de fleste nå sikkert. Sålenge man har en samfunnsviktig jobb med en grad av verdiskapning(bygge landet osv.) så er man sikret mer stabilitet, selv om det innebærer at man jobber jevnt og trutt og at ingenting kommer gratis, så mener jeg allikevel at det er verdt det.

Jobber som baserer seg på at kunder unner seg goder ryker først i dårlige tider. Mote, blanke negler, og sånn drit :P

Jeg jobba som telemontør før. Jobba et par år som feilretter på «fiber til heimen» i Oslo da dette var relativt nytt. TV og Internett skal alle ha, uansett hva, så driver man med slike type ting så er man ganske sikra. Var to perioder hvor bedriftskundene skrudde igjen pengestrømmen. Da var det helt avgjørende at vi hadde privatkunder å støtte oss på.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Stakkars influencer bloggerne i disse koronatider... NOT!

Legg inn av Sakkle »

AJ skrev: 15 apr 2020, 22:26 For egen del må jeg si at jeg inderlig håper at en situasjon som dette åpner øynene til folk og får slutt på ekte bull-shit jobber som disse bloggerne/influencenerne har gjort seg ufortjent rike på.
Helt utrolig at disse folkene har greid å lure til seg så mange følgere den tiden de har fått holde på :[-( .
FredrikE24 skrev: 15 apr 2020, 23:52 Ufortjent er det vel ikke, man har satset på en spesiell nisje og vunnet.
De leverer noe som folk vil ha... om ikke hadde de ikke tjent penger. Så får de som har et problem med det, bare ha et problem med det. Selv synes jeg det er litt tullete at man kan bli mangemillionær av å spille fotball... meg om det.

Misforstå meg rett, jeg har ikke spes mye til overs for greia til Sofie Elise osv. men å kalle det ufortjent rikdom er vel å dra det litt langt. De har antagelig jobbet hardt og fått igjen for strevet. Er aksjemeglere mer verdifulle? Hva med rockestjerner eller youtubere?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stakkars influencer bloggerne i disse koronatider... NOT!

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 16 apr 2020, 01:49
AJ skrev: 15 apr 2020, 22:26 For egen del må jeg si at jeg inderlig håper at en situasjon som dette åpner øynene til folk og får slutt på ekte bull-shit jobber som disse bloggerne/influencenerne har gjort seg ufortjent rike på.
Helt utrolig at disse folkene har greid å lure til seg så mange følgere den tiden de har fått holde på :[-( .
FredrikE24 skrev: 15 apr 2020, 23:52 Ufortjent er det vel ikke, man har satset på en spesiell nisje og vunnet.
De leverer noe som folk vil ha... om ikke hadde de ikke tjent penger. Så får de som har et problem med det, bare ha et problem med det. Selv synes jeg det er litt tullete at man kan bli mangemillionær av å spille fotball... meg om det.

Misforstå meg rett, jeg har ikke spes mye til overs for greia til Sofie Elise osv. men å kalle det ufortjent rikdom er vel å dra det litt langt. De har antagelig jobbet hardt og fått igjen for strevet. Er aksjemeglere mer verdifulle? Hva med rockestjerner eller youtubere?
Er i grunn helt enig med deg her.

Jeg har ingenting til overs for enkelte av disse menneskene som mottar penger for å snakke godt om produkter samt at noen av dem også bidrar til økt fokus på kropp etc blandt unge.

Men som du nevnte, dem har funnet seg en nisje og tjent penger på dette. Dette har også en drøss Youtubere, rockestjerner og fotballspillere gjort. Det er mye jeg anser som "tull", men så lenge det finnes et marked, så er det penger å tjene.

Husk også at disse rosabloggerne ofte er i søkelyset på godt og vondt. Dem må hele tiden passe på hva dem gjør og driter dem seg ut (noe som slett ikke er uvanlig) så kan det til og med havne på nyhetene i beste sendetid. Det krever baller av stål (eller pupper med mye silicone) for å stå i mot et slikt press.

Personlig ville jeg ikke hatt en mill eller to i årlig inntekt mot at trynet mitt blir vist på TV med gjevne mellomrom, som oftest i en negativ setting.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av rolf-arne »

Det viktigste med samfunnets engasjement er vel å ta vare på de store investeringer som er gjort og på lånte midler slik at ikke de går tapt. Og når jeg sier stor investeringer så må jo det relateres til bedriftsstørrelsen - enmanns bedriften med bil, verksted og mye verktøy må få hjelp på samme måte som tung mekanisk industri...

Ja bloggeren kanskje også - i forhold til "store" investeringer - ja PC og kamera osv.... ;)
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av kjellv »

At bloggere har funnet seg en nisje å tjene gode penger på er helt ok det. Så lenge det finnes et marked og pengene ligger der og kan tjenes innenfor lovens rammer er helt i orden mener jeg. Alternativet ville kanskje være at mange av dem måtte få sitt livsopphold av felleskassa.

Problemet med bloggerne (da mest rosabloggerne), er at de også er "influensere" for veldig mange svært unge usikre (mest) jenter. Disse opplever et enormt kroppsfokus i sin hverdag, og vokser opp i den tro at det eneste som skal til er å fikse på kroppen og utseendet for å bli like pen og vellykket som sine store forbilder. Dette systemet skaper bare ennå flere tapere i samfunnet, og ødelegger svært mye for de aller fleste av disse ungdommene. Denne yrkesgruppen (hvis man kan kalle dem det) har det siste tiåret klart å lede mange unge til å tro at man er nødt til å ha lepper som ligner et andenebb, pupper og rompe som tydelig viser at det er kunstig fikset på. Det er ikke lenger nok å kosmetisk ha rettet på smådetaljer man ikke er helt fornøyd med, det skal være gjort på en måte som tydelig viser at det er brukt mye penger på. Dette er en skremmende utvikling :-k

mekkern
Innlegg: 7578
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av pekle »

mekkern skrev: 18 apr 2020, 13:48 En annen vinkling.. ;)

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommen ... -1.1700035
Det er mye sant i det. Vi er ekstremt effektive i å produsere det som trengs for livsopphold, så det blir mye arbeidskraft til overs. Samtidig er de fleste av oss dårlige til å takle lediggang, så vi samler oss i åpne kontorlandskap (1) og finner på ting å gjøre.

Jeg definerer ikke det jeg gjør på kontoret som helt meningsløst, men ved forrige store pandemi (spanskesyken), fantes ikke den "industrien" i det hele tatt, så helt grunnleggende nødvendig er det ikke - selv om det er definert som en del av nasjonal beredskap.

Men en ting jeg har merket nå som vi har hatt hjemmekontor en stund, er at mellomlederne begynner å få økt kontrollbehov, trolig i mangel av andre ting å finne på - eller en gryende mistanke om at de ikke har noen stor rolle utenom møtene, og må gjøre seg selv synlige/nyttige. Vi er fem personer som jobber sammen om et prosjekt nå, og vi holder jevnlig elektronisk kontakt når vi trenger det, skriftlig eller video. Men i det siste har det kommet initiativer utenfra om at vi må holde daglige statusmøter til fast tid og produsere mer skriftlig dokumentasjon. Vi skriver kode som ligger i git, og produksjonssetter hver dag, og overvåker systemet akkurat likt som før, men nå er tydeligvis blitt viktigere med sånn dokumentasjon som ingen leser.

1) https://www.borsen.no/nyheter/doden-for ... p/72358722

Svar