Det jeg for øvrig kan være tilbøyelig til å anse som en reell sak er at man på et tidlig stadie overvurderte vaksinens effekt og at dette i kombinasjon med diverse restriksjonslettelser for vaksinerte kan ha medført en økning i både smitte og dødsfall sammenlignet med om de vaksinerte fortsatt hadde vært underlagt de samme restriksjonene hele veien.
Jeg har ikke utdannelsen til å kunne finne ut av disse tingene på egen hånd og samtlige medier er, i min mening, i beste fall et halvt knepp bedre enn Se & Hør - så jeg gjør det enkelt og forholder meg utelukkende til anbefaleringer fra stat og fastlege. Så får det går som det går

En liten anekdote til slutt: Nesten alle jeg kjenner har tre vaksinedoser og alle som har fått covid har for det meste opplevd det som en influsensa. De få jeg kjenner som valgte å avstå ble smittet og slet med langtidsvirkninger i månedsvis og er ikke nødvendigvis helt ferdige med det ennå. Det kan naturligvis være tilfeldigheter, det er jo nettopp det som gjør anekdoter lettere verdiløse