Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
n00b
Innlegg: 42
Registrert: 03 sep 2019, 14:52
Motorsykkelen din: Suzuki M800 Intruder

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av n00b »

Bekymret? JA! Hvorfor? Fordi jeg har fått oppkjøring 14. mai i år, men har til gode å ta en eneste kjøretime. Tok teoriprøven i fjor, men hadde tenkt å ta alle kjøretimer nå i April, men nå er kjøreskolen stengt på ubestemt tid. :O

tormodg
Innlegg: 291
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av tormodg »

n00b skrev: 17 mar 2020, 13:01 Bekymret? JA! Hvorfor? Fordi jeg har fått oppkjøring 14. mai i år, men har til gode å ta en eneste kjøretime. Tok teoriprøven i fjor, men hadde tenkt å ta alle kjøretimer nå i April, men nå er kjøreskolen stengt på ubestemt tid. :O
Vanskelig med brevkurs også...kjip situasjon.

Er vel ikke veldig stor risiko for av 14. mai faktisk blir oppkjøringsdato heller, alt slås vel av framover.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Jompa »

Ser for meg at mcsesongen blir preget av unntakstilstand og tilløp til anarki.
I dag fikk vi forvarsel om forbud mot å bruke fritidsbåter, det neste blir vel fritidsbruk av kjøretøy.
Med kommuner som opptrer som miniutgaver av Nordkorea med stengte kommunegrenser blir det sotet visir, tildekket skilt og slokte lanterner hvis man skal ta en dagstur på sykkeln.
En kjapp s—sving gjennom veisperringa i høy fart mens overivrige HV—soldater skyter varselskudd i lufta.
Ja, det skal bli litt av en sommer.......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av AJ »

Og akkurat nå sitter det en lege og forsker og svarer nærmest "Ja" på spørsmål fra programleder Fredrik Solvang i NRK programmet Debatten om vi nå står ovenfor en pest og ikke en form for influensa... :O !

Øh... javel :eh .
Ja... hva skal man tro :-k .

Forskeren i Debatten kommer også med noen andre skremmende metaforer fra invasjonen av Norge i 1940!
Dette egner seg til å skremme Fanden på flatmark!
Jeg må rett og slett si at dama virker tilnærmet forrykt!

Men hva vet jeg?
Kanskje har hun rett :dontknow ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Jompa »

Tenker omtrent det samme som deg, dommedagsprofeter er ike akkurat det vi trenger nå.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av rolf-arne »

n00b skrev: 17 mar 2020, 13:01 Bekymret? JA! Hvorfor? Fordi jeg har fått oppkjøring 14. mai i år, men har til gode å ta en eneste kjøretime. Tok teoriprøven i fjor, men hadde tenkt å ta alle kjøretimer nå i April, men nå er kjøreskolen stengt på ubestemt tid. :O
Tenker at du bør - allerede nå forberede deg på , en søknad om at teoriprøven holder - til dem kommer i normal gjenge igjen.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av rolf-arne »

TGR skrev: 16 mar 2020, 21:50
FreewheelBurning skrev: 16 mar 2020, 21:41 Blir ganske bekymret for årets sesong ja. Hadde store planer, og det endte opp med å reise landet på langs som mål. Er det realistisk om 3-4 måneder? Kanskje vanskelig å si. Må man ta til takke med kortere turer i nærliggende fylker? Hadde planlagt en kombinasjon av telt (fricamping er vel rette order) og campingplass.
Samme her. Planen var sydeuropa, Kroatia, Albania, over til Italia hjemover. Det går neppe, så da tenkte vi kanskje å ta en Nornorges-tur. Men det spørs jaggu det også..... :scratch
Her ligg det ann til at det blir bra med kapasitet til å ta imot besøk utover sommeren - og har plan c og d klare nå -- i begge er det veldig mye norge og Finnmark /Lofoten-Helgeland
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Jompa »

:vs https://www.altaposten.no/nyheter/2020/ ... 371269.ece

En positiv nyhet, radiobingoen går som normalt. :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av schnellfahrer »

Kroatia var vår plan i år, men det ser ut til at det utgår. Hvis det skulle vise seg at faren blåser over og at man kan bevege seg fritt i Europa innen fellesferien, kommer vi allikevel til å velge å legge igjen årets feriepenger her i landet.
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

rolf-arne skrev: 17 mar 2020, 22:10
TGR skrev: 16 mar 2020, 21:50
FreewheelBurning skrev: 16 mar 2020, 21:41 Blir ganske bekymret for årets sesong ja. Hadde store planer, og det endte opp med å reise landet på langs som mål. Er det realistisk om 3-4 måneder? Kanskje vanskelig å si. Må man ta til takke med kortere turer i nærliggende fylker? Hadde planlagt en kombinasjon av telt (fricamping er vel rette order) og campingplass.
Samme her. Planen var sydeuropa, Kroatia, Albania, over til Italia hjemover. Det går neppe, så da tenkte vi kanskje å ta en Nornorges-tur. Men det spørs jaggu det også..... :scratch
Her ligg det ann til at det blir bra med kapasitet til å ta imot besøk utover sommeren - og har plan c og d klare nå -- i begge er det veldig mye norge og Finnmark /Lofoten-Helgeland
:prf :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har fått symptomer og satt meg i karantene.
Dette er rimelig slitsomt faktisk, men foreløpig er jeg ikke dausjuk. Verste er vel egentlig at jeg ikke får gjort noe særlig med det annet enn å hvile, det føles som tyngdekraften er doblet.

Dette er smittsomme saker. Har vært svært påpasselig siste to ukene. Håndvask, avstand, hele greiene. Sånn er det vel når man møter mange ila. En dag.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 18 mar 2020, 00:07 Jeg har fått symptomer og satt meg i karantene.
Dette er rimelig slitsomt faktisk, men foreløpig er jeg ikke dausjuk. Verste er vel egentlig at jeg ikke får gjort noe særlig med det annet enn å hvile, det føles som tyngdekraften er doblet.

Dette er smittsomme saker. Har vært svært påpasselig siste to ukene. Håndvask, avstand, hele greiene. Sånn er det vel når man møter mange ila. En dag.
Shit. No dritt. Men du er ung og sterk, så dette går bra. God bedring :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er så og si alene på jobb, så her er det lite fare for smitte. De fleste er permiterte.

Hjemme så sitter jeg som oftest i furtebua. En kjeller uten vinduer forseglet bak fire murvegger. Madammen derimot har kontakt med folk hele dagen da hun jobber i butikk. Hva ho drar med seg hjem av bassilusker er det jo ingen som vet, men foreløpig har vi klart oss.

Den største faren rundt dette virushysteriet er hvordan det går med samfunnet og økonomien til folk under og ikke minst ETTER at krisen er over. Jeg regner med arbeidsledigheten blir meget høyere etter dette. Mange bedrifter vil gå konkurs og kun de sterkeste overlever. Resten blir navere og arbeidsledige og må gjennomgå alt dette vil føre med seg.

Eneste positive (for oss som overlever dette med jobben i behold) er vi kanskje vil oppleve lavere lånerenter, billigere bensin etc. En ytterst mager trøst dog.

Blir spennende å se hvordan svenskene takler denne krisen....

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av pekle »

Er nok flere som kommer til å dø av de økonomiske konsekvensene (stress, økt selvmordsrate osv.) enn viruset i seg selv. Samtidig er det spesielt i Kina færre som dør av luftforurensning. Så hva nettoen blir er interessant.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

pekle skrev: 18 mar 2020, 07:29 Er nok flere som kommer til å dø av de økonomiske konsekvensene (stress, økt selvmordsrate osv.) enn viruset i seg selv. Samtidig er det spesielt i Kina færre som dør av luftforurensning. Så hva nettoen blir er interessant.
Galskap det dem har satt i gang nå mener nå jeg, med tanke på næringslivet og det etterfølgene får. HELE Norge har jo nærmest stoppet opp og kun de største med best likviditet overlever.

Er nok en rekke små bedrifter som går konk etter dette, så sant ikke staten virkelig åpner lommeboka og retter opp det dem har forårsaket. Greit å være føre var og stenge landet, men ikke la uskyldige sitte igjen med svarteper.

Noen ganger må man kunne tørre å si at enkelte dødsfall bare må påregnes. Dette er utenfor alles kontroll.

Svar