Moxnes, min mann på Tinget

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av Rune75 »


Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av simpson »

Rødt, SV og andre sosialistiske partier er til fare for velferden.
De sutrer og bærer seg fordi andre har penger. Det er misunnelse og Janteloven som gjeder for de gutta der. Nå må de snart få opp øya og se hvor bra politikken de står for egentlig er.
Ikke en eneste gang i historien har det vist seg at kommunisme er ett bra system, men alikevel prøver de å påtvinge folket deres syn.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av niko »

Det eneste systemet som, så vidt jeg veit, har vist seg å fungere, er sosialdemokratiet.
Og det fungerer på en del premisser, der lik rett til velferdsgoder er av de viktigste.
For å få råd til å dele på velferdsgodene, er det viktig at flest mulig bidrar og er villig til å dele.
Norge, og verden, er nå på vei inn i en utvikling der noen veldig få folk er i ferde med å bli sinnsykt rike. De har personlig formue på størrelse med et middels industriland. Alle skjønner at det ikke er bra.
Uten at jeg kjenner disse rikingene, vil jeg anta at de ikke er spesielt opptatt av:
- lørdagsfri
- 5 uker betalt ferie
- sykelønn
- pappaperm
- oganisasjonsfrihet
- ytringsfrihet
- likestilling
bare for å nevne noe sosialister og sosialdemokrater har orda for oss. Jeg er heller ikke veldig glad i kommunister, men jeg tror folk av typen Moxnes er nødvendige for å vekke oss fra dvalen slik at vi husker hvor godt vi har det.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av Rune75 »

simpson skrev: 26 nov 2019, 05:07 Rødt, SV og andre sosialistiske partier er til fare for velferden.
De sutrer og bærer seg fordi andre har penger. Det er misunnelse og Janteloven som gjeder for de gutta der. Nå må de snart få opp øya og se hvor bra politikken de står for egentlig er.
Ikke en eneste gang i historien har det vist seg at kommunisme er ett bra system, men alikevel prøver de å påtvinge folket deres syn.
Hvordan kan dette være til fare for velferden? Den ekstra skatten skal jo brukes nettopp til velferd.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av simpson »

Akkurat det han sier i dette intervjuet truer ikke velferden men politikken generelt til Rødt, SV og ikke minst MDG gjør det. Deres syn på verden er ikke rasjonell og de er ekstremister.
Sosialister er ekstremt flinke til å komme med forslag som koster astronomiske summer og de sløser uhemmet med andres penger. Oslo er jo ett meget godt eksempel på dette.

Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av schnellfahrer »

Få alle rikingene ut av Norge!! De har vi ikke bruk for. Moxnes er mannen som kan fikse det.

Forøvrig syns jeg tråder om religion eller politikk burde slettes. Blir alltid bråk av slik.
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av cannon »

schnellfahrer skrev: 26 nov 2019, 17:42 Få alle rikingene ut av Norge!! De har vi ikke bruk for. Moxnes er mannen som kan fikse det.

Forøvrig syns jeg tråder om religion eller politikk burde slettes. Blir alltid bråk av slik.
Alternativet kan jo være å slette folk som lager bråk av så hverdagslige temaer???;-)

Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av schnellfahrer »

cannon skrev: 26 nov 2019, 17:47 Alternativet kan jo være å slette folk som lager bråk av så hverdagslige temaer???;-)
Hvem definerer hva som er bråk?
Synd å miste gode bidragsytere bare fordi han/hun har en annen mening enn den moderatoren som først leser innlegget, så det syns jeg var en dårlig ide fra kanonen :P
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av AJ »

schnellfahrer skrev: 26 nov 2019, 17:42 Forøvrig syns jeg tråder om religion eller politikk burde slettes. Blir alltid bråk av slik.
Også blir det gjerne bråk når tråder slettes... :-k .

Jeg skal ikke mene altfor mye i en tråd som denne annet enn gi uttrykk for at næringslivet her jeg bor, som så mange andre steder, ikke ville vært hva det er om ikke noen hadde tatt noen finansielle sjanser som har vist seg å gi mange en trygg arbeidsplass i mange år.
At de som har gjort dette er en god del rikere enn de som de har gitt trygge arbeidsplasser til, er noe vi bør tåle og ikke minst sette pris på. Nettopp fordi de er med på å skape gode produktive og trygge arbeidsplasser.

Også er det et samspill mellom den og de som etablerer og sørger for videre god utvikling av arbeidsplassen de har skapt og de som gjør arbeidsplassen til den positive samfunnsaktøren den er. Et samspill som må ta flere hensyn, ikke minst til de som gjør den gode verdiskapende jobben "på gølvet". Tas det ikke nok hensyn og ivaretakelse av disse så vil de ganske sikkert, i det arbeidsmarkedet med mange muligheter som vi har i Norge i dag, finne seg bedre arbeidsgivere.

Så noen utbytting og utnytting av arbeidstakere i transparente bedrifter, slike de aller fleste (forhåpentligvis) er i Norge, tror jeg kun unntaksvis forekommer. Og i de tilfellene det gjør det så har vi systemer her i landet som bør og skal avdekke slike forhold.

Så kan man gjerne mene at det forekommer utbytting ved at verdiprodusenten, arbeidstakeren, ikke får som fortjent mens det meste av gevinsten havner i rikmannslommene.
Javel, så blir den og de som har tatt risken på å etablere en virksomhet og antakelig levd med opplevelsen av å ha jobbet døgnet rundt i starten med mye tankespinn om dette går bra eller ikke, til slutt ganske velstående.
At noen tar slike sjanser tror jeg vi alle skal være glade for.

I avisen jeg jobber er det godt kjent blant oss journalister at de mest leste sakene er de hvor folk lykkes og gjør det bra og de sakene hvor vi uunngåelig også må dekke de tilfellene hvor bedrifter går konkurs.
Begge deler får nok fram en del følelser hos folk...

Det at en del mennesker motiveres av å skape virksomheter og har som et av flere mål å tjene store penger, er en bra ting.
Jeg, som i det store og hele er fornøyd med en grei inntekt uten ambisjoner om millionlønn, har strengt tatt aldri kjent på trangen til å starte noe på egenhånd med tanke på "fame and fortune", selv om jeg tidvis har syslet med et par-tre idéer.
Jeg har vært fornøyd med å være ansatt og senere frilanser og høste av heldige investeringer gjennom et langt yrkesliv.

Også får de rike bli så rike de bare vil, som altså etter mitt syn, har tatt noen sjanser, jobbet mye og etter hvert som virksomhetene deres har utviklet seg positivt, blitt avhengige av dyktige ansatte, som jeg tror de vet å sette pris på med tanke på ytterligere god utvikling for bedriften(e) de har etablert.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av cannon »

schnellfahrer skrev: 26 nov 2019, 18:08
cannon skrev: 26 nov 2019, 17:47 Alternativet kan jo være å slette folk som lager bråk av så hverdagslige temaer???;-)
Hvem definerer hva som er bråk?
Synd å miste gode bidragsytere bare fordi han/hun har en annen mening enn den moderatoren som først leser innlegget, så det syns jeg var en dårlig ide fra kanonen :P
Jeg er sikker på at våre emminente moderatorer forstår forskjellen på bråk og meningsforskjeller;-)
Men jeg er enig, det var en dårlig idé....

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av Rune75 »

Nå er det i hovedsak arvede penger Moxnes vil beskatte hardere. Dette er jo penger folk tilegner seg kun i egenskap av å ha blitt født av rike foreldre. Det er vel en like stor prestasjon som å bli født av fattige foreldre vil jeg mene. At noen synes det er urettferdig å skatte av penger de har fått gratis er litt vanskelig å forsvare.

Når det gjelder personer som har startet med to tomme hender og jobbet seg opp flere 100 milioner kroner i formue så kan man selvfølgelig si at de har jobbet hardt og det er fortjent men hvor hardt går det egentlig an å jobbe? Har de virkelig jobbet mange 100 ganger så hardt som en fabrikkarbeider eller renholder?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av kjellv »

Politiske diskusjoner har det vært her inne ved flere tilfeller. Det er i utgangspunktet godt utenfor temaer vi tar for oss i et MC-forum så lenge det ikke er politikk som har direkte linker til vår temainteresse, altså vedrører MC.
De fleste politiske diskusjonstråder dør fort ut av seg selv, men det har også hendt at vi har blitt nødt til å gjøre grep i tråden, evt. stenge tråden for videre kommentarer.
Media og aviser som har åpne kommentarfelt til sine nyhetsartikler har ansatte moderatorer som overvåker og modererer kommentarfeltene hele tiden så lenge de er åpne. Her inne har vi ikke det. I dag har vi admin + to moderatorer som er innom forumet sporadisk når vi har anledning. Alle skjønner at vi ikke har kapasitet til å overvåke og gripe inn når diskusjonene tar av og blir overopphetet.
Men vi har et ekstra øye med denne tråden ut i fra tidligere erfaringer, og vil gripe inn når vi ser det nødvendig.
Altså, i utgangspunktet har denne tråden lite i MCsiden.no å gjøre, og vi avslutter denne uten forvarsel om det går over alle støvelskaft. Politiske diskusjoner finnes det rikelige muligheter til å diskutere andre steder.
Hold god folkeskikk i diskusjonen og unngå ufine personangrep på meningsmotstandere, så ser vi hvordan det går framover..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 26 nov 2019, 19:41 Altså, i utgangspunktet har denne tråden lite i MCsiden.no å gjøre, og vi avslutter denne uten forvarsel om det går over alle støvelskaft. Politiske diskusjoner finnes det rikelige muligheter til å diskutere andre steder.
Hold god folkeskikk i diskusjonen og unngå ufine personangrep på meningsmotstandere, så ser vi hvordan det går framover..
Kloke ord :drg !
Selv om temaet strengt tatt ikke har noe med MCinteressen vår å gjøre så lat vi det passere så lenge meningsutvekslingene holder seg innafor det vi vurderer som anstendelig uten å være trakasserende på noen måte.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av Rune75 »

Jeg la denne under Diverse og Off-topic. Den seksjonen er full av tråder som ikke har noen ting med MC å gjøre. Er ikke det meningen?

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Moxnes, min mann på Tinget

Legg inn av Sakkle »

Rune75 skrev: 26 nov 2019, 20:10 Jeg la denne under Diverse og Off-topic. Den seksjonen er full av tråder som ikke har noen ting med MC å gjøre. Er ikke det meningen?
Etter mitt skjønn, jo. Og tråden er jo ikke stengt ennå, så....
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar