Koble Sena SC1 til trådløse bluetooth hodetelefoner

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koble Sena SC1 til trådløse bluetooth hodetelefoner

Legg inn av FredrikE24 »

Bjerknez skrev: 15 apr 2019, 17:29
FredrikE24 skrev: 15 apr 2019, 17:11 Jeg har koss i mine, og høyttalerne presser godt i ørene når hjem er på og strammet. Da blir det punsj. Særlig om jeg dytter inn noen skumpropper på halv 12 i øregangene. NRK Mp3 og listepop er bare toppers
Joda, ingen problem det når man har intercom med jackplugg (aux). :thumleft
Har ikke Jack-plugg i min. Har originalkragen til Schubert.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koble Sena SC1 til trådløse bluetooth hodetelefoner

Legg inn av Bjerknez »

Eneste jeg kommer til å kanskje teste er Mee Audio M7 Pro. Men merker at jeg har gitt litt opp.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Koble Sena SC1 til trådløse bluetooth hodetelefoner

Legg inn av haakeik »

Bjerknez skrev: 15 apr 2019, 19:03 Jeg klarer rett og slett ikke å finne en optimal løsning når det kommer til god lyd.
- HD Electra Glide
- Honda Goldwing
- BMW K1660 Bagger
- Moto Guzzi Flying Fortress

eller en bil med fett anlegg :knegg

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Koble Sena SC1 til trådløse bluetooth hodetelefoner

Legg inn av haakeik »

Det var jo egentlig denne hjelmen du skulle ha kjøpt:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?time_cont ... h5tsXEHOwA[/youtube]

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Koble Sena SC1 til trådløse bluetooth hodetelefoner

Legg inn av LarsE »

Bjerknez skrev: 15 apr 2019, 21:13 Eneste jeg kommer til å kanskje teste er Mee Audio M7 Pro. Men merker at jeg har gitt litt opp.
Har M6 Pro selv, kjøpte de fordi det ikke var plass til høyttalere i ene hjelmen min. Lyden er god den, men den biten av ledningen som skal gå rundt øra begynte å gjøre seg kjent etter en relativt kort stund med hjelmen på. Er visst ikke alle som kjenner like mye på det (grunnen til at jeg kjøpte de var fordi Fortnine anbefalte de til nettopp slik bruk), men kan være lurt å ha i tankene.

Har brukt propper før, mener de var JBL av ett slag, og de fungerte utmerket da de hadde ganske lav profil og var nærmest gjemt inni ørene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koble Sena SC1 til trådløse bluetooth hodetelefoner

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, av de hjelmene jeg har prøvd er Schuberth C4 Pro rett og slett overlegen på passform og synsfelt samt utseende. Husker jeg tredde på meg en Shoei hjelm på den forrige messen jeg var på. Den virket mye "hardere" og ha på (innerforet var ikke like behagelig) og det var som å se gjennom et lite kjellervindu i forhold. Synsfeltet var mye dårligere.

Når det kommer til lyd i hjelm så er jeg ganske overbevist om at formstøpte ørepropper som ikke bygger så mye ut og som sitter skikkelig i ørene ved siden av en Bluetooth control på styret er det ultimate.

Problemet er at man ikke får testet det ut uten å prøve først, og slikt er jo ikke akkurat noe som henger rundt i butikker som alle kan teste (heldigvis kan man kanskje si....).

Jeg bruker uansett intercom eller lyden i hjelmen mest til navigering uansett og da fungerer Sena sine høytalere utmerket. Bestemmer jeg meg en dag for at jeg SKAL ha gpdlyd i hjelmen så får jeg heller teste noen flere ørepropper :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koble Sena SC1 til trådløse bluetooth hodetelefoner

Legg inn av Bjerknez »

Når det er sagt... så synes jeg Syphon Sound system så bra ut:
https://www.syphonsound.com/store/p1/Sy ... 21%29.html

Man fester bare høytalerne inne i hjelmen ved hjelm av borrelås, enten over eller evt. under innerforet. Det følger med Bluetooth enhet og full pakke. Lyden skal i følge tester og Youtube være veldig bra.

Bakdelen jeg kan se så langt er at det ikke finnes noen enkel måte og bytte sanger samt endre volum etc. ?

Svar