Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av FreewheelBurning »

Jeg slutta å kjøre scooter fordi skiltene ble tatt (hadde "cruise control" i 70-soner). Nå 2 år senere skal jeg begynne å kjøre igjen, denne gangen tung mc med sertifikat så blir neppe stoppet igjen, og ser aldri for meg å slutte å kjøre.

Derfor lurer jeg, dere som slutter, hvorfor? Er det en nær døden opplevelse i trafikken? Det kan jeg forstå. Eller er det økonomi? Kjedelig hvis man liker å kjøre, men ikke lenger har råd. Annet?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av gsx750_80 »

For egen del: Et par nær døden-opplevelser på en Kawasaki ZX 11 D1, samtidig med tidlige faser av egen formering, medførte bortimot total pause i mc-kjøring mellom '99 og 2010.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av AJ »

Absolutt et interessant spørsmål!

Nå er det kanskje slik at de som gir seg med MC-kjøringen samtidig kutter strengen til forum som MCsiden.no... :-k .
Men kanskje det er noen her inne som har gitt seg med motorsykkelkjøringen, som fortsatt følger med på forumet og kan gi oss noen svar?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan bare snakke for meg selv her, men sammenligner dette med min enorme interesse for båt i 2007. Interessen dukket opp da jeg var vent til å være på vannet som liten og etter at foreldrene mine kuttet ut båtlivet grunnet forskjellige ting så ble det en naturlig stopp for min del.

Ca. 20 år etterpå var økonomien på plass og jeg begynte og mimre om båtopplevelsen som liten. Jeg fikk lyst på båt igjen og saumfarte det som var å finne av informasjon. Jeg gikk meget dypt inn i materien. Fra valg av båt, båttype og motor til mer teknisk som valg av stålpropell, størrelse, heising av motor vinkler på V-bunn, planterskel, GPS systemer, kartplotter og fandens oldemor.

Jeg ble meget aktiv på Båtplassen.no og i diverse fora og jeg dro til og med til Kristiansund for å få informasjon om en viss type båt. Å prøvekjøre båter er enda vanskeligere enn å prøvekjøre motorsykler.

Båt interessen var på topp i ca. 3 år og jeg hadde utrolig mange flotte turer på vannet. Så hvorfor forsvant interessen for min del?

Det var en kombinasjon av mange ting:

1. Alkohollovgivningen begynte å bli veldig streng. Å ta seg 2-3 styrepils var ikke lenger godtatt og politiet var ofte på ferten der jeg kjørte.
2. Etter tre år merket jeg at jeg var "mett". Jeg hadde fått en "gjenforening" med "barndommen og oppfyllt mitt ønske.
3. Kostnadene vedrørende båtkjøringen var skyhøye. 140 liter drivstoff på en god ettermiddag var ingen problem og fortære. Det ble altså dyrt å ta seg en tur på vannet, selv om ikke dette alene var noen avgjørende årsak.
4. Vedlikehold av båt er også langt mer omfattende enn vedlikehold på motorsykkel. Man måtte ha båthenger og service på båt og motor var et mareritt. Frakting frem og tilbake fra forhandler etc. med en stor båt etc.
5. Vanskelig å få en kurrant båtplass uten å betale skjorta. Jeg var heldig å fikk kjapp båtplass, men 10.000 kroner for en sesong var en stiv pris. Dette var en såkalt låneplass, så jeg var ikke garantert denne plassen, med de bakdeler det kan medføre.
6. Avhengig av fint vær de helgene jeg hadde fri. Det ble ikke veldig mange helger jeg kunne bruke båten i løpet av året. Spesielt vind var viktig.

Båtlivet gikk fra å være idyllisk til å bli for mye "mas" og jeg gikk til slutt lei og solgte båten. Når interessen forsvant så har man jo også lite på et båtforum å gjøre mener jeg. Hvorfor skal man henge samens med kokker når man hater å lage mat liksom?

Når det gjelder motorsykkel er dette en helt annen ball game. MC livet er rimelig og enkelt i forhold. Det jeg betaler for ett sett med dekk er nesten det jeg kunne kjøre bort på en god kveld på vannet i kun drivstoff. Tur retur Fredrikstad - Sandefjord i god fart tømte tanken som var på 100 liter.

Når det er sagt så merker jeg selvsagt også at interessen for å kjøre motorsykkel også har dalt litt, men merker samtidig at det ikke er like mye "mas" og ha denne stående. Derfor er det lettere å la den stå når man ikke har lyst til å kjøre.

Den dagen evt. MC interessen skulle forsvinne helt så kommer selvsagt også min forumdeltakelse til å gå mye ned. Dette er jo ganske naturlig. Så langt så har jeg ingen planer om å kutte ut MC livet, selv om det har blitt langt mindre kjøring enn de første tre årene som fersking.

Jeg opplever MC miljøet som langt mer inkluderende og ikke fullt så "avansert" som båtlivet. Jeg har truffet mengfoldige flere mennesker i MC miljøet enn i båtmiljøet. Turene jeg har hatt på MC ryggen er også mer minneverdige når jeg tenker meg tilbake og jeg følte båtstuntet mitt bare var noe jeg tok opp for å kjenne litt på det. Det var egentlig ikke noe for meg og dte var triveligere når jeg var liten og var med mine foreldre på sjøen.

Jeg er alt for rastløs til å legge meg på en holme å sole meg eller å sitte og grille i timesvis. Jeg ville bare kjøre båt. Når jeg var liten var jeg nok mer tolmodig ....

Så ser jeg for meg at MC interessen en dag kommer til å ta slutt? Tja.... det kan jo hende, men slik det ser ut i dag så har jeg nok landet på at det er sommerturene mine som er de jeg lengter mest etter. All kjøring ellers blir det nok mindre av.

I dag kunne jeg lett tatt meg en lang MC tur i strålende sol og grei temperatur og tørre veier. Men jeg hadde ikke veldig lyst. Alt til sin tid :)

Økonomien slik den ser ut i dag er vertfall ikke den som bestemmer om jeg skal kjøre motorsykkel eller ikke, heldigvis.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av FreewheelBurning »

Gode svar her! Ja det er naturlig at de som skulle svart her ikke lenger er aktive på forum. Men er også interessant å høre fra de som har tatt seg en pause på flere år.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Nå kan jeg vel ikke si at jeg har hatt noen nær døden opplevelser, men jeg har hatt spesielt EN uhyggelig episode som i værste fall (hvis man tar i litt) kunne endt med døden kanskje. Men jeg har lært at den beste måten og komme over slike situasjoner på er å sette seg opp på sykkelen å kjøre videre. Eller "riste det av seg" som det så kjekt heter.

Jeg hadde en velt med min forrige S1000R som på langt nær var noen nær døden opplevelse, men det var min første velt med motorsykkel. Mange tanker gikk gjennom hodet og jeg befant meg midt oppå fjellet. Jeg var mest bekymret for motorsykkelen (etter at jeg fant ut at jeg var like hel) og om ferien var spolert.

Den hadde fått noen skraper her og der, men ellers var det ikke noe galt som jeg kunne se. Jeg inbilte meg en stund at styret var skjevt etc. og fikk det ikke helt ut av hodet.

Men jeg valgte og ignorere disse tankene samt kjøre det litt av meg. Det ble noen minutter med heftig kjøring og delvis kraftige nedlegg for å forvisse meg om at alt var i orden. Eller for å overbevise meg selv.

Jeg er nok en av dem som kanskje ikke lar meg stoppe av såkalte nær døden opplevelser tror jeg. Så klart vil man få en periode man kanskje tar det litt piano, men å gi opp kjøringen fordi man plutselig fant ut at det å kjøre motorsykkel er farlig blir litt rart i mine øyne. Dette er noe jeg er fullt klar over, hele tiden og det er en risiko som er tatt helt frivillig og bevisst, i voksen alder... heldigvis.

Men hvis økonomien en dag skulle tilsi at MC livet måtte settes på vent kan jo skje muligens, uten at jeg helt kan se for meg det slik det er nå. Den største grunnen til at motorsykkelen helt eller delvis blir satt på hylla er nok hvis interessen av en eller annen grunn skulle dale såpass at en motorsykkel i garasjen ikke kan forsvares.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Tore L »

MC lappen fikk jeg i 84 som 25 åring, og la motorsykkel livet litt på vent når jeg var rundt 30. Var ikke voksen nok opp i hode til å drive med dette, ferdigheter og hastigheter hang ikke helt på grep og når familien økte i antall ble det helt stopp på MC livet.
Noe som jeg tror var veldig bra for min del :)

Kjørte litt i årene 98-02 som var fine mc år, og da som 40 åring mere voksen og moden for dette. :)
Ble så en stopp igjen og jeg startet et nytt liv i Porsche Clubb'en Norge, 10 veldig fine år med fantastiske menesker og selfølgelig like fantastiske biler. Ble også litt banekjøring i 944 cupen, og ellers mye turkjøring med PCN rundt om i Norge.

Noen bilder kansje :)
277494_235436253141977_591633_o.jpg
240770_220648737954062_3986130_o.jpg
33436_137523056266631_2461380_n.jpg
Men nå som en snart er 60, er det MC som er prioriteringen og har nå stor glede av å kjøre MC.
Og synes mcsiden Forum treff, er veldig hyggelig å få være med på.
Noe som flere burde ta seg tid til å få med seg :twothumbs:

Mitt MC liv har vart i snart 35 år med 2 stopp i perioden, og den første var viktig for resten av mitt liv :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av KåreDump »

Sykdom, samlivsbrudd, og mye jobb gjorde at jeg fikk en ufrivillig pause i MC-kjøringen mellom 2008 og 2014.
Skulle egentlig kjøpe sykkel igjen i 2011 for å øvelseskjøre med guttungen, men den planen (og mange andre) gikk i vasken 22/7.... :-(

Når jeg endelig fikk stabla meg på beina og kjøpt sykkel i 2014 fikk jentungen også blod på tann, så det ble handlet en billig A2, og året etter var hun også på to hjul.
Vi har fått mange fine turer sammen, selv om vi nok begge føler at det alltid mangler en i følget...
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av AJ »

KåreDump skrev: 22 mar 2019, 10:17 Sykdom, samlivsbrudd, og mye jobb gjorde at jeg fikk en ufrivillig pause i MC-kjøringen mellom 2008 og 2014.
Skulle egentlig kjøpe sykkel igjen i 2011 for å øvelseskjøre med guttungen, men den planen (og mange andre) gikk i vasken 22/7.... :-(

Når jeg endelig fikk stabla meg på beina og kjøpt sykkel i 2014 fikk jentungen også blod på tann, så det ble handlet en billig A2, og året etter var hun også på to hjul.
Vi har fått mange fine turer sammen, selv om vi nok begge føler at det alltid mangler en i følget...
Du får sette meg på plass hvis du mener det er upassende eller noe du ikke vil komme nærmere inn på, når jeg mener å kunne lese mellom linjene her at en av dine aller nærmeste ble et offer i terroranslaget på Utøya.
Om det forholder seg slik skjønner jeg godt at tilværelsen brått ble snudd på hodet og at bl.a MC-livet ble satt på vent.
Selv opplevde jeg et umistelig tap ganske nøyaktig to år etter at jeg tok opp igjen motorsykkelinteressen høsten 2006, etter 14 års opphold pga. familieforøkning og etableringsfase som småbarnsfar og yrkesutøver.
I september 2008 døde vår nesteldste sønn plutselig og uventet i en alder av 24.
Det satte meg ut av spill (og yrkeslivet) en god stund og holdt på å sette en stopper for mitt MC-liv.

Jeg er glad det ikke gjorde det. Motorsykkelkjøringen ble heller en form for terapi resten av 2008 sesongen selv om kjøreturene den høsten bar preg av mye sorg og tristhet enn glede...
Det samme har jeg opplevd på flere turer i årene etter også.

Men motorsykkelinteressen gir først av alt mest glede, selv om friheten MC'en gir når man er på tur, ofte bringer fram sorgen og savnet om den flotte gutten som i dag kunne vært en god turkamerat...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Er nok desverre veldig mange som kjenner noen eller har noen i nær familie som var på Utøya. Naboen min var en av dem som gjemte seg på øya der ute. Han er en robust fyr, så det ser ut til (vertfall utad) at han har det bra i dag, men jeg kan ikke forstå annet enn at han også sliter med sitt...

Uansett en ufattelig tragedie.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av KåreDump »

AJ skrev: 22 mar 2019, 13:49 Du får sette meg på plass hvis du mener det er upassende eller noe du ikke vil komme nærmere inn på, når jeg mener å kunne lese mellom linjene her at en av dine aller nærmeste ble et offer i terroranslaget på Utøya.
Om det forholder seg slik skjønner jeg godt at tilværelsen brått ble snudd på hodet og at bl.a MC-livet ble satt på vent.
Selv opplevde jeg et umistelig tap ganske nøyaktig to år etter at jeg tok opp igjen motorsykkelinteressen høsten 2006, etter 14 års opphold pga. familieforøkning og etableringsfase som småbarnsfar og yrkesutøver.
I september 2008 døde vår nesteldste sønn plutselig og uventet i en alder av 24.
Det satte meg ut av spill (og yrkeslivet) en god stund og holdt på å sette en stopper for mitt MC-liv.

Jeg er glad det ikke gjorde det. Motorsykkelkjøringen ble heller en form for terapi resten av 2008 sesongen selv om kjøreturene den høsten bar preg av mye sorg og tristhet enn glede...
Det samme har jeg opplevd på flere turer i årene etter også.

Men motorsykkelinteressen gir først av alt mest glede, selv om friheten MC'en gir når man er på tur, ofte bringer fram sorgen og savnet om den flotte gutten som i dag kunne vært en god turkamerat... Alt blir liksom så meningsløst når vi
Stemmer mista sønnen min på Utøya...
Enig med deg i at MC-kjøring kan fungere som terapi, det har det i aller høyeste grad gjort for min del og!
Ting blir lett menings og gledesløse når vi foreldre må begrave våre barn.
Kjenner meg godt igjen i det du sier om sorgen og savnet av det som kunne vært en god turkamerat.


Bjerknez skrev: 22 mar 2019, 14:06 Er nok desverre veldig mange som kjenner noen eller har noen i nær familie som var på Utøya. Naboen min var en av dem som gjemte seg på øya der ute. Han er en robust fyr, så det ser ut til (vertfall utad) at han har det bra i dag, men jeg kan ikke forstå annet enn at han også sliter med sitt...

Uansett en ufattelig tragedie.
Ufattelig mange fine folk som fikk livene sine snudd på hodet der. Mange kan nok øyensynlig klare seg bra i mange år, men før eller siden vil mange av dem få en knekk. Vi får bare krysse fingrene og håpe de får den hjelp de trenger når den tid kommer.
For de fleste er det lenge siden Utøya, for andre skjer den om og om igjen hver natt.

For min del var det sportsskytter og MC-miljøet som etterhvert ble lyspunktene i min tilværelse. Mange syns kanskje det er litt merkelig at pistolskyting kan være en hobby for en i min situasjon. Men for meg falt det helt naturlig. Jeg hadde hatt mye glede av både skyting og jakt før 2011, og jeg hadde ikke lyst å miste det også. Knasende godt og inkluderende miljø er det også i sportsskytterklubben! :-)
Så får det heller stå sin prøve at folk tror jeg er en gangster med huset fult av våpen og en Harley i oppkjørselen....
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

...Så får det heller stå sin prøve at folk tror jeg er en gangster med huset fult av våpen og en Harley i oppkjørselen....
Da er det kanskje ikke din adresse som blir oppsøkt først hvis noen skulle trenge en HD :knegg

Nå mangler du bare (hvis ikke du har det fra før) en drøss med tatoveringer, helskjegg og en pittbull med respekt for seg selv :lol

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av LarsE »

For å vri samtalen litt tilbake (gode tanker til deg og dine Kåre, mangler også en i følget mitt men heldigvis ikke for en så jævlig grunn):

Sluttet å kjøre sykkel i 2014 fordi jeg tok billappen og kjøpte bil. Da ble det brått mye gøyere og mer praktisk å kjøre bil enn MC. Beholdt lett-MCen som var det eg hadde på den tiden, og hadde vel egentlig alltid tenkt at jeg skulle gå opp til tyngre saker.

Noen år senere satt jeg på ett vorspiel sammen med to av mine beste kamerater når den ene av de foreslår å ta motorsykkel lappen. Det blir jo da selvsagt møtt med jubel, klinkende glass, og flerfoldig flere enheter. Trodde vel det stort sett var fylleprat som ofte kommer frem mellom gode kompiser, men sendte likevel e-post til trafikkskole dagen etter og tok overgangskurset A1-A2 og venter nå på å få hente ut klasse A i Juni.

Nå ser det ikke ut til å bli noe særlig pause i kjøring mer, MC-kjøring er ganske høyt prioritert og sykkelen ble tilmed med til storbyen og studier.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av Kawagutten »

Tore L skrev: 22 mar 2019, 10:03 MC lappen fikk jeg i 84 som 25 åring, og la motorsykkel livet litt på vent når jeg var rundt 30. Var ikke voksen nok opp i hode til å drive med dette, ferdigheter og hastigheter hang ikke helt på grep og når familien økte i antall ble det helt stopp på MC livet.
Noe som jeg tror var veldig bra for min del :)

Kjørte litt i årene 98-02 som var fine mc år, og da som 40 åring mere voksen og moden for dette. :)
Ble så en stopp igjen og jeg startet et nytt liv i Porsche Clubb'en Norge, 10 veldig fine år med fantastiske menesker og selfølgelig like fantastiske biler. Ble også litt banekjøring i 944 cupen, og ellers mye turkjøring med PCN rundt om i Norge.

Noen bilder kansje :)

277494_235436253141977_591633_o.jpg
240770_220648737954062_3986130_o.jpg
33436_137523056266631_2461380_n.jpg

Men nå som en snart er 60, er det MC som er prioriteringen og har nå stor glede av å kjøre MC.
Og synes mcsiden Forum treff, er veldig hyggelig å få være med på.
Noe som flere burde ta seg tid til å få med seg :twothumbs:

Mitt MC liv har vart i snart 35 år med 2 stopp i perioden, og den første var viktig for resten av mitt liv :)
Mente jeg hadde sett den røde 944 før. Var medlem av PCN i noen få år på 2000 tallet. Var på noen cup`r men lite kjøring på meg. Hadde en gullfarget 86 og en sort 84 som ble solgt til en i klubben fra Jessheim som vant en del runder med den. Hadde en artig tid med de 944`ene 🙂
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Til de som slutter å kjøre på to hjul, hvorfor?

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 25 mar 2019, 09:12 Nå mangler du bare (hvis ikke du har det fra før) en drøss med tatoveringer, helskjegg og en pittbull med respekt for seg selv :lol
Har egentlig bare to tatoveringer, hele venstre og halve høyre arm. helskjegg har jeg, men ikke til langt ned på magen. :lol
Har hatt Schäferhunder i "alle år", men er for tiden for mye ute og reiser til at jeg har samvittighet til å ha hund. :lol
LarsE skrev: 25 mar 2019, 11:38 For å vri samtalen litt tilbake (gode tanker til deg og dine Kåre, mangler også en i følget mitt men heldigvis ikke for en så jævlig grunn):

Sluttet å kjøre sykkel i 2014 fordi jeg tok billappen og kjøpte bil. Da ble det brått mye gøyere og mer praktisk å kjøre bil enn MC. Beholdt lett-MCen som var det eg hadde på den tiden, og hadde vel egentlig alltid tenkt at jeg skulle gå opp til tyngre saker.

Noen år senere satt jeg på ett vorspiel sammen med to av mine beste kamerater når den ene av de foreslår å ta motorsykkel lappen. Det blir jo da selvsagt møtt med jubel, klinkende glass, og flerfoldig flere enheter. Trodde vel det stort sett var fylleprat som ofte kommer frem mellom gode kompiser, men sendte likevel e-post til trafikkskole dagen etter og tok overgangskurset A1-A2 og venter nå på å få hente ut klasse A i Juni.
Takk for gode tanker!

Tøft, at også unge folk kommer tilbake på to hjul!
De man treffer på MC-treff rundt om kring er stort sett de samme som man traff på nittitallet, alt for få nye/unge fjes å se...
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar