En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 1902
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: BMW S1000R 2017
Sted: Ski

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av Stian87 » 30 nov 2018, 12:53

Juicebox skrev:
30 nov 2018, 10:52
Virker som du dragracer med teslaer ganske ofte?

Jeg tviler veldig på det du sier. Det skal ganske mye til for å slå en p100d fra startslinja/lyskryss. Det kryr av mange modell s 60 på veiene, så de har sikkert fått flere til å tro at teslaer ikke er så raske som folk skal ha det til.
Vel, ofte og ofte. Jeg plasserer meg gjerne i lyskryss mellom bilene slik at jeg skal kunne komme først ut av krysset og foran andre ved neste lyskryss. I tillegg er det mye kollektivfelt der jeg kjører og da havner jeg gjerne ved siden av en eller annen elbil, gjerne teslaer. Det hender at elbilen akselrerer det den kan ut av lyskrysset, om det er for å ikke slippe meg forbi eller hva det er aner jeg ikke. Men av sikkerhetsmessige årsaker er det et poeng for meg å komme foran. Da blir det gjerne litt aks ut, meget kortvarig skal det sies.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017-->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14192
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av Bjerknez » 30 nov 2018, 13:54

Å du er så klart helt sikker på at Tesla føreren klinker til med full pedal?
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
KawaKjetil
Innlegg: 802
Registrert: 14 aug 2012, 21:09
MC: 川崎を走る
Sted: Bergen

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av KawaKjetil » 30 nov 2018, 15:19

ZZR-Erling skrev:
29 nov 2018, 15:12
Bjerknez skrev:
29 nov 2018, 15:04
ZZR-Erling skrev:
29 nov 2018, 14:59
Bjerknez skrev:
29 nov 2018, 14:55
Det eneste jeg har reagert på her er "walk in the park". jeg tror ikke det blir noen walk in the park. Såkalte dueller som kan oppstå med tesla er stort sett i lyskryss og over korte strekninger.

Jeg tviler ikke på at en voksen litersykkel klarer dett greit, men walk in the park.... kommer nok ann på sjåføren tror jeg...

Jeg snakker her om den råeste Teslaen i S klassen her.

How hard can it be? ;)
En S1000RR mfl har antispinn, quicshift og antiwheelie.. :knegg
Tja... dette er det jeg ser for som et scenario som kan skje i virkeligheten:

Ja, særlig når kawan begynner på lavt turtall, som her.
Æ skjønne spørsmålet, men æ skjønne ikkje problemet :D
Vel er de rask fra 0-100 eller noe sånt disse batteribilene, men... alvorlig talt :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14192
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av Bjerknez » 30 nov 2018, 15:28

Dette var ikke for å illustrere at en Tesla knuser en 600RR sykkel (tipper det er en 600RR sykkel?) men for å understreke et tidligere utsagn om at en random motorsykkel med random fører mener dette er "walk in the park".

Alle (eller vertfall jeg) vet vel at en 600RR sykkel ikke akkurat gir noe spenning før stemplene forlater blokka.
Min blogg: www.bjerknez.no

mekkern
Innlegg: 5336
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av mekkern » 30 nov 2018, 15:49

Nå er jo heller ikke RR de mest startraske.. de er jo gearet for begynnende effekt fra 40-50kmh på 1 gearet med clutchslurr et godt stykke...
en vet jo at når en har effekt på turtall og toppfart på 150+ på første så......
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 5336
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av mekkern » 30 nov 2018, 15:57

Men klart er livet en pissekonkurranse fra 0-100 så kan en jo bare dreve om en litt effektsterk sykkel som har litt lang akselavstand...

litt artig er det når en sammenligner bang for bucks mellom en brukt gammel sykkel til under 20000,-og en bil til over 1 mill uten avgifter..
går en ned 1 tann forran så den blir som den eldste utgaven sååå...blir 0-100 hele 1 gear og ikke helt til 120kmh.. :lol

https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... f%2095.htm
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1089
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
MC: MT09 Tracer, BMW F800GS, Honda NX650
Sted: solør

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av biker7 » 30 nov 2018, 17:09

He,he.... :lol Var nok et litt sårt tema dette, at en "Dildo på fire hjul" kan akse bedre enn de aller fleste av oss på tohjul. :O
For over halvparten av innleggene i denne tråden dreier seg jo nå om dette. :knegg Men vi har fortsatt "bang for the bucks" i vår favør da :twothumbs: ;)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-09 BMW F800GS (2019-...) (Nåværende)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

cannon
Innlegg: 1109
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
MC: Honda cbr929rr 2000

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av cannon » 30 nov 2018, 17:59

Stian87 skrev:
30 nov 2018, 12:53
Juicebox skrev:
30 nov 2018, 10:52
Virker som du dragracer med teslaer ganske ofte?

Jeg tviler veldig på det du sier. Det skal ganske mye til for å slå en p100d fra startslinja/lyskryss. Det kryr av mange modell s 60 på veiene, så de har sikkert fått flere til å tro at teslaer ikke er så raske som folk skal ha det til.
Vel, ofte og ofte. Jeg plasserer meg gjerne i lyskryss mellom bilene slik at jeg skal kunne komme først ut av krysset og foran andre ved neste lyskryss. I tillegg er det mye kollektivfelt der jeg kjører og da havner jeg gjerne ved siden av en eller annen elbil, gjerne teslaer. Det hender at elbilen akselrerer det den kan ut av lyskrysset, om det er for å ikke slippe meg forbi eller hva det er aner jeg ikke. Men av sikkerhetsmessige årsaker er det et poeng for meg å komme foran. Da blir det gjerne litt aks ut, meget kortvarig skal det sies.
Hvis du er opptatt av sikkerheten ut av krysset så lar du vel radiobil være radiobil og inntar 2.plassen med et smil i hjelmen? Eller?

Forøvrig: mye av det som er skrevet i denne tråden om mc og aksellerasjon fra stillestående er feil. Det går helt fint å starte raskt med mc, men da må man forstå at turtall før kløtsj-slipp skal ligge høyt, gjerne 8000rpm, altså der man nærmer seg toppen av momentkurven. Da har man kompensert for radiobilens fordel med moment fra første omdreining.
Resten handler om dyktighet.
Et sterkt alternativ er en vmax el.l.

Brukeravatar
KawaKjetil
Innlegg: 802
Registrert: 14 aug 2012, 21:09
MC: 川崎を走る
Sted: Bergen

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av KawaKjetil » 30 nov 2018, 20:53


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14192
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av Bjerknez » 01 des 2018, 00:06

KawaKjetil skrev:
30 nov 2018, 20:53
En H2R inkludert en tilsynelatende proff fører er noe helt annet enn en random nakensykkel med en random fører i et lyskryss.
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 990
Registrert: 29 des 2015, 02:35
MC: KTM 1090 ADV-R/DRZ400sm
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av kvase » 01 des 2018, 04:34

Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 766
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av Rune75 » 01 des 2018, 10:38

Tesla-sjåfører markerer seg sterkt – men ikke positivt https://www.tv2.no/broom/10242911/
Dere som bor i/rundt en storby kan vel svare på om dette er tilfelle. Er disse Tesla-sjåførene noen aggressive egoister ?

mekkern
Innlegg: 5336
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av mekkern » 01 des 2018, 12:26

Vil vel si at vw Transporter med håndtverker topper, med Bmw Audi og Tesla på de neste plassene.
Justert på antall så er nok disse 4 på samme nivå.

Men beklagligvis er de mest ubrukelige til å bruke lys blinklys tlfbruk og oppføre seg rasjonelt i trafikken yngre kvinner i EL-bil...sorry for mulig diskriminerende uttalelse men dette er slik jeg opplever dette. :sorry
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2358
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
MC: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av simpson » 01 des 2018, 12:59

mekkern skrev:
01 des 2018, 12:26


Men beklagligvis er de mest ubrukelige til å bruke lys blinklys
Må vel spare på strømmen da sånn at de rekker helt hjem.. :twothumbs:

Brukeravatar
ZZR-Erling
Innlegg: 4650
Registrert: 23 mar 2012, 20:07
MC: BMW K1300S HP - 12 YAMAHA YZ250F -09
Sted: Hvittingfoss, Søndre Buskerud.

Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil

Legg inn av ZZR-Erling » 01 des 2018, 22:51

Kjører K1300S HP
Har også en X'er og treningslisens: Yamaha YZ250F

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester