Hva ble du krenket av i 2018?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av KåreDump »

Lauri skrev: 08 okt 2018, 19:28 Nope - jeg er ikke evneveik. Men jeg føler med de som ikke blir hørt.
:thumleft

Stian87 skrev: 09 okt 2018, 07:22 Enig i at den saken er direkte provoserende. Men blir ikke så mye krenket som jeg blir forbannet. Tolga ligger forøvrig «nabo»kommunen til Alvdal, som ikke akkuratt har en stolt historie med kommunal forbaltning heller....
Enig med deg, her kjenner faktisk jeg også at jeg blir forbanna på grunn av de krenkelser disse menneskene har blitt utsatt for!
Her har det jo skjedd et høyst reell overgrep og da er det på sin plass å reagere.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Rune75 »

Tror faktisk jeg følte meg bittelitt krenket både på egene og de andre forumbrukernes vegne når 'Kjør sakte aksjon' tråden ble stoppet pga off topic. Fikk faktisk følelsen av en liten tilleggskrenk også når jeg fikk beskjed om at det var unødvendig å ha noen motforestillinger mot den avgjørelsen :scratch

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Jompa »

" Kjør-sakte aksjon"- tråden er da åpen.
Ikke har den vært stengt eller stoppet heller, og så vidt jeg vet har ingen fått verken advarsel eller pekefinger.
Kjellv ba alle ganske høflig og pent om å holde seg til det som var starten på tråden, "kjør-sakte-aksjon".
Nå kan selvsagt ikke jeg avgjøre hva som skal til for at du, Riune75 eller andre brukere føler som krenkende, men i dette tilfelle var
både Kjells og AJs innlegg kun ment for å styre tråden tilbake til utgangspunktet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Rune75 »

Jompa skrev: 09 okt 2018, 22:28 " Kjør-sakte aksjon"- tråden er da åpen.
Ikke har den vært stengt eller stoppet heller, og så vidt jeg vet har ingen fått verken advarsel eller pekefinger.
Kjellv ba alle ganske høflig og pent om å holde seg til det som var starten på tråden, "kjør-sakte-aksjon".
Nå kan selvsagt ikke jeg avgjøre hva som skal til for at du, Riune75 eller andre brukere føler som krenkende, men i dette tilfelle var
både Kjells og AJs innlegg kun ment for å styre tråden tilbake til utgangspunktet.
Ja mente vel mer at den retningen tråden hadde tatt ble stoppet, aktiviteten i tråden har jo kjølnet betraktelig. Jeg synes heller ikke tråden gikk særlig off-topic siden trådstarter ville delta i en aksjon som ble arrangert pga misnøye med avgiftspolitikken i Norge. Diskusjon videre gikk jo i temaet skatte/avgiftspolitikk og tok en naturlig utvikling. Jeg ble vel mere misfornøyd enn krenket, fikk også inntrykk av at andre ikke var helt begeistret for mod/admin sin inngripen. Men nå er jeg faktisk OT så bør vel runde det av her.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Stian87 »

Rune75 skrev: 09 okt 2018, 23:16
Jompa skrev: 09 okt 2018, 22:28 " Kjør-sakte aksjon"- tråden er da åpen.
Ikke har den vært stengt eller stoppet heller, og så vidt jeg vet har ingen fått verken advarsel eller pekefinger.
Kjellv ba alle ganske høflig og pent om å holde seg til det som var starten på tråden, "kjør-sakte-aksjon".
Nå kan selvsagt ikke jeg avgjøre hva som skal til for at du, Riune75 eller andre brukere føler som krenkende, men i dette tilfelle var
både Kjells og AJs innlegg kun ment for å styre tråden tilbake til utgangspunktet.
Ja mente vel mer at den retningen tråden hadde tatt ble stoppet, aktiviteten i tråden har jo kjølnet betraktelig. Jeg synes heller ikke tråden gikk særlig off-topic siden trådstarter ville delta i en aksjon som ble arrangert pga misnøye med avgiftspolitikken i Norge. Diskusjon videre gikk jo i temaet skatte/avgiftspolitikk og tok en naturlig utvikling. Jeg ble vel mere misfornøyd enn krenket, fikk også inntrykk av at andre ikke var helt begeistret for mod/admin sin inngripen. Men nå er jeg faktisk OT så bør vel runde det av her.
Kanskje man skal starte en tråd om moderatorers moderering og påvirkning. Da vil den i hvert fall ikke være OT
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 09 okt 2018, 20:49 Tror faktisk jeg følte meg bittelitt krenket både på egene og de andre forumbrukernes vegne når 'Kjør sakte aksjon' tråden ble stoppet pga off topic. Fikk faktisk følelsen av en liten tilleggskrenk også når jeg fikk beskjed om at det var unødvendig å ha noen motforestillinger mot den avgjørelsen :scratch
Regner med du tøyser litt nå? Blir du krenket av noe slikt så hadde jeg nok ikke tørt og bevege meg på utsiden av hoveddøren :lol

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 10 okt 2018, 08:20
Rune75 skrev: 09 okt 2018, 20:49 Tror faktisk jeg følte meg bittelitt krenket både på egene og de andre forumbrukernes vegne når 'Kjør sakte aksjon' tråden ble stoppet pga off topic. Fikk faktisk følelsen av en liten tilleggskrenk også når jeg fikk beskjed om at det var unødvendig å ha noen motforestillinger mot den avgjørelsen :scratch
Regner med du tøyser litt nå? Blir du krenket av noe slikt så hadde jeg nok ikke tørt og bevege meg på utsiden av hoveddøren :lol
Den uttalelsen der var direkte krenkende, hehe. Nei som jeg også korrigerte i et senere innlegg så dreier det seg om å være misfornøyd. Krenkende ble selvfølgelig brukt fordi dette er en tråd om krenking så da gav det en liten tilfredsstillelse å overdrive min egen selvmedlidenhed.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Bjerknez »

Å nå ble JEG krenket, fordi du IKKE ble krenket.... Hvordan skal dette gå? Finnes det noen klubb for slike som oss? :knegg

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Dansekris »

I mitt følelsesregister finnes ikke ordet "krenket". Jeg blir enten sur og forbanna eller likegyldig.

Begrepet har vel sitt utspring i folks (over)reaksjoner på ting majoriteten ikke tar like ille opp, hvert fall bruken av begrepet de siste årene. Ordet kommer fra jusen og betyr å bryte en lov eller grense.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Sakkle »

Dansekris skrev: 10 okt 2018, 10:38 Begrepet har vel sitt utspring i folks (over)reaksjoner på ting majoriteten ikke tar like ille opp, hvert fall bruken av begrepet de siste årene. Ordet kommer fra jusen og betyr å bryte en lov eller grense.
Ja, det er vel nettopp dette som er litt av problemet for tiden. Altså at de som føler seg krenket i mange tilfeller mener dette er å sidestille med kroppskrenkelse (vold). Denne retorikken har ikke i så stor grad nådd Norge ennå heldigvis...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Rune75 »

Stian87 skrev: 10 okt 2018, 08:07
Rune75 skrev: 09 okt 2018, 23:16
Jompa skrev: 09 okt 2018, 22:28 " Kjør-sakte aksjon"- tråden er da åpen.
Ikke har den vært stengt eller stoppet heller, og så vidt jeg vet har ingen fått verken advarsel eller pekefinger.
Kjellv ba alle ganske høflig og pent om å holde seg til det som var starten på tråden, "kjør-sakte-aksjon".
Nå kan selvsagt ikke jeg avgjøre hva som skal til for at du, Riune75 eller andre brukere føler som krenkende, men i dette tilfelle var
både Kjells og AJs innlegg kun ment for å styre tråden tilbake til utgangspunktet.
Ja mente vel mer at den retningen tråden hadde tatt ble stoppet, aktiviteten i tråden har jo kjølnet betraktelig. Jeg synes heller ikke tråden gikk særlig off-topic siden trådstarter ville delta i en aksjon som ble arrangert pga misnøye med avgiftspolitikken i Norge. Diskusjon videre gikk jo i temaet skatte/avgiftspolitikk og tok en naturlig utvikling. Jeg ble vel mere misfornøyd enn krenket, fikk også inntrykk av at andre ikke var helt begeistret for mod/admin sin inngripen. Men nå er jeg faktisk OT så bør vel runde det av her.
Kanskje man skal starte en tråd om moderatorers moderering og påvirkning. Da vil den i hvert fall ikke være OT

Å opprette en slik tråd på forumet blir vel omtrent som å samles hjemme hos en person for deretter sitte å diskutere den personens (huseiernen) bodyktighet. Kan fort oppfattes krenkende, med god grunn kanskje.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Bjerknez »

Ahh...please... la meg slippe en slik tråd... :sk?

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 10 okt 2018, 12:24 Ahh...please... la meg slippe en slik tråd... :sk?
:thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 10 okt 2018, 12:24 Ahh...please... la meg slippe en slik tråd... :sk?
Var mest ment som en spøk :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva ble du krenket av i 2018?

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 10 okt 2018, 13:34
Bjerknez skrev: 10 okt 2018, 12:24 Ahh...please... la meg slippe en slik tråd... :sk?
Var mest ment som en spøk :D
Got'it :twothumbs:

Svar