Er det noen her med egne blogger?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Tittelen sier vel sitt, men jeg lurer egentlig på om det er noen skapbloggere her inne som har en egen blogg som oppdateres relativt gjevnlig?

Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg ønsker å bli kjent med andre bloggere utenfor forumet. Forum er i mine øyne en fin ting, men noen plattform for å få frem budskap og syneligjøre dette er det ikke. Forum er i hovedsak et sted man diskuterer og evt. får hjelp og eller skyter inn kjappe bilder fra turer samt en og annen kommentar etc. Alt til sitt bruk er min mening.

I en egen blogg så finner man også mer informasjon (stort sett) om den som blogger og man blir kjent med personer bare ved å lese på siden. Bak et nick så hender det også ofte at man ikke helt er den man egentlig er.

Jeg er også ute etter å dele erfaringer frem og tilbake, få inspirasjon og generelt utvide horisonten litt når det kommer til det å blogge. Det er i utgangspunktet ikke så nøye hva bloggen handler om, men at det bør være en viss dragning mot mc er vel kanskje et minimum og forvente.

Nå er det muligens ikke helt stuerent (har ikke saumfart reglene her på lenge) og poste masse linker til egne blogger her, men send dem gjerne til meg på PM, så lover jeg å ta kontakt med den som gjør det via bloggen det linkes til. :)

Hvis du ikke har en blogg og har lenge ønsket og starte en etc. Eller har spørsmål rundt det å blogge så er det så klart bare å ta kontakt da også. Jeg synes det med å blogge er gøy og for flrste gang på mange år føler jeg at jeg har «løst gåten» når det kommer til det å faktisk blogge jevnlig. For det er slett ikke så lett som mange tror :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tar meg den frihet og bumper denne litt... :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Tydeligvis ikke stor interesse for dette. Men jeg prøver en siste gang...

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av olela »

Jeg har faktisk hatt egen blogg tidligere. Ikke om MC men om grilling og BBQ :)
En del var lagt ut på de gamle sidene til Weber, men de er fjernet nå.

Jeg har også driftet et forum om grilling, men det har dabbet veldig av de siste årene. Facebook får dessverre skylda for mye av det.
En del av mine blogginnlegg kan fortsatt sees der også, men ser bilder og slik har mistet linkene sine med tid og stunder.
https://www.grillet.no/blogs/blog/1-olelas-blogg/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er faktisk ganske typisk for de fleste blogger har jeg erfart og jeg har også gjort den samme tabben flere ganger. Man starter gjerne en blogg fordi man har fått ny hobby, kjøpt seg noe fint, eller reist et flott sted, slik at man kan fortelle om dette. Men etter hvert får man skrivesperre og bloggen dør ut og ligger der og samler støv.

Når jeg søker på MC relaterte blogger så får jeg kun opp et fåtall av norske blogger som faktisk blir oppdatert fra tid til annen. Men jeg tror jeg lett kan telle disse på en hånd. Vertfall av dem jeg har funnet.

Jeg tror uansett det blir for snevert og skrive om KUN MC hvis man skal kunne klare og poste gjevnlig gjennom hele året. Man går til slutt tom for ting å skrive om, og da bør man også ha andre interesser etc. som man kan skrive om og på den måten holde den levende.

Jeg tror ikke jeg juger når jeg sier at jeg bruker rundt 5-6 timer i uken på egen blogg. Jeg jobber med flere innlegg av gangen og har lagt opp en plan på når de skal postes etc. Det er også mye jobb og vedlikeholde en blogg hvis man skal gjøre det skikkelig.

Men jeg er heldig på den måten at jeg også har data som interessefelt og spesielt det som går på design, digital markedsføring, typografi etc. Jeg liker også å holde på med Wordpress generelt og det alene har nok hjulpet meg gjennom fasen med å starte en blogg som faktisk blir besøkt av mange.

Men det koster en del "svette og tårer" og få en blogg synlig i dag. Det er en del grep man må ta samt huske på :)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av hakhap »

Blir nok "blogg" på meg, igjen, men ikke på norsk i utgangspunktet og så får en se hvordan det arter seg etterhvert mtp å oppdatere over tid.

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Med en engelskspråklig mc blogg så er det nok langt lettere og tiltrekke seg lesere ja. :)

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Fidel »

Min er her: www.ridenorway.com.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Fidel skrev: 21 aug 2018, 00:14 Min er her: www.ridenorway.com.
Jøss... takk :thumleft

Her fikk jeg noen ideer for hva jeg skal blogge om ja. Likte spesielt fakta siden, med fakta om Norge. Mange flotte bilder var det også :thumleft :twothumbs:

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Olav K »

Fidel skrev: 21 aug 2018, 00:14 Min er her: www.ridenorway.com.
Den var UTROLIG flott :yeyeye , skal leses nøye.
Takk for at du delte den linken :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Fidel »

Oi - takk for så fine ord :) Den er beregnet på utenlandske motorsyklister som vil besøke oss her på berget. Vi er som kjent verdens flotteste motorsykkelland :) Og har du tips til ruter eller steder våre venner bør besøke, er det bare å si i fra, så legger jeg det inn.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Malin17
Innlegg: 1
Registrert: 21 aug 2018, 14:34
Motorsykkelen din: Kawazaki

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Malin17 »

Bjerknez skrev: 15 aug 2018, 12:12 Ja, det er faktisk ganske typisk for de fleste blogger har jeg erfart og jeg har også gjort den samme tabben flere ganger. Man starter gjerne en blogg fordi man har fått ny hobby, kjøpt seg noe fint, eller reist et flott sted, slik at man kan fortelle om dette. Men etter hvert får man skrivesperre og bloggen dør ut og ligger der og samler støv.

Når jeg søker på MC relaterte blogger så får jeg kun opp et fåtall av norske blogger som faktisk blir oppdatert fra tid til annen. Men jeg tror jeg lett kan telle disse på en hånd. Vertfall av dem jeg har funnet.

Jeg tror uansett det blir for snevert og skrive om KUN MC hvis man skal kunne klare og poste gjevnlig gjennom hele året. Man går til slutt tom for ting å skrive om, og da bør man også ha andre interesser etc. som man kan skrive om og på den måten holde den levende.

Jeg tror ikke jeg juger når jeg sier at jeg bruker rundt 5-6 timer i uken på egen blogg. Jeg jobber med flere innlegg av gangen og har lagt opp en plan på når de skal postes etc. Det er også mye jobb og vedlikeholde en blogg hvis man skal gjøre det skikkelig.

Men jeg er heldig på den måten at jeg også har data som interessefelt og spesielt det som går på design, digital markedsføring, typografi etc. Jeg liker også å holde på med Wordpress generelt og det alene har nok hjulpet meg gjennom fasen med å starte en blogg som faktisk blir besøkt av mange.

Men det koster en del "svette og tårer" og få en blogg synlig i dag. Det er en del grep man må ta samt huske på :)
Når du har egen virksomhet, må du ha en blogg. Å starte et enkeltpersonforetak er det aller beste jeg noen gang har gjort. Jeg trodde det ville være mye vanskeligere enn det faktisk er.

Det jeg mener at det er svært viktig å tenke på är at man fra begynnelsen lager seg et budsjett. Hvis det ikke lønner seg å starte et foretak bør man kanskje vurdere å finne på noe annet ettersom det er utrolig mye jobb, særlig i oppstartfasen. Imidlertid er fordelene mange. Man kan i mangt og meget bestemme sine egne arbeidstider, og avhengig av hvilken type foretak du har så kan du kanskje ha en svært fleksibel arbeidsdag. Ingen dager er like de forrige - og det er det jeg elsker med å eie mitt eget foretak!

Det er enkelt å registrere seg på http://www.registrer-enk.no og deretter er det bare å sette i gang!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Ja, jeg driver litt for meg selv og har et enkeltmannsforetak og har hatt det i mange år nå :)

Jeg har to nettsider. En firmaside (som for tiden er under bearbeidelse) og en personlig blogg :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Når det gjelder budsjett så koster bloggingen såpass lite at jeg ikke bryr meg. Jeg drar uansett inn gode penger på firmaet mitt ved siden av to andre jobber jeg har så den bloggingen blir bare en fis i motvind i den store sammenhengen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det noen her med egne blogger?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser innlegget mitt over kom litt feil ut. Det høres nesten ut som om jeg er millionær når jeg skriver :lol

Men jeg kan trøste dere med at det ikke er tillfelle, selv om jeg ikke lider noe nød. :redface

Svar