Ny sykkel til neste sommer

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Ny sykkel til neste sommer

Legg inn av Barbarozza »

Dansekris skrev: 09 aug 2018, 15:07
gsx750_80 skrev: 09 aug 2018, 15:01
Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:48
gsx750_80 skrev: 09 aug 2018, 14:44
Dansekris skrev: 09 aug 2018, 14:35 Jeg personlig foretrekker å sitte litt mer oppreist og ha noe vindbeskyttelse, samtidig som denne har gode muligheter for mye bagasje.
SX 1000

https://www.cycleworld.com/2017-kawasak ... iew#page-3

er uinteressant?
Nei, ikke for meg, har prøvd den og var veldig imponert! Tror kanskje den er uaktuell for trådstarter ettersom han kommer fra en Kawa med litt mer futt.
Jeg koplet ikke før nå, at det ikke var trådstarter sin uttalelse jeg siterte. Uansett finner han vel innspillet, og kan vurdere om det er en interessant sykkel eller ei..
Har prøvd SX1000 jeg og, hos AB Motor på Melhus, under demo-dag. Synes sittestillingen var god, og synes motoren virket kraftig til å være 1000 ccm. Det eneste jeg ikke likte var utseendet på styret.
Faktisk enig i det. For min del hadde nok det løst seg med noen korte hendler. Ellers var sykkelen overraskende sprek og girkassa helt nydelig. Veldig bra vindskjerm også.
Det mange glemmer her er at motoren er på 1043 ccm, det gjør Kawaen til en skikkelig seig og rask sykkel, girkassa er tett og relativ høy utveksling i forhold til så sterk motor. Det negative er vondt sete, selv gel setet er vondt. Så har 2011 og 12 litt rufsete girkasse, shiftegaffelen bøyer seg da tannhjula kanskje ikke er underkutta nok. Men det er ikke på altfor mange det er rapportert. Men vi har hatt et case her inne før om det. Men ja...Den er veldig veldig anvendelig, svingvillig og lettkjørt. Buzzer litt i henda og føttene rundt 4500 da...
Driver å leser om svakheter på Bimmern nå, ink KTM, fant forøvrig to fine snutter jeg skal poste etterpå
Memento mori

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ny sykkel til neste sommer

Legg inn av Stian87 »

Jeg har aldri kjørt den tidligere versjonen av S1000R, Bjerknez har jo hatt den så han kan sikkert fortelle litt om forskjellene (bare legg på en krone først)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

KawaKjetil

Re: Ny sykkel til neste sommer

Legg inn av KawaKjetil »

Jeg kjøpte en 2017' Z1000SX ifjor etter å ha solgt hverdagsykkelen (GSA).
Kjørte den rett over 8000 km før jeg byttet inn i ZZR1400. Årsaken til det var at jeg rett og slett var for lang (194cm, så har perfekt kropp for en ZZR :D ) og ikke fikk bevege meg på sykkelen slik jeg liker. Problemet var at jeg satt ganske låst med knærene. Overkroppen hadde det helt fint på sykkelen.
ZZR er bedre der jeg kan bevege meg bak og fram på sadelen og dermed endre knevinkel. Vurderte også H2 SX seint ifjor høst, men den var for lik i "målene" til Z1000SX.
Men, hadde jeg passet til den sykkelen så hadde jeg fremdeles eid den. Motoren med 142hk og 111Nm er mer enn nok til hverdags bruk, og den drar villig selv med last.
Kjørte bla. en tur til nord Norge i august ifjor og kjørte også på ACR. Det var etter den turen jeg fant ut at den ble for liten for min kropp. Men den var ikke værre enn at jeg kjørte dagsetappe på over 90 mil :thumleft Banekjøringen gikk forsåvidt greit, men merket at jeg satt veldig "låst" med beina. Mulig det var en følelse etter å ha kjørt kamelen GSA i 6 år :D
Har prøvekjørt tidligere utgaver av Z1000SX og funnet de for liten for meg. Følte 17 mod var litt annerledes/større. Likte den på alle måter, men knærene likte den ikke, så da ble det bytte.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel til neste sommer

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 09 aug 2018, 18:02 Jeg har aldri kjørt den tidligere versjonen av S1000R, Bjerknez har jo hatt den så han kan sikkert fortelle litt om forskjellene (bare legg på en krone først)
Haha :thumleft

Det er svært lite forskjell på den gamle og den nye modellen. Litt kosmetiske forandringer som kun kjennere vil se. Ganske ubetydelig. Den gamle modellen har ikke quickshifter ned. (Kun opp) og det er litt forskjell på fargevalgene man får. Den største forandringen rent kosmetisk er nok potta. Den nye har Acrapovic som standard. Den gamle har «trompeten».

Displayet er også noe forandret og ser i mine øyne litt bedre ut på den nye. Men har jo ikke så mye å si. Motoren på den nye har 5HK’er mer. Noe man så klart ikke merker stort av.

Skaff deg derimot radiatorbeskyttelse hvis du kjøper deg en S1000R. Det og tail tidy.

Xyvind her inne har den gamle utgåtte modellen hvis du lirer på noe mer rundt den. :thumleft

Svar