Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
MrAlpina
Innlegg: 6
Registrert: 21 jun 2018, 19:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 750 2011

Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av MrAlpina »

Heisann! Begynte nå i mndskifte mai/juni på MC lappen, tung. Har hatt meg noen timer på kjøreskolen, og der går det relativt bra fremover sier kjørelæreren :) Har oppkjøring 1 august, og det burde gå fint sier han. Men det jeg lurte på nå er om det er noen i Stavanger/Sandnes området som kunne tenkt seg å øvelsekjørt litt for å få inn litt mengdetrening osv? Jeg har alt utstyr klart 😬 Eneste du evt trenger er intercom eller handsfree til tlf 😊 Eventuelle utgifter osv for deg fikser jeg gjerne 😉 Setter stor pris på om det er noen som kan 😃

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av SverreOlsen »

Kjekt å hørre og lykke til med lappen :twothumbs:

Tror ikke eg er "gammel" nokk enda.
Er 24, grensa er vell 25? Har hatt klasse a siden eg var 18.

MrAlpina
Innlegg: 6
Registrert: 21 jun 2018, 19:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 750 2011

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av MrAlpina »

Tror grensen er 24? https://www.vegvesen.no/forerkort/har-f ... lasse+A%29

Og takk forresten :)

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av Kristian1995 »

For å øvelseskjøre, må man ha hatt lappen sammenhengende i 5 år og være over 25 år.

Det du snakker om med 24 er når du kan ta tung lappen første gang uten å ha hatt mellomtung før.

MrAlpina
Innlegg: 6
Registrert: 21 jun 2018, 19:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 750 2011

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av MrAlpina »

Kristian1995 skrev: 21 jun 2018, 21:42 For å øvelseskjøre, må man ha hatt lappen sammenhengende i 5 år og være over 25 år.

Det du snakker om med 24 er når du kan ta tung lappen første gang uten å ha hatt mellomtung før.
Aah, da så. Kjipt :/

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av kjellv »

MrAlpina skrev: 21 jun 2018, 22:02
Kristian1995 skrev: 21 jun 2018, 21:42 For å øvelseskjøre, må man ha hatt lappen sammenhengende i 5 år og være over 25 år.

Det du snakker om med 24 er når du kan ta tung lappen første gang uten å ha hatt mellomtung før.
Aah, da så. Kjipt :/
Må vel faktisk ha hatt lappen for tung MC sammenhengende i 5 år for å kunne være ledsager til øvelseskjøring i denne klassen.
Men MrAlpina.. Dette å være ledsager er et stort ansvar. Dette har vært diskutert her inne tidligere mange ganger.
Jeg tror du bedrer dine sjanser for å finne en ledsager dersom du lar oss bli litt kjent med deg først. Kast deg ut i diskusjonene og vær litt aktiv. Fortell gjerne om deg selv og progresjonen i opplæringen. Opprett din egen blogg her også, den er også fin å bla tilbake i for deg selv om et par år :thumleft

MrAlpina
Innlegg: 6
Registrert: 21 jun 2018, 19:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 750 2011

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av MrAlpina »

kjellv skrev: 21 jun 2018, 22:24
MrAlpina skrev: 21 jun 2018, 22:02
Kristian1995 skrev: 21 jun 2018, 21:42 For å øvelseskjøre, må man ha hatt lappen sammenhengende i 5 år og være over 25 år.

Det du snakker om med 24 er når du kan ta tung lappen første gang uten å ha hatt mellomtung før.
Aah, da så. Kjipt :/
Må vel faktisk ha hatt lappen for tung MC sammenhengende i 5 år for å kunne være ledsager til øvelseskjøring i denne klassen.
Men MrAlpina.. Dette å være ledsager er et stort ansvar. Dette har vært diskutert her inne tidligere mange ganger.
Jeg tror du bedrer dine sjanser for å finne en ledsager dersom du lar oss bli litt kjent med deg først. Kast deg ut i diskusjonene og vær litt aktiv. Fortell gjerne om deg selv og progresjonen i opplæringen. Opprett din egen blogg her også, den er også fin å bla tilbake i for deg selv om et par år :thumleft
Ja jeg ser den da :) Får kikke litt rundt på forumet her når jeg får bedre tid! ;) Men tenkte uansett bare for å evt få noen turer/kjøregård den neste mnd, for jeg har som sagt oppkjøring 1 august uansett :) Var i kjøregården i dag på skolen, skal ha 1 økt til der så blir det på banen neste :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av Bjerknez »

OlavK her inne bor vel ikke så alt for langt unna Stavanger. Han er stadig på utflukter og en tur til Stavanger blor bare en en svipptur i hans målestokk. Han er nok heller ikke den som nøyer seg med en «rundtur». Der får du nok kjørt deg hvis du får napp :)

MrAlpina
Innlegg: 6
Registrert: 21 jun 2018, 19:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 750 2011

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av MrAlpina »

Bjerknez skrev: 22 jun 2018, 01:24 OlavK her inne bor vel ikke så alt for langt unna Stavanger. Han er stadig på utflukter og en tur til Stavanger blor bare en en svipptur i hans målestokk. Han er nok heller ikke den som nøyer seg med en «rundtur». Der får du nok kjørt deg hvis du får napp :)
Ååh, såpass! :) Men det høres jo egentlig ganske så greit ut :P Vi får se om jeg får napp :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av Bjerknez »

Han er ikke voldsomt aktiv her inne, så send han en PM.

Her er link til profilen hans:
https://mcsiden.no/memberlist.php?mode= ... ile&u=2888

MrAlpina
Innlegg: 6
Registrert: 21 jun 2018, 19:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 750 2011

Re: Øvelseskjøring Sandnes/Stavanger

Legg inn av MrAlpina »

Supert, takk! Skal høre ut 😃

Svar