Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av xavi0n »

Må da være lov det, aldri lagt en sånn annonse på finn, men har både lagt ut og tilgomed solgt biler med den annonseteksten på Fb marketplace.
Grunnen er så enkel at jeg MÅ ikke selge, er mer at jeg ikke har hatt til og eller plass.
Å har ofte gjort det med biler som er såpass spesielle at de som vet verdien vet også at den er verdt det, men for mange andre er det bare en gammel bil til en avsindig sum
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Cool story.
Fortsatt irriterende :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22750
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Er litt enig i at fraser som "Jeg MÅ ikke selge" er litt irriterende. Hvorfor betale 200ish kroner eller mer for en annonse for så og bruke tid på og fylle ut alle paramtere samt ta bilder etc for så og si at "man ikke MÅ selge".

Det er ingen som MÅ selge. Trenger ikke å skrive det. Å de som pleier å levere skambud gjør dette okke som.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Først bestemme om man vil selge og til hvilken pris.
Så presentere objektet med ønsket pris.
Ikke noe -PM for pris eller slikt piss.
Hvis man ikke gidder/vil å opplyse om pris så gidder jeg ikke leke detektiv.

Mulig jeg har gått glipp av et kjøp men det får så være- alltids noe annet morro til salgs.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Solo-rider »

Har sendt 3 mailer til min lokale mc forhandler om spørsmål om pris på nye dekk til sykkelen min.Første mail for en måned siden. Men ikke noe svar :twisted :twisted
(Har dårlig mob. dekning på jobb og kan ikke ringe dem)
Er forhandleren min blitt for stor tro og ikke har tid til å svare på mailer fra en som har kjøpt 3 mcer der ???
Sendt mail til MC Oslo som er vel så stor og de sendte svar i løpet av 1 time. Men de hadde lang ventetid for å gjøre jobben. Noe som er forstålig nå som "alle" skal ha syklene sine inn for sesongen.
Sendte idag en forspørsel til KUS MC og de sendte svar etter en halv time. Og de kan skifte dekk idag eller når det passer meg. Grei pris også.
Så skal jeg"svikte" min lokale forhandler og kjøre 50 min ekstra og få unnagjort skifte der ???
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av AJ »

Solo-rider skrev: 12 okt 2021, 10:05 Så skal jeg"svikte" min lokale forhandler og kjøre 50 min ekstra og få unnagjort skifte der ???
Bruk forbrukermakten din; kjøp der du får raskt svar og godt tilbud.
Og gi gjerne din lokale forhandler beskjed om dette neste gang du spør om tilbaud herfra.
Så får man håpe den lokale forhandleren tenker seg om et par ganger neste gang...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22750
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev: 12 okt 2021, 10:05 Har sendt 3 mailer til min lokale mc forhandler om spørsmål om pris på nye dekk til sykkelen min.Første mail for en måned siden. Men ikke noe svar :twisted :twisted
(Har dårlig mob. dekning på jobb og kan ikke ringe dem)
Er forhandleren min blitt for stor tro og ikke har tid til å svare på mailer fra en som har kjøpt 3 mcer der ???
Sendt mail til MC Oslo som er vel så stor og de sendte svar i løpet av 1 time. Men de hadde lang ventetid for å gjøre jobben. Noe som er forstålig nå som "alle" skal ha syklene sine inn for sesongen.
Sendte idag en forspørsel til KUS MC og de sendte svar etter en halv time. Og de kan skifte dekk idag eller når det passer meg. Grei pris også.
Så skal jeg"svikte" min lokale forhandler og kjøre 50 min ekstra og få unnagjort skifte der ???
Ja, det synes jeg du skal gjøre :)

Kjøp der hvor det gagner DEG best. Svarer dem ikke på mail og du har andre muligheter så drit i dem :)

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av pekle »

Samme skjedde med min lokale, bestilte dekkbytte både på mail og via bestillingsskjema på nettside med en måneds mellomrom. (grunnen til det er at ved tidligere muntlige bestillinger har det blitt bare rot internt hos dem) Det er nå hhv 2 og 3 måneder siden, ikke fått noe svar. Har selvsagt fått byttet dekk annensteds i mellomtiden. Men nå så jeg at hele sjappa skal flytte til nyttår, så da er de ikke lenger veldig lokale for meg, så samma kan det være - får heller ta et par ekstra turer til Holmestrand. Mail til Løvaas en onsdag resulterte i følgende svar innen tre minutter: "jada, du kan komme i morgen eller på fredag".

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Samme i fjor høst hos lokal (stor og kjent) dekkforhandler (ikke mc-forhandler).
Respons på henvendelser uteble etter gjentatt forespørsel en god stund etter første forsøk.
Da endte jeg opp noen kilometer lenger unna uten snev av dårlig samvittighet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22750
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

For folk dårlig samvittighet av å handle fra andre enn sin lokale pusher? Det er i så tillfelle meget merkelig. Jeg har vertfall ikke noe følelsesmessig forhold til noen forhandler. Jeg handler der det gagner meg mest.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av pekle »

For min del var det mest fordi det er 3 minutter å gå til den lokale, mot nesten en times kjøring til Holmestrand. Det fins selvsagt andre i kortere radius enn det, men de har jeg ikke noe forhold til. Og f.eks MCOslo gjør ikke arbeid på merker de ikke forhandler.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av rolf-arne »

127Tom skrev:Jupp, han svarte i går faktisk med en "?"
Da bare forklarte jeg han pent at det er litt irriterende med skambud.
Så svarte han: "åja, beklager men jeg har ikke mer penger. Håper du får en fin pris for sykkelen da. ha en fin dag"
Da fikk jeg litt dårlig samvittighet for mitt første svar egentlig :p
Har ofte lyst på noe jeg nesten har råd til, og har "ofte" sett om min mengde penger var nok... men ofte har forskjellen vært så stor at man ikke gidder å prøve.

Og har noen få ganger opplevd at man skulle ha budt allikevel, fordi markedet var ikke tilstede.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22750
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Nå merker jeg at jeg både er flau og dritt lei de som syter om dyr strøm på facebook hvor dem drar inn "sårbare barn" og syter av dyre strømregninger fordi dem har stort hus og varme opp etc.

Jeg er enig i at strømmen er dyr og at jeg gjerne vil at den skal bli billigere, men det er noe med den sytingen som gnager meg voldsomt. Dukker stadig opp historier i avisen også som jeg ikke klarer å svelge.

Hvor jævlig vanskelig er det å pakke inn de "sårbare barna" i ullpledd?

Når jeg var liten 1-5 år så husker jeg ikek stort, men bildene viser at det var ganske kummelig. Foreldrene mine bodde i annen etasje på et sammfunnshus med utedass og på bildene løper det rotter og mus i vinduskarmen. Det var også is på innsiden av rutene har jeg blitt fortalt.

jeg kan ikke huske at jeg har frøset noen gang som liten. Derimot har kanskje dette gjort meg mer robust?

Nå synes jeg det jaggu er på tide at de som syter rundt dette og kommer med slike puddinghistorier får seg litt baller.

jeg er klar over at de aller svakeste sliter og disse bør få hjelp, men bor du i et hus på 240kvm. med utebasseng, varmekabler i alle rom og en Tesla i oppkjørselen så kan du jaggu meg takke deg selv. I det minst bør det gå ann og låne opp noen slanter på huset for å betale strømregningen, eller kanskje bytte ut bilen men en billigere en, eller å selge utebassenget?

Hvor jævlig vanskelig kan det være å betale en tusenlappp eller tre ekstra i noen måneder? Er det virkelig så lite til overs hos folk?

Jeg er klar over at alle ikke er enig med meg, men det var uansett godt og få det ut!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg er enig forsåvidt. Jeg er litt overrasket over at så mange lever på limit’en økonomisk at en litt større strømregning velter lasset. Da er det vel bare å glede seg til renteøkning.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av niko »

I gamle gamle dager da jeg var liten, så fantes noe som het "overforbruk". Når vi dro til på strømforbruket i heimen, gikk nåla opp på rødt - omtrent som på en turteller. Den røde strømmen var mye dyrere, så da måtte vi skru ned noe annet for å få nåla ned igjen. En bra ordning, tenker jeg. Kunne man fått til noe tilsvarende nå, mon tro? Sånn at "nødvendig" strøm er billigere enn "luksusstrøm"?

Svar