Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Husker jeg i jobbsammenheng overnattet på hotell i Molde for noen år siden. Det var da "Hurtigruten - minutt for minutt" gikk på NRK hvor man kunne se live webcamera fra båten mens den var ute på havet. Bortsett fra en og annen måke så skjedde det absolutt ingenting.

Det satt folk i lobbyen og holdt rundt hverandre mens dem så på dette. Jeg sjekket inn, gikk opp på rommet, la meg litt nedpå, før jeg gikk ned for å ta meg en matbit en times tid senere.

Der satt de samme folkene og så ennå...

Helt utrolig... I steden for å sette seg ut på Moldekaia og se på fergene som passerer. Da skjer det vertfall i det minste noe.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 09 des 2019, 07:40 Husker jeg i jobbsammenheng overnattet på hotell i Molde for noen år siden. Det var da "Hurtigruten - minutt for minutt" gikk på NRK hvor man kunne se live webcamera fra båten mens den var ute på havet. Bortsett fra en og annen måke så skjedde det absolutt ingenting.

Det satt folk i lobbyen og holdt rundt hverandre mens dem så på dette. Jeg sjekket inn, gikk opp på rommet, la meg litt nedpå, før jeg gikk ned for å ta meg en matbit en times tid senere.

Der satt de samme folkene og så ennå...

Helt utrolig... I steden for å sette seg ut på Moldekaia og se på fergene som passerer. Da skjer det vertfall i det minste noe.
Bjerknez.... Jeg har egentlig den perfekte kommentaren til hvorfor de satt der i lobby'n og ikke på kaia, men jeg skal ikke komme med den her :lol . Jeg skal spare den til du er på treff igjen :twothumbs: .

Mtp. hvor jeg bor så er den egentlig en selvfølge at jeg skulle komme med noe, men velger å avstå og slutte fred med "nabo'n" siden det er så mange trivelige personer derfra som jeg også er så heldig å arbeide sammen med.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 09 des 2019, 11:24
Bjerknez skrev: 09 des 2019, 07:40 Husker jeg i jobbsammenheng overnattet på hotell i Molde for noen år siden. Det var da "Hurtigruten - minutt for minutt" gikk på NRK hvor man kunne se live webcamera fra båten mens den var ute på havet. Bortsett fra en og annen måke så skjedde det absolutt ingenting.

Det satt folk i lobbyen og holdt rundt hverandre mens dem så på dette. Jeg sjekket inn, gikk opp på rommet, la meg litt nedpå, før jeg gikk ned for å ta meg en matbit en times tid senere.

Der satt de samme folkene og så ennå...

Helt utrolig... I steden for å sette seg ut på Moldekaia og se på fergene som passerer. Da skjer det vertfall i det minste noe.
Bjerknez.... Jeg har egentlig den perfekte kommentaren til hvorfor de satt der i lobby'n og ikke på kaia, men jeg skal ikke komme med den her :lol . Jeg skal spare den til du er på treff igjen :twothumbs: .

Mtp. hvor jeg bor så er den egentlig en selvfølge at jeg skulle komme med noe, men velger å avstå og slutte fred med "nabo'n" siden det er så mange trivelige personer derfra som jeg også er så heldig å arbeide sammen med.
For ikke å ro rundt grøten, så så tror jeg ikke at jeg hadde byttet ut flere timer foran tittekassa og sett på ingenting for fem minutter hyrdestund. Jeg ville heller brukt de timene på noe gøy, så fikk jeg heller dratt snørra'an selv ved en senere annledning :knegg

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av SprintS955 »

Eg irriterer meg mest på folk som lar seg irritere og spesielt folk som blir krenka for alt mulig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

SprintS955 skrev: 09 des 2019, 11:53 Eg irriterer meg mest på folk som lar seg irritere og spesielt folk som blir krenka for alt mulig
Så du er litt irritert på deg selv altså? :knegg

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av SprintS955 »

Rett som det er...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

SprintS955 skrev: 09 des 2019, 13:37 Rett som det er...
En ærlig sak det :thumleft :knegg

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Juicebox »

Når andre anbefaler deg eldre sykler som de selv vil ha når du har selv sagt at du vil ha en Ferrari 488

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

I den siste tiden har det bygget seg opp en ganske intens irritasjon hos meg når det kommer til mopedbiler. Totalt ubrukelige og overprisede bokser på fire hjul som i enkelte scenarioer lammer all trafikk.

Tydeligvis er det en gjeng gutter (og jenter) med rike foreldre som har grint seg til mopedbiler og selvsagt kjører dem sammen til skolen om morgenen (eller hvor pokker dem skal hen). Så der ligger dem da, i 45km/t i 70 sonen på vei fra Sarpsborg til Fredrikstad som er en strekning på ca. 2 mil og mulighetene for forbikjøring hindres av tett trafikk, midtrabatter og fotobokser etc.

Nå er ikke dette en irritasjon rettet mot disse ungdommene i utgangspunktet, men selve ideen med å lage en mopedbil. Se for deg hvis det ble mange slike langs veiene!

Jeg forstår at en mopedbil er noe sikrere å kjøre enn en moped da man har et karosseri rundt seg, dog trolig av ymse kvalitet, men hvem fikk ideen om at slike kjøretøy er greit?

I enkelte scenarioer som nevnt her så lammer dem jo all trafikk og det skaper jæ*** mye irritasjon blant mange bilister. I dag opplevde jeg tre farlige forbikjøringer på under 3 minutter grunnet disse mopedbilene.

Så kan man jo kanskje si at det på papiret ikke er mopedbilføreren sin feil at det skjer en ulykke forårsaket av en irritert billist som blir hindret av en mopedbil og velger å kjøre forbi, men det er nå uansett denne mopedbilen som er den utløsende årsaken.

Jeg mener disse må forbys, eller evt. fjerne en evt. "plombe" som gjør at disse klarer og holde følge med vanlig trafikk. For jeg tenker litt sånn at fartsgrensningen på 45km/t ble gjort fordi lavere fart redder liv? I så tillfelle kan vel dne økte sikkerheten vedrørende karosseriet etc. tillate en høyere hastighet?

Uansett, så håper jeg disse forsvinner i sin helhet fra veiene en vakker dag.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av dypen »

SprintS955 skrev: 09 des 2019, 11:53 Eg irriterer meg mest på folk som lar seg irritere og spesielt folk som blir krenka for alt mulig
Krenka ja ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av AJ »

Kanskje nevnt tidligere i denne tråden, vet ikke...? Samma det i så fall.
Må si jeg irriterer meg ganske mye over overforbruket av ordet "sårbar" nå om dagen. Virker som at omtrent "alle" er sårbare for tiden... :-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av cannon »

dypen skrev: 11 des 2020, 08:08
SprintS955 skrev: 09 des 2019, 11:53 Eg irriterer meg mest på folk som lar seg irritere og spesielt folk som blir krenka for alt mulig
Krenka ja ...
Det er både krenkende og irriterende at enkelte skal la seg krenke og irritere bare fordi jeg irriterer meg OG føler meg krenket....helt uten grunn.... Akkurat nå føler jeg at juletreselgere krenker oss alle med sine vanvittige meterpriser på tørr, dansk julegran.....irriterende!!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 11 des 2020, 09:06
dypen skrev: 11 des 2020, 08:08
SprintS955 skrev: 09 des 2019, 11:53 Eg irriterer meg mest på folk som lar seg irritere og spesielt folk som blir krenka for alt mulig
Krenka ja ...
Det er både krenkende og irriterende at enkelte skal la seg krenke og irritere bare fordi jeg irriterer meg OG føler meg krenket....helt uten grunn.... Akkurat nå føler jeg at juletreselgere krenker oss alle med sine vanvittige meterpriser på tørr, dansk julegran.....irriterende!!!
Koster vel fra 200 spenn for et kunstig tre og det kan brukes i mange år. Problem løst. :knegg

Personlig har jeg ikke hatt juletre i stua etter at jeg flyttet hjemmefra. En håpløs tradisjon. Pakkene kan lagges på gulvet selv om ikke juletreet er der, og man slipper å støvsuge hele huset hundre ganger for nåler. Man sparer også en god sum penger på og kutte ut juletreet. At noen skal hogge flere millioner trær for at vi skal ha det i stua i en ukes tid er bare merkelig.

Uten at jeg er noen miljøfanatiker.
Å nei.... jeg føler meg ikke krenket. :knegg

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av pekle »

Syns livet er helt strålende jeg :)


(noen som ble irriterte nå? :D )

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av AJ »

pekle skrev: 11 des 2020, 17:05 Syns livet er helt strålende jeg :)


(noen som ble irriterte nå? :D )
Ikke i det hele tatt :) .
Jeg tror vel at de aller, aller fleste er synes livet er ganske så bra.
Derfor stusser jeg litt - og ikke så rent lite heller - på hvorfor man skal "sårbargjøre" så mange og hvorfor så mange tilsynelatende opplever seg krenket... :eh .

Grenseløst irriterende at man må lage problemer som mest sannsynlig ikke finnes...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar