Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Geiroe skrev: 03 nov 2018, 18:59 Her må jeg komme inn å presisere at når man stanser langs veien, så MÅ man skru ned til parklys. Min teorikurslærer i 79 presiserte nettopp dette, fordi broren hans ble påkjørt og mistet livet, fordi motgående kjøretøy ikke så ham pga hovedlysene sto på, når bilen sto parkert langs veien.
Problemet er at det er alt for mange brøhuer som ikke vet hvordan en lysbryter virker eller befinner seg ,og mange som vet gir faen.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Andre folks lysbruk klarer jeg ikke å irritere meg over.
Blir det for mye lys eller jeg møter noen som har glemt å slå på, hender det at jeg gir dem et lite blink med langlysene. Selv var jeg heldig her i høst og fikk etpar gamle Hella Rallye tusenmetere med xenonpærer i.
Lysbildet virker slettes ikke galt, det er både langt, bredt og høyt på en gang, så om en ikke skjønner hintet med et lite blink, får han full lysbehandling. Det skal visstnok kurere både trøtthet og andre mørketidsplager.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Jompa skrev: 04 nov 2018, 00:31 Andre folks lysbruk klarer jeg ikke å irritere meg over.
Blir det for mye lys eller jeg møter noen som har glemt å slå på, hender det at jeg gir dem et lite blink med langlysene. Selv var jeg heldig her i høst og fikk etpar gamle Hella Rallye tusenmetere med xenonpærer i.
Lysbildet virker slettes ikke galt, det er både langt, bredt og høyt på en gang, så om en ikke skjønner hintet med et lite blink, får han full lysbehandling. Det skal visstnok kurere både trøtthet og andre mørketidsplager.
Når du nesten blir torpedert av en bil uten synlige lys i tåkehavet om morgenen blir jeg lett litt irritert. samme når de står stille/nesten stille midt i veien i tåka uten baklys, eller når noen parkerer med fronten mot deg på høyre side med nærlysene på slik at de blender deg og du ikke kan se om det er personer som befinner seg utenfor bilen I veibanen

men klart masse ekstralys gir jo "hevnmuligheter"...selv om det ikke skulle være nødvendig med dagens hovedlys. :P
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Ok, på Lilleamerikanern er det H4. Jeg ser den med mørke og tåke. Her er det sjelden tåke. Like fullt kjører halvparten av bilene med tåkelysene på.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rha »

JEG HATER, jeg gjentar HATER SNØ!!!!! Det finnes ingen bra ting med den driten på noen måte. Dette her er starten på noen måneder med mareritt aktig fa....skap. La oss ta en innsats for å få skikkelig med global oppvarming. bruker mellom 300 og 1200 liter diesel hver arbeidsdag men det hjelper ikke nok. Gå ut tenn på noen gamle dekk, la elbilen stå, kjør traktor eller noe annet med fosil motor så kan det hende om noen år at vi ikke har denne driten liggende på bakken :thumleft
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Kjøp deg en gammel traktor og bruk den til å måke snø. Da slår du to fluer i en smekk. Du bidrar til forurensning og du får ryddet gårdsplassen.

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rha »

Har det (fra 1953), og derfor jeg hater snø siden denne må ryddes.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Stian87 »

Elsker snø! Gjør alt så mye lunere, elsker lyden av snøen som knirker under skoene, og å suse av gårde på to langrennsski i friskt kald luft. Eneste som er negativt er snømåking, men tar det som gratis mosjon
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 09 des 2018, 11:16 Elsker snø! Gjør alt så mye lunere, elsker lyden av snøen som knirker under skoene, og å suse av gårde på to langrennsski i friskt kald luft. Eneste som er negativt er snømåking, men tar det som gratis mosjon
Skal ikke nevne navn, men noen jeg kjenner skulle fått en real hardpakket snøball dynket i vann rett i panna. :twisted

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 08 des 2018, 17:32 Kjøp deg en gammel traktor og bruk den til å måke snø. Da slår du to fluer i en smekk. Du bidrar til forurensning og du får ryddet gårdsplassen.
DSCF3780.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert nevnt tidligere... men jeg kjenner det knyter seg bra i magan når nybakte mødre plutselig blir så hinnsides opptatt av trafikksikkerheten i nabolaget og bruker Facebook som gapestokk for å få aksept fra andre mødre i venneflokken.

Jeg er på ingen måte enig i at det er greit og kjøre for fort og spesielt ikke der det ofte befinner seg barn etc. men måten disse mødrene flokker seg sammen på for så og henge ut enkeltpersoner i det offenlige rom blir jeg nesten syk av.

Det virker nesten som om det er en automatikk i dette. Så fort man trykker ut en unge, så skal resten av samfunnet stå på tå hev med rød løper. På Facebook får mødre i ammetåka aksept fra andre venner i samme tåka og da er det gjort.

Personen(ene) som kjørte litt for fort, glemte og blinke, snakket i mobiltelefon under kjøring, blir halshugget i det offentlige rom uten sidestykke.

Pass på egne unger og ta forholdsregler mener jeg. Besøk gjerne fyren som brøt en trafikkregel og gi beskjed, eller evt. ring inn en bekymringsmeding til politiet eller noe, men ikke la ammetåka gjøre deg til gatepoliti og personhetser å Facebook!

Ho jeg snakker om har jeg flere ganger sett snakke i mobil mens ho kjører. men jeg skal jaggu meg holde meg for god til å kommentere det respektive innlegget!

Jeg blir så provosert av slike mennesker at jeg får lyst til å brette underleppa over hue på dem for så og tvinge dem til å svelge!

Deilig å få det ut.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev: 12 nov 2019, 15:16 ... Så fort man trykker ut en unge, så skal resten av samfunnet stå på tå hev med rød løper. På Facebook får mødre i ammetåka aksept fra andre venner...
Ja, Erna blir i alle fall glad, og synes formeringen bør opp: https://www.nrk.no/norge/statsministere ... 1.14362212
mvh

-gsx750_80

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av AJ »

Ingen særlig tvil om at Facebook fort kan få fram det verste i folk ](*,) :orefk .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev: 12 nov 2019, 15:47
Bjerknez skrev: 12 nov 2019, 15:16 ... Så fort man trykker ut en unge, så skal resten av samfunnet stå på tå hev med rød løper. På Facebook får mødre i ammetåka aksept fra andre venner...
Ja, Erna blir i alle fall glad, og synes formeringen bør opp: https://www.nrk.no/norge/statsministere ... 1.14362212
At det fødes barn har jeg ikke noe i mot. Det er ammetåka til enkelte jeg ikke helt takler, for å si det pent.

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av SprintS955 »

Folk som med livet som innsats skal ut foran/ kjøre forbi vogntog for så å ligge foran under fartsgrensen. Det irriterer meg. Blant annet....

Svar