CDON - retursak

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Online
WikingTnT
Innlegg: 654
Registrert: 13 des 2015, 13:22
MC: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: CDON - retursak

Legg inn av WikingTnT » 17 mar 2018, 22:25

Sånn går nu dagan..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12662
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: CDON - retursak

Legg inn av Bjerknez » 17 mar 2018, 23:39

L M skrev:
17 mar 2018, 21:29

Litt høyere opp i tråden skrev jeg at jeg har sendt mail til CDON og bedt om returemballasje. Jeg venter i spenning på svar, og har trua på at det ordner seg greit.
Da skulle vel alt være i skjønneste orden da.... muligens .. :)
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 304
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
MC: HD FXDF

Re: CDON - retursak

Legg inn av NickNei » 17 mar 2018, 23:54

L M skrev:
17 mar 2018, 17:11
Mener ikke å presse på, men hvorfor er du skeptisk? Altså hvilke del av det, på en måte. Det står jo ganske tydelig i forbrukerkjøpsloven at det ikke skal koste meg penger å få et produkt reparert. Pappeske er greit nok, det kan jeg få gratis på dagligvarebutikker, og der er jeg rett som det er. Men hva med annen beskyttelse, som jeg faktisk må betale for? Alternativet er jo at jeg legger ut, og at de betaler meg tilbake.
Vil igjen påpeke at jeg ikke mener å presse, og at jeg heller ikke er ute etter å krangle. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva du mener, for i mine øyne er det litt som å si at man er skeptisk til at man ikke har lov til å kjøre fortere enn 50 i en 50-sone, om du skjønner. :P
Du har fått emballasje, har du kastet den er det ditt problem faktisk, derfor er jeg skeptisk til kravet ditt. Jeg er stort sett skeptisk til lave fartsgrenser, så du er inne på noe der.. ;)
The chase is better than the catch.

L M
Innlegg: 89
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
MC: Street Triple RS - 18

Re: CDON - retursak

Legg inn av L M » 21 mar 2018, 18:48

En kjapp update:

Fikk svar fra CDON for et par dager siden, de sa naturligvis at de ikke ville dekke kostnaden for emballasje.
Vi har ingen möjlighet att skicka det du efterfrågar. Vi bekostar enbart själva fraktskostnaden till och från den utsatta destinationen, emballagekostnader och liknande står vi ej för.
Vi ber dig vänligen anskaffa emballage på egen hand.
Jeg hadde allerede sendt inn spørsmålet til forbrukerrådet, som ikke kunne kommentere min "sak" spesifikt, men de poengterte at en retur under garanti ikke skal koste meg noe.
Derfor sendte jeg ganske enkelt et svar til CDON der jeg gjenga hva forbrukerrådet skrev.
Tidligere i dag fikk jeg svar fra CDON:
Vi har nu sett över ditt ärende, och vi vill gärna hjälpa dig vidare. För att vi ska kunna göra detta skulle vi behöva få in en estimerad emballagekostnad.
Jeg har sendt de svar, og estimert kostnaden til rett under 200,-. Antistatisk pose kommer i 10-pakninger (pluss frakt), og en slik boblekonvolutt hos Posten aner jeg ikke hva koster, men så at den kostet 58,- eller noe slikt i 2010. Jeg er spent på svaret, da jeg mener dette er ganske dyrt for returen av to små RAM-brikker. Uansett, ny RAM er bestilt, og det ser ut til at dette løser seg. Selv kommer jeg aldri til å handle på CDON igjen, men jeg kommer heller ikke til å se stygt på de som velger å handle der. :D

barske
Innlegg: 136
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
MC: MV Agusta Brutale Dragster 800 RR
Sted: Trondheim

Re: CDON - retursak

Legg inn av barske » 21 mar 2018, 23:28

Du kunne jo bare henvist til deres egne salgsvilkår og bestemmelser.
http://cdon.no/kundeservice/kjøp-_og_leveransevilkår/ (Punkt 9) "Selgeren skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle, godkjente klager."

På generell basis er det vel mange norske rettigheter som frafaller når man handler i utenlandske nettbutikker. Men man er vel beskyttet av forbrukerkjøpsloven innenfor EØS.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 1630
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: BMW S1000R 2017
Sted: Ski

Re: CDON - retursak

Legg inn av Stian87 » 22 mar 2018, 08:14

barske skrev:
21 mar 2018, 23:28
Du kunne jo bare henvist til deres egne salgsvilkår og bestemmelser.
http://cdon.no/kundeservice/kjøp-_og_leveransevilkår/ (Punkt 9) "Selgeren skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle, godkjente klager."

På generell basis er det vel mange norske rettigheter som frafaller når man handler i utenlandske nettbutikker. Men man er vel beskyttet av forbrukerkjøpsloven innenfor EØS.
Man kan ikke avtale seg bort fra forbrukerkjøpsloven, enten gjelder den eller så gjelder den ikke. Det er tilsvarende rettigheter i EU som i Norge, om ikke identiske.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017-->)

barske
Innlegg: 136
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
MC: MV Agusta Brutale Dragster 800 RR
Sted: Trondheim

Re: CDON - retursak

Legg inn av barske » 22 mar 2018, 16:00

Stian87 skrev:
22 mar 2018, 08:14
barske skrev:
21 mar 2018, 23:28
Du kunne jo bare henvist til deres egne salgsvilkår og bestemmelser.
http://cdon.no/kundeservice/kjøp-_og_leveransevilkår/ (Punkt 9) "Selgeren skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle, godkjente klager."

På generell basis er det vel mange norske rettigheter som frafaller når man handler i utenlandske nettbutikker. Men man er vel beskyttet av forbrukerkjøpsloven innenfor EØS.
Man kan ikke avtale seg bort fra forbrukerkjøpsloven, enten gjelder den eller så gjelder den ikke. Det er tilsvarende rettigheter i EU som i Norge, om ikke identiske.
Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke utenfor EØS. Handler du på nett hos nettbutikker i USA, Kina ect kan du nok ikke forvente deg og være beskyttet under norske lover og regler..

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 1630
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: BMW S1000R 2017
Sted: Ski

Re: CDON - retursak

Legg inn av Stian87 » 23 mar 2018, 09:33

barske skrev:
22 mar 2018, 16:00
Stian87 skrev:
22 mar 2018, 08:14
barske skrev:
21 mar 2018, 23:28
Du kunne jo bare henvist til deres egne salgsvilkår og bestemmelser.
http://cdon.no/kundeservice/kjøp-_og_leveransevilkår/ (Punkt 9) "Selgeren skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle, godkjente klager."

På generell basis er det vel mange norske rettigheter som frafaller når man handler i utenlandske nettbutikker. Men man er vel beskyttet av forbrukerkjøpsloven innenfor EØS.
Man kan ikke avtale seg bort fra forbrukerkjøpsloven, enten gjelder den eller så gjelder den ikke. Det er tilsvarende rettigheter i EU som i Norge, om ikke identiske.
Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke utenfor EØS. Handler du på nett hos nettbutikker i USA, Kina ect kan du nok ikke forvente deg og være beskyttet under norske lover og regler..
Forbrukerkjøpsloven gjelder som utgangspunkt ikke utenfor Norge. Men det er tilsvarende lover i andre EU land som kommer norske forbrukere til gode. Spørsmålet er hvor virksomheten man kjøper av er registrert, det er loven i det landet som er avgjørende.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017-->)

mekkern
Innlegg: 5009
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: CDON - retursak

Legg inn av mekkern » 29 mar 2018, 18:44

kjøpte et skjermkort på netonnet-i "lagerutsalget" og tenkte jeg skal levere det gamle der, så sier guttungen at de nekter å motta ee avfallet der..sjekket med sidene deres ,de henviser kun til kommunale mottak.
Lovverket pålegger utsalgssteder av ee varer å motta returavfall "i lokalene eller umiddelbar nærhet" så jeg skal ta med meg det gamle skjermkortet en tur bortom etter påske å sjekke.. Elkjøp Power og de andre kjedene har dette på stell ser jeg.. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester