OL i Sør-Korea over for denne gang...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av AJ »

Ja, da sitter man å ser på avslutningsseremonien og kan se tilbake på tidenes største norske medaljehøst i et vinterOL noengang med Marit Bjørgen som toppen av OLkaka som tidenes vinterolympier.

All grunn til å feire og ikke minst gratulere våre eminente vintersportutøvere :twothumbs: !

Men... :-k . Ble det kanskje en smule for drøyt, for mye, på en måte?
Eller ble det akkurat slik det bør og skal være?

Hva mener folket?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av kjellv »

Det måtte nesten bli slik, med hele den Russiske troppen utestengt.
Personlig har jeg ikke fulgt så godt med denne gang. Jeg har tapt mye interesse for toppidrett etter at også Norge har markert seg på dopinglista. Det legger en betydelig demper på entusiasmen hos meg.
Men for all del, lille Norge er fortsatt best.. med og uten astmamedisin og leppesalver.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Stian87 »

Nå har det vel aldri vært flere russere med i OL kjellv.

Når det kommer til antall medaljer har det vel mye med å gjøre at vi har gjort det godt i sporter vi vanligvis ikke høster medaljer i. Om man ser på skiskyting og damelangrenn er det mye større konkurranse enn hva det har vært før. På herresiden har vi imidlertid hatt en opptur de siste årene.

Jeg ser ingen grunn til at det at vi tar så mange medaljer er noe problem. Det er absolutt ikke hvert år vi er så dominerende, og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv. Men i motsetning til mange land konkurrerer vi på toppnivå i de fleste idretter, på tross av vesentlig mindre budsjetter enn andre land. Det er ikke noe å skamme seg over
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Rune75 »

Stian87 skrev: 25 feb 2018, 14:32 ...... og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv.
Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av kjellv »


Stian87 skrev:Nå har det vel aldri vært flere russere med i OL kjellv.
Såpass ja.. Så mye har jeg fått med meg denne gangen.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Stian87 »

Rune75 skrev: 25 feb 2018, 14:51
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 14:32 ...... og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv.
Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.
Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.
kjellv skrev: 25 feb 2018, 15:04
Stian87 skrev:Nå har det vel aldri vært flere russere med i OL kjellv.
Såpass ja.. Så mye har jeg fått med meg denne gangen.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Mulig det er en overdrivelse, men det er hva jeg har hørt. Mener at det er 148 russere eller noe sånt med. Så de er gost representert
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Rune75 »

Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 14:51
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 14:32 ...... og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv.
Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.
Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.

:O Du kan se at jeg har quota deg eller ? Det var faktisk akkurat det du skrev.

Når det er 14 gull 14 sølv og 11 bronse så kan du jo selv velge hvilken valør det er færrest av hvis sammenligningsgrunnlaget er di to andre valørene til sammen. Det er mange rare måter å misbruke statistikk på, men hvis du skal klare å få norges innsats i OL til å virke middelmådig vha medaljestatistikken så ønsker jeg deg lykke til med det.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av WikingTnT »

Rune75 skrev: 25 feb 2018, 16:10
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 14:51
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 14:32 ...... og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv.
Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.
Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.

:O Du kan se at jeg har quota deg eller ? Det var faktisk akkurat det du skrev.

Når det er 14 gull 14 sølv og 11 bronse så kan du jo selv velge hvilken valør det er færrest av hvis sammenligningsgrunnlaget er di to andre valørene til sammen. Det er mange rare måter å misbruke statistikk på, men hvis du skal klare å få norges innsats i OL til å virke middelmådig vha medaljestatistikken så ønsker jeg deg lykke til med det.
Dessuten så vant vi gull i flere av øvelsene vi vant sølv/bronse så der har det ikke vært noen bedre nasjoner enn oss på pallen.
Et fantastisk OL for Norge - vi må kunne glede oss av alle triumfene og opplevelser våre atleter gir oss i disse tider hvor det skal veldig lite til før vi blir kalt over-nasjonalistiske. I forhold til folketallet så er det en utrolig innsats og gir en lykkefølelse i folket - samt kult å få mobbet svenskene litt :twothumbs:

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Relax »

Ja, nå er dopingmesterskapet over for denne gang :D
Hvert fall en tatt i curling, men sånn det er blitt nå kan det jo komme fram først om noen måneder eller mer om det er flere.
Jeg stoler vel på norske utøvere, men,,jeg kan forstå at enkelte ting kan få utenlandsk medier til å heve øyenbrynene.

Men , joda, jeg synes det er morsomt å se en del av dette. Det kommer i en fin tid på året også til å få slått ihjel noe av de siste ukene før mc sesongen starter ;)
IOC har jeg svært liten respekt for.
"Do the right thing"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av kjellv »

Men hvordan gikk det med Nord Korea? Jeg antar "the rocketman" allerede har utropt sammenlagt seier til sitt folk denne gangen også..

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er ganske sær (som vanlig).
Jeg synes Toppidretten i dag er så komersielt at jeg ikke synes det er gøy. Doping finnes over alt i større eller mindre grad, alle har astma og dem kan ikke kle seg i hva dem vil. Dem reklamerer for ski og utstyr dem ikke står inne for og i det hele tatt synes jeg hele greia er lite interresant.

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av NickNei »

Godt det er over, jeg er totalt uinteressert i sport som ikke avgir eksos. Men har forståelse for folk som liker det, og må opp om natta for å se på. Og de som bruker all tid til å trene og lever for et slikt arrangement skal man vel respektere såpass at man ikke driver og slenger doping og andre anklager på dem i tide og utide, fordi om det kan være fristende :).

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Stian87 »

Rune75 skrev: 25 feb 2018, 16:10
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 14:51
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 14:32 ...... og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv.
Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.
Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.

:O Du kan se at jeg har quota deg eller ? Det var faktisk akkurat det du skrev.

Når det er 14 gull 14 sølv og 11 bronse så kan du jo selv velge hvilken valør det er færrest av hvis sammenligningsgrunnlaget er di to andre valørene til sammen. Det er mange rare måter å misbruke statistikk på, men hvis du skal klare å få norges innsats i OL til å virke middelmådig vha medaljestatistikken så ønsker jeg deg lykke til med det.
Ok, det var det jeg skrev, jeg burde skrevet: «Lær deg å lese.» Som jeg skriver: de fleste medaljene er bronse OG sølv. Jeg skriver ikke at det er flere bronser enn gull eller sølv.

Hvorfor du skal krangle på det med å si at det er flere gull og sølv kan jeg ikke skjønne. Og jeg har vel aldri skrevet at prestasjonen er middelmådig, det er noe du tydeligvis leser ut av min tekst. Det får stå for din regning

Beklager tonefallet, jeg er litt morgengretten
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Bjerknez »

NickNei skrev: 25 feb 2018, 21:28 Godt det er over, jeg er totalt uinteressert i sport som ikke avgir eksos. Men har forståelse for folk som liker det, og må opp om natta for å se på. Og de som bruker all tid til å trene og lever for et slikt arrangement skal man vel respektere såpass at man ikke driver og slenger doping og andre anklager på dem i tide og utide, fordi om det kan være fristende :).
Jeg forstår ad doping ikke er lov og jeg forstår så klart også hvorfor, men noen ganger synes jeg bare det går for langt. Jeg forstår at du presterer meget bedre når du sitter i en stol og blir pumpet full av doping rett i årene like før en konkurranse. Men selv da ville nok ikke de middels gode vunnet. SÅ stor forskjell tror jeg ikke at det er.

Jeg har ikke vært interresert i sport siden jeg var liten (ca. 30 år siden) og satt samens med far min og så på langren. Jeg var til og med med foreldrene mine til Lillehammer OL. Men de siste årene har jeg ikke fulgt med på noe som helst. Noe er man jo bare NØDT til å få med seg da det tyter ut nyheter rundt dette over alt hvor enn en går, men hjemme så er TV'en avslått for min del. Det blir noen filmer og serier på kvelden når min fru er hjemme, men er jeg alene blir det pc og Youtube.

På jobben har vi en svær tv på pauserommet for "spesielle" annledninger. Alle gikk inn for å se OL til tider når det sto på, men jeg valgte å jobbe i steden. Det er sponsorene som mer eller mindre bestemmer alt (tror jeg) og jeg tror at de største sponsorene har rimelig god inflytelse på både FIS og skilag generelt. Det synes jeg lite om.

Skiløperne går i mål med feks. ski fra Madshus men når dem intervjues etterpå så står dem der med blankpolerte ski fra Fisher, en lue som alltis har logoen rett frem, en kameravinkel som så klart får med seg ALLE sponsorene etc. Å har dem luen på feil, så har dem jaggu meg en egen person som passer på dette også og griper inn midt i intervjuet.

Det er så gjennomsiktig at jeg rett og slett synes det blir flaut. Skiløperne (og andre) er bare en liten brikke i et veldig stort maktapparat.

De fleste av oss liker ikke reklame på TV, men OL er liksom helt greit? Kjøss meg i rævva sier jeg bare :lol

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Rune75 »

Stian87 skrev: 26 feb 2018, 06:37
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 16:10
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 14:51
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 14:32 ...... og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv.
Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.
Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.

:O Du kan se at jeg har quota deg eller ? Det var faktisk akkurat det du skrev.

Når det er 14 gull 14 sølv og 11 bronse så kan du jo selv velge hvilken valør det er færrest av hvis sammenligningsgrunnlaget er di to andre valørene til sammen. Det er mange rare måter å misbruke statistikk på, men hvis du skal klare å få norges innsats i OL til å virke middelmådig vha medaljestatistikken så ønsker jeg deg lykke til med det.
Ok, det var det jeg skrev, jeg burde skrevet: «Lær deg å lese.» Som jeg skriver: de fleste medaljene er bronse OG sølv. Jeg skriver ikke at det er flere bronser enn gull eller sølv.

Hvorfor du skal krangle på det med å si at det er flere gull og sølv kan jeg ikke skjønne. Og jeg har vel aldri skrevet at prestasjonen er middelmådig, det er noe du tydeligvis leser ut av min tekst. Det får stå for din regning

Beklager tonefallet, jeg er litt morgengretten

Ja di fleste medaljene er sølv OG bronse som du skriver, di fleste medaljene er også gull OG bronse, eller gull OG sølv. Dette er jo matematikk for småtrinnet. Hvor vil du med påstanden din ?

Svar