OL i Sør-Korea over for denne gang...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Stian87 »

Rune75 skrev: 26 feb 2018, 09:44
Stian87 skrev: 26 feb 2018, 06:37
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 16:10
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 14:51
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 14:32 ...... og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv.
Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.
Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.

:O Du kan se at jeg har quota deg eller ? Det var faktisk akkurat det du skrev.

Når det er 14 gull 14 sølv og 11 bronse så kan du jo selv velge hvilken valør det er færrest av hvis sammenligningsgrunnlaget er di to andre valørene til sammen. Det er mange rare måter å misbruke statistikk på, men hvis du skal klare å få norges innsats i OL til å virke middelmådig vha medaljestatistikken så ønsker jeg deg lykke til med det.
Ok, det var det jeg skrev, jeg burde skrevet: «Lær deg å lese.» Som jeg skriver: de fleste medaljene er bronse OG sølv. Jeg skriver ikke at det er flere bronser enn gull eller sølv.

Hvorfor du skal krangle på det med å si at det er flere gull og sølv kan jeg ikke skjønne. Og jeg har vel aldri skrevet at prestasjonen er middelmådig, det er noe du tydeligvis leser ut av min tekst. Det får stå for din regning

Beklager tonefallet, jeg er litt morgengretten

Ja di fleste medaljene er sølv OG bronse som du skriver, di fleste medaljene er også gull OG bronse, eller gull OG sølv. Dette er jo matematikk for småtrinnet. Hvor vil du med påstanden din ?
Hvis du leser hele posten min så skjønner du kanskje sammenhengen. Får forsøke å dytte det inn med teskje. Sølv og bronse skiller seg fra gull ved at utøverne som mottar disse ikke vinner. Å legge sammen gull og sølv, eller gull å bronse gir ikke noen interessant informasjon. Derimot gir sølv og bronse en indikasjon på at vi av 39 øvelser der Norge mottok medalje, ikke var best i 25 av dem. Poenget er derfor også at det hadde vært et mye større problem for idretten om Norge var best i alt vi deltok i. Det er egentlig bare de 14 gullmedaljene som er interessant når man snakker om å dominere idrettsgrener.

For øvrig så håndterer jeg matte helt greit. Men siden du først slenger med den kan jeg godt påpeke at rettskriving også er en evne som tilhører barneskolen.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Rune75 »

Stian87 skrev: 26 feb 2018, 12:09
Rune75 skrev: 26 feb 2018, 09:44
Stian87 skrev: 26 feb 2018, 06:37
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 16:10
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23
Rune75 skrev: 25 feb 2018, 14:51

Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.
Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.

:O Du kan se at jeg har quota deg eller ? Det var faktisk akkurat det du skrev.

Når det er 14 gull 14 sølv og 11 bronse så kan du jo selv velge hvilken valør det er færrest av hvis sammenligningsgrunnlaget er di to andre valørene til sammen. Det er mange rare måter å misbruke statistikk på, men hvis du skal klare å få norges innsats i OL til å virke middelmådig vha medaljestatistikken så ønsker jeg deg lykke til med det.
Ok, det var det jeg skrev, jeg burde skrevet: «Lær deg å lese.» Som jeg skriver: de fleste medaljene er bronse OG sølv. Jeg skriver ikke at det er flere bronser enn gull eller sølv.

Hvorfor du skal krangle på det med å si at det er flere gull og sølv kan jeg ikke skjønne. Og jeg har vel aldri skrevet at prestasjonen er middelmådig, det er noe du tydeligvis leser ut av min tekst. Det får stå for din regning

Beklager tonefallet, jeg er litt morgengretten

Ja di fleste medaljene er sølv OG bronse som du skriver, di fleste medaljene er også gull OG bronse, eller gull OG sølv. Dette er jo matematikk for småtrinnet. Hvor vil du med påstanden din ?
Hvis du leser hele posten min så skjønner du kanskje sammenhengen. Får forsøke å dytte det inn med teskje. Sølv og bronse skiller seg fra gull ved at utøverne som mottar disse ikke vinner. Å legge sammen gull og sølv, eller gull å bronse gir ikke noen interessant informasjon. Derimot gir sølv og bronse en indikasjon på at vi av 39 øvelser der Norge mottok medalje, ikke var best i 25 av dem. Poenget er derfor også at det hadde vært et mye større problem for idretten om Norge var best i alt vi deltok i. Det er egentlig bare de 14 gullmedaljene som er interessant når man snakker om å dominere idrettsgrener.

For øvrig så håndterer jeg matte helt greit. Men siden du først slenger med den kan jeg godt påpeke at rettskriving også er en evne som tilhører barneskolen.
Ja ok, så da mener du at hvis Sverige tar gull og Norge fyller resten av plassene fra 2 ti 10 så dominerer Sverige.

Vi har bare forskjellige meninger Stian, ingen grunn til å bli sur. Runder av her nå før det blir usaklig. Siste ordet er ditt, om du føler behov for det.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Stian87 »

Rune75 skrev: 26 feb 2018, 13:53 Ja ok, så da mener du at hvis Sverige tar gull og Norge fyller resten av plassene fra 2 ti 10 så dominerer Sverige.

Vi har bare forskjellige meninger Stian, ingen grunn til å bli sur. Runder av her nå før det blir usaklig. Siste ordet er ditt, om du føler behov for det.
Nei det var ikke akkurat det jeg mente.

Uansett er helt enig i det, tenkte det samme selv. Vil også beklage at jeg ble litt irritert der.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Kani
Innlegg: 46
Registrert: 17 feb 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM 1190R 2016

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Kani »

Rune75 skrev: 26 feb 2018, 13:53 Runder av her nå før det blir usaklig.
haha :lol
Det løpet tror jeg ble kjørt for x antall poster siden.

Bare så det er sagt: Jeg hadde ingen problemer med å forstå hva Stian87 mente.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: OL i Sør-Korea over for denne gang...

Legg inn av Rune75 »

Kani skrev: 26 feb 2018, 15:44
Rune75 skrev: 26 feb 2018, 13:53 Runder av her nå før det blir usaklig.
haha :lol
Det løpet tror jeg ble kjørt for x antall poster siden.

Bare så det er sagt: Jeg hadde ingen problemer med å forstå hva Stian87 mente.
Snikskryt.

Svar