Melde fra om farlig / dårlig vei

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Melde fra om farlig / dårlig vei

Legg inn av L M »

Hei!

Jeg brukte store deler av fjorårets sesong på E6 mellom Eidsvoll og Oslo. En del av strekningen nordover har slike "skiver" med vei. De har altså tatt veibiter (sikkert fra Gardermoen flyplass?) og lagt det stykkevis. Dette gjør at alt fra store lastebiler til små scootere humper avgårde. I fellesferien kan man se turister med varsellysene på ligge under bilene for å sjekke hvor risting kommer fra.
Nå har det seg slik at strekningen har blitt betydelig verre i løpet av vinteren. Nå kan man se en del hull, men kanskje aller verst er de lange sprekkene som beveger seg med kjøreretningen. Vanskelig å anslå bredden, men på to hjul vil jeg anta at det kan oppleves som ekstremt ubehagelig å havne i en slik sprekk.

Så, hvor melder jeg fra om slikt? Dette er potensielt sett veldig, veldig farlig, og sommeren kommer fort.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Melde fra om farlig / dårlig vei

Legg inn av Bjerknez »


overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Melde fra om farlig / dårlig vei

Legg inn av overlay »

Tenkte akkurat på at jeg synes veiene (der jeg ferdes) har blitt mye mer slitt denne vinteren enn hva jeg kan si jeg har lagt merke til tidligere.

Har rapportert tidligere via fiksgatami, og det tok veldig lang tid før det ble fikset. Det ble også nevnt at disse var farlig for trafikanter på to hjul i håp om at det ble fortere fikset.

Asfalten de la var ikke av god kvalitet så det smuldret bare bort iløpet av mnder.

kso
Innlegg: 40
Registrert: 09 feb 2017, 17:05
Motorsykkelen din: BMW R1200GS / Honda Transalp

Re: Melde fra om farlig / dårlig vei

Legg inn av kso »

L M skrev: 01 feb 2018, 03:04 Jeg brukte store deler av fjorårets sesong på E6 mellom Eidsvoll og Oslo. En del av strekningen nordover har slike "skiver" med vei. De har altså tatt veibiter (sikkert fra Gardermoen flyplass?) og lagt det stykkevis.
Du tenker nok på betongdekket som ble lagt i 1989 som et prøveprosjekt, noe informasjon her
http://www.eub.no/nyheter/tror-folk-vil ... e-i-90-kmt
L M skrev: 01 feb 2018, 03:04 Så, hvor melder jeg fra om slikt? Dette er potensielt sett veldig, veldig farlig, og sommeren kommer fort.
Du kan bruke Mimes brønn
https://www.mimesbronn.no/body/statens_ ... region_ost

Vegvesenets side
https://www.vegvesen.no/om%2Bstatens%2B ... takt%2Boss

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Melde fra om farlig / dårlig vei

Legg inn av L M »

Takk for lenkene! I artikkelen står det at strekka skal asfalteres, så da behøver jeg ikke melde fra - de er tydeligvis klar over det selv. :prf

Svar