Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av cannon »

Jeg forstår ikke hva det betyr at Giskesaken er av "sårbar karakter", og derav forstår jeg heller ikke hvorfor den ikke kan diskuteres her.

Giskesaken er definitivt medienes mest omtalte sak de siste 2-3 ukene, og den engasjerer folk flest. Hvorfor da ikke her inne?
Siden det ikke er noe som helst med selve saken som tilsier at den skal holdes borte fra forumet så er det nærliggende å spørre om det er politiske preferanser som forårsaker forbudet?

Her inne diskuteres enkeltpersoners bilhold, startvansker, musikksmak og diverse andre off-topic-emner i et eget emne-område for saker som ikke har med MC å gjøre. Det er også opprettet flere personlige blogger med massevis av greier som ikke angår hovedtemaet for nettopp "MCsiden".

Det er gjort veldig klart at G-saken ikke skal diskuteres her, men det er svært uklart hvorfor den ikke skal diskuteres.
Kan AJ eller annen moderator bidra med en forståelig begrunnelse?

(Jeg er for øvrig uenig i alle analogier til private hjem, restauranter og avisredaksjoner her. Et forum er et forum. Hvis man ikke bryter forumreglene så er man vel innafor, tenker jeg. Moderators rolle er å passe på at reglene overholdes, samt å korrigere eller utestenge de som ikke innretter seg.)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av Stian87 »

Stiller Giskesaken seg i et annet lys nå i forhold til en ban?

https://www.aftenposten.no/norge/politi ... -nestleder
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av Jompa »

Stian87 skrev: 07 jan 2018, 20:38 Stiller Giskesaken seg i et annet lys nå i forhold til en ban?

https://www.aftenposten.no/norge/politi ... -nestleder
Nei.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av cannon »

Stian87 skrev: 07 jan 2018, 20:38 Stiller Giskesaken seg i et annet lys nå i forhold til en ban?

https://www.aftenposten.no/norge/politi ... -nestleder
Etterspør du om medlemmenes meninger nå, eller spør du om lov til å få diskutere saken?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av AJ »

cannon skrev: 07 jan 2018, 20:35 Jeg forstår ikke hva det betyr at Giskesaken er av "sårbar karakter", og derav forstår jeg heller ikke hvorfor den ikke kan diskuteres her.

Det er gjort veldig klart at G-saken ikke skal diskuteres her, men det er svært uklart hvorfor den ikke skal diskuteres.
Kan AJ eller annen moderator bidra med en forståelig begrunnelse?
Enkelt og greit fordi det handler om mennesker i en spesiell og sårbar situasjon.
En off-topic sak som jeg er veldig klar på ikke kan sammenlignes med langt de fleste off-topic temaene du nevnte i innlegget ditt, som dreier seg om helt andre og dagligdagse ting.

Selv om Giske nå ha trukket seg som nestleder i AP,så betyr ikke det at saken er over og endrer ikke vårt syn på at vi ikke ønsker noen diskusjon om saken her på MCsiden.
For øvrig har jeg ingen politiske verv i AP og har et annet politisk ståsted og ingen egeninteresse i saken. Jeg er heller ikke i slekt med eller kjenner noen av varslerne.
Bare så dette også er nevnt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av cannon »

AJ skrev: 07 jan 2018, 21:06
cannon skrev: 07 jan 2018, 20:35 Jeg forstår ikke hva det betyr at Giskesaken er av "sårbar karakter", og derav forstår jeg heller ikke hvorfor den ikke kan diskuteres her.

Det er gjort veldig klart at G-saken ikke skal diskuteres her, men det er svært uklart hvorfor den ikke skal diskuteres.
Kan AJ eller annen moderator bidra med en forståelig begrunnelse?
Enkelt og greit fordi det handler om mennesker i en spesiell og sårbar situasjon.
En off-topic sak som jeg er veldig klar på ikke kan sammenlignes med langt de fleste off-topic temaene du nevnte i innlegget ditt, som dreier seg om helt andre og dagligdagse ting.

Selv om Giske nå ha trukket seg som nestleder i AP,så betyr ikke det at saken er over og endrer ikke vårt syn på at vi ikke ønsker noen diskusjon om saken her på MCsiden.
For øvrig har jeg ingen politiske verv i AP og har et annet politisk ståsted og ingen egeninteresse i saken. Jeg er heller ikke i slekt med eller kjenner noen av varslerne.
Bare så dette også er nevnt...
Takk for grei avklaring. Årsaken er altså ikke basert på at saken er politisk (noe jeg ikke mener den er heller).
Prinsippet om at mennesker i spesielt sårbar situasjon ikke skal diskuteres her bør vel da innarbeides i forumreglene?

Nå synes jeg ikke at argumentet holder vann, men det må like fullt respekteres.
Årsaken til min holdning er at saken diskuteres i brede ordelag overalt. MCsidens holdning utgjør derfor ingen forskjell i forhold til å verne om de sårbare.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av ojda »

Det hender av og til at jeg er innom å leser litt i noen av trådene, å her er fortsatt alt ved det gamle ser jeg :crazy: :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det moderatorers smak og behag som avgjør hva som kan diskuteres her inne?

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev: 07 jan 2018, 21:40 Det hender av og til at jeg er innom å leser litt i noen av trådene, å her er fortsatt alt ved det gamle ser jeg :crazy: :lol
Da er det jo veldig bra at du har funnet ett bedre sted og være så du slipper og opppleve traumet her inne. Hvorfor kan man ikke bare la være og delta hvis man ikke trives eller ikke godtar måten dette forumet blir styrt på?

Kommer jeg nok aldri til å forstå...

Låst