Elsykkel - noe for MC-folket?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av mekkern »

Hvis jeg hadde fått lettet sykkelen med en hel kilo så hadde hele ekvipasjen med meg oppå minsket vekten med under 1% så den stooore effekten ser jeg ikke for min del... :P

men klart er man "half man" så er jo forholdet litt annerledes... :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av Rune75 »

mekkern skrev: 22 des 2018, 07:53 Hvis jeg hadde fått lettet sykkelen med en hel kilo så hadde hele ekvipasjen med meg oppå minsket vekten med under 1% så den stooore effekten ser jeg ikke for min del... :P

men klart er man "half man" så er jo forholdet litt annerledes... :crazy:
Det betyr ekstremt mye mer å lette sykkelen 1kg enn å lette kroppen/rytteren 1kg.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 21 des 2018, 13:07 Jeg syklet forbi en kondomsyklist på en såkalt racersykkel uten skjermer i en slakk oppoverbakke i fjor sommer. Jeg hadde stålskjermer ogver hele fjøla, et tungt batteri, batteriladeren i kurven ved siden av to grandis og en sixpack med ØL etc. Jeg plystret ikke brelettmelodien, men det skulle jeg jaggu meg ha gjort. :lol
Her kan det være betimelig å henlede oppmerksomheten til Bjerknez til noen skoletimer i ungdomsårene, da en rødmende lærer fortvilet prøvde å forklare en ungdomsskoleklasse om blomster, bier og mulige tiltak mot uønsket graviditet. Begrepet "kondom" ble gjerne benyttet i den sammenheng. Kondom har ingen påvist effekt i relasjon til sykkelsport. Dette til informasjon.... :vs

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av mekkern »

Ikke kondomsyklist... men "MAMIL"...Middel-aldrende menn i lycra... :lol

De som fortsatt tror de har en tjangs i TDF... :P
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av Bjerknez »

tror jeg stopper her. Så får de som mener at en sykkel uten skjermer gir En merkbar effekt bare kjøre på. :)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 22 des 2018, 15:50 tror jeg stopper her. Så får de som mener at en sykkel uten skjermer gir En merkbar effekt bare kjøre på. :)
Lav luftmodstand er avgjørende :crazy:

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av Bjerknez »

Har lest litt og ser rundt om at det virker som om hovedgrunnen for at proffe syklister ala Tour De Frace, ikke har skjermer på sykkelen fordi det forenkler vedlikehold langs veien vedrørende hjulbytte, punkteringer etc. Det med vekt og tap av fart etc. Ser det ut til å være veldig delte meninger om.

Det første argumentet kjøper jeg dog. Det føltes mer spiselig enn sistnevnte.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 22 des 2018, 17:54 Har lest litt og ser rundt om at det virker som om hovedgrunnen for at proffe syklister ala Tour De Frace, ikke har skjermer på sykkelen fordi det forenkler vedlikehold langs veien vedrørende hjulbytte, punkteringer etc. Det med vekt og tap av fart etc. Ser det ut til å være veldig delte meninger om.

Det første argumentet kjøper jeg dog. Det føltes mer spiselig enn sistnevnte.
Den eneste funksjonen skjermer har er vel å hindre vannsprut? Ganske uviktig for en proffsyklist vil jeg anta...

Som du sier kommer det jo i veien ifm. bytte av hjul og dersom du tryner og den blir skjev kan den jo skape friksjon og andre problemer.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av cannon »

Skjermer har ingen ønsket funksjon på konkurransesykler. De medfører dessuten uønsket vekt og luftmotstand.
Det er ingen unødvendige komponenter på racersykler.
Det samme som gjelder for motorsykler til løpskjøring/bane.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 22 des 2018, 10:17
Bjerknez skrev: 21 des 2018, 13:07 Jeg syklet forbi en kondomsyklist på en såkalt racersykkel uten skjermer i en slakk oppoverbakke i fjor sommer. Jeg hadde stålskjermer ogver hele fjøla, et tungt batteri, batteriladeren i kurven ved siden av to grandis og en sixpack med ØL etc. Jeg plystret ikke brelettmelodien, men det skulle jeg jaggu meg ha gjort. :lol
Her kan det være betimelig å henlede oppmerksomheten til Bjerknez til noen skoletimer i ungdomsårene, da en rødmende lærer fortvilet prøvde å forklare en ungdomsskoleklasse om blomster, bier og mulige tiltak mot uønsket graviditet. Begrepet "kondom" ble gjerne benyttet i den sammenheng. Kondom har ingen påvist effekt i relasjon til sykkelsport. Dette til informasjon.... :vs
Med tanke på luftmotstand har jeg større forståelse for at en slik kondomdress har en viss effekt enn ett par skjermer for den vanlige mann i gata. I utgangspunktet startet vel diskusjonen her vedrørende sykkelen det ble linket til i første post, og DET er så vidt jeg vet ikke noen konkurransesykkel av noe slag. Selv ikke om man legger godviljen til.

Forøvrig kan jeg si at den timen om blomster og bier må jeg ha skulket, for den husker ikke jeg. Dog lærte jeg heller slikt i praksis. Uten å påberope meg de store bragdene, så kan jeg si at jeg viste en god del om dette allerede på ungdomskolen. :knegg

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Elsykkel - noe for MC-folket?

Legg inn av FredrikE24 »

Sykler rundt på denne i jula. Chippa Bosch-motor.
Cruiser enkelt! I 30km/t og klarer å holde 50km/t en stund :thumleft
03A62A0C-F3D7-4596-B8B1-A2341F083524.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar