Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av AJ »

Det drøyer ikke lenge nå før julestria er i gang for fullt :santa: .

De fleste feirer antakelig tradisjonell jul fortsatt og kan regne med å få en og annen pakke fra de man bryr seg om og er glad i.
Dette med ønskelister er vel noe vi godt voksne har sluttet med. Men det er alltids noe man har lyst på og kanskje sender man noen signaler som fanges opp... ;) .

For egen del har hun jeg bor sammen med merket seg at tøflene jeg går i her hjemme er utslitte. Selv om jeg ikke har uttrykt ønske om nye under juletreet regner jeg med at et par vil havne der i år... :knegg .

I fjor ble jeg spurt av yngstedatter om hva jeg ønsket meg og svarte da at vinylversjonen av "Blackstar" med DAVID BOWIE ville være svært kjærkommen. Den fikk jeg og har hatt mye glede av den.

Som en førjulsgave til meg sjøl i år har jeg kjøpt meg en ny HELD todelt skinndress i tillegg til HELD "Rodney" skinn kjørehansker og en HELD lenkelommebok.
Så til neste sesong blir det helt HELD fra topp til tå siden jeg har HELD hjelm(er) og kjørestøvler fra før ;) .

Men til spørsmålet i trådtittelen: Hva ønsker man seg til jul?
Artig å høre hva folket har på sine (uskrevne) ønskelister :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av gsx750_80 »

En bra gave hadde vært å få den Honda CB 1100 F jeg opprinnelig kjøpte når den hadde bare 7000 km på telleren, i fullstendig restaurert og god som ny tilstand.
Dette skjer ikke, så et mer realistisk ønske vile være feks boken "The Dirt", delvis av, men også om, et band jeg har hørt i Roskilde ('97), og San Diego ('15).https://www.amazon.com/Dirt-Confessions ... 0060989157
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av Dansekris »

Jeg tar konsekvensen at at humøret daler når vinterhalvåret melder sin ankomst, så jeg har bestemt at jeg skal stå på ski denne vinteret.

Helst nedover, men også bortover. Fikk tak i et par billige carvingski på Finn, så årets julegaveønske (som jeg håper jeg kan få på forhånd) er et gavekort på XXL sånn at jeg få kjøpt en komplett langrennski-pakke.

Ellers ønsker jeg meg en flaske god Speyside-whiskey!

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av kvase »

Tror ønskene går egentlig rett i Varmepumpa som fikk seg en kraftig overhaling med ny regulator ny trykk-kolbe + en heil bråta med andre ting ja prisen blir vel like mye som en helt ny ktm 250 av ett eller annet slag -har gått akkurat 5 år sånn er det med en heil bråta med strøm brudd pluss avkalkning i vannet :evil men det blir vel hjul på en eller anen måte :prf
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er muligens sær men de gavene jeg ønsker meg er gaver jeg uansett aldri får eller gaver jeg foretrekker å kjøpe selv. Jewg føler jeg har ALT jeg trenger. Det er liksom ikke noe jeg MÅ ha, og det jeg har lyst på koster enten for mye til at jeg tør nevne det i en ønskeliste og eller er ting som jeg foretrekker å kjøpe selv fremfor å pakke opp under juletreet.

Sokker, t-skjorter, en ny nøtteknekker (ja jeg fikk faktisk det i fjor av et familiemedlem og det var IKKE menst som tull) et gavekort på 100 spenn i en gavebutikk (Hva pokker får man for 100 spenn i en gavebutikk som gjør turen dit verdt det??)

Kjenner man ikke personen såpass at man ikek klarer å finne ut hva man faktisk ønsker seg så for guds skyld la vær å kjøpe noe. Da slipper jeg og sitte der å takke kleint for en gave jeg har lyst til å kaste i dass (og dra ned) samtidig som giveren slipper og se tidenes falske smil og takk.

Jeg hadde blitt langt mer glad for en Hansa fra Rema1000 enn et sett med sokker fra Nille (eller en sportsbutikk for den saks skyld)

Nei... den største gleden med julen for meg er selve stemningen, god mat etc. :thumleft

ZZR-Erling

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av ZZR-Erling »

Ny varmepumpe! Panasonic CS-HE9DKE har fått defekt kretskort etter 10 år, og avrimer derfor ikke.
Ellers : drev, skiver f/b og diverse til min MX

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 22 nov 2017, 04:18 Nei... den største gleden med julen for meg er selve stemningen, god mat etc. :thumleft
Helt enig med deg!

Har alt som jeg kan begjære av ting som er i et prisleie som er i prisklassen "innafor-å-ønske-seg-i-gave".
Kanskje med ett unntak; hjemmestrikka ullsokker!!
Problemet er bare at de rundt meg, som enda kan kunsten, av en eller annen merkelig grunn syns det er kleint å gi ullsokker i gave....
De kjøper heller noe ræl jeg enten har fra før eller ikke har bruk for.

Hjemmestrikka ullsokker får man aldri for mye av. Vurderer nesten å lære meg kunsten selv! :-k
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av Bjerknez »

Smak og behag, men å få ullsokker i julegave er bare så utrolig fantasiløst. Kjøp en god ØL til meg på polet så blir jeg langt mer fornøyd. Foretrekker derimot å kjøpe denne selv siden jeg da vet hva jeg får, men en vond ØL er bedre enn ett par sokker i mine øyne.

Men så klart... man må kanskje bevege seg forbi kurven med sokkene og inn i en annen butikk (Vinmonopolet) for å få til dette og da tror jeg mange tyr til denne kurven.

Ett par one size fits all 10pk. med sokker er jo bare så utrolig gøy og gi i gave til en mann på 40 år som elsker alt med knapper og lys samt det meste av motorsykler.... Utrolig.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 22 nov 2017, 14:34 Smak og behag, men å få ullsokker i julegave er bare så utrolig fantasiløst. Kjøp en god ØL til meg på polet så blir jeg langt mer fornøyd. Foretrekker derimot å kjøpe denne selv siden jeg da vet hva jeg får, men en vond ØL er bedre enn ett par sokker i mine øyne.

Men så klart... man må kanskje bevege seg forbi kurven med sokkene og inn i en annen butikk (Vinmonopolet) for å få til dette og da tror jeg mange tyr til denne kurven.

Ett par one size fits all 10pk. med sokker er jo bare så utrolig gøy og gi i gave til en mann på 40 år som elsker alt med knapper og lys samt det meste av motorsykler.... Utrolig.
Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av Stian87 »

Ønsker meg gjærstartrersett, digital gjærlås, et ps4 spill. Ellers har jeg ikke så mye fantasi der, som bjerknez skriver de tingene jeg har lyst på egner seg ikke på en ønskeliste. Kanskje blir man overrasket, uansett hyggelig med gaver!

Setter stor pris på maten, drikken og selvskapet selv. Og det er klar med små barn er det stas med julen.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Snart er det jul igjen... Og hva ønsker man seg til jul?

Legg inn av Jompa »

Jeg har vel allt jeg både trenger og kunne ønske meg, og har allerede kjøpt julegaven til meg selv.
Med 10 dager fri i jula håper jeg å få besøkt venner som vi ikke har sett på ei stund, det handler mest om å slå av TVen og løfte ræva opp av godstolen.
Og så håper jeg at mitt eldste barnebarn, som blir 7 år til sommeren enda trur på nissen i år ;)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar