Photobucket? Styr unna!!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Photobucket? Styr unna!!

Legg inn av Nomade »

Sakkle skrev: 17 okt 2019, 16:41 Er ikke dette med opplasting av bilder en litt "gammeldags" løsning som de fleste forum leverandører går mer og mer bort fra? Hvorfor skal man bruke en hel masse lagringsplass på forum-serveren når man kan benytte 3. parts bildetjenester som fungerer fint? (Google Photos, Imgur osv.)

Det at Photobucket har gått til helvete betyr ikke at det ikke finnes en hel masse fullgode erstatninger. De fleste forum jeg frekventerer har aldri hatt eller sluttet med bildeopplasting...
Er av helt motsatt mening ;)

Vil heller påstå att hotlinking av bilder fra 3.parts er gammeldags, og de fleste tradisjonelle forum jeg er med i har bildeopplasting.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Photobucket? Styr unna!!

Legg inn av Bjerknez »

Begge deler har sine sterke og svake sider mener jeg. Å linke fra Google Photo er vel ikke så lett, når man ikke får en direkte link til bildet? Eller har jeg missforstått noe her?

Uansett, så er fordelen med "hotlinking" at man har bedre kontroll på egne bilder. Spesielt hvis man som meg er aktiv i flere forumer rundt om. På den annen side så er det enklere og laste opp bilder direkte i en forumtråd og det setter nok terskelen lavere for at flere velger å gjøre dette.

Hva som er gammeldags og ikke er jeg usikker på. Jeg har lenge lett etter en slags plugin til Wordpress for dette som kan lage en egen bildeopplastingstjeneste for meg selv, som jeg kan laste bildene rett opp via eget grensesnitt for så og enkelt få tildelt linken etc. Dette må jo finnes... men har til gode å finne en god løsning.

Svar