Forskjellig type hilsninger?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av Stian87 »

Geiroe skrev: 15 mai 2017, 08:44 Jeg kommer til å fortsette med å varsle mine medmotorsyklister, med å pumpe med hånden, vet hvor kjedelig det er å bli stoppet i laserkontroll. Hvem er det som med hånda på hjertet kan si at de ligger i fartsgrensen hele tiden med mc, så fort gjort det er å skli over.
Jeg ville bli meget skuffet hvis jeg møtte motorsyklister rett før en kontroll, og jeg ikke ble varslet.
Tror heller ikke det er mange som kjører mc i rusa tilstand, mc har alt med timing å gjøre, og den mister du hvis du er rusa.
Enig i at det er forskjell på MC og bil her. Kjører selv stadig over fartsgrensen, men å få bot er jo en risiko jeg aksepterer ved å kjøre for fort.
Mener å ha hørt at en stor del av dødsulykkene på motorsykkel skyldes rus. Du blir jo også en ubrukelig sjåfør av en bil om du ruser deg, men mange som gjør det like fullt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av Bjerknez »

Det er nok ikke helt stuerent og gi slike advarsler tror jeg. Jeg tror de fleste av oss ville tapt en argumentasjonsrunde, men jeg velger nå uansett å varsle andre motorsyklister når jeg kjører sykkel selv. La det være vår greie :)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Bjerknez skrev: 15 mai 2017, 12:35 Det er nok ikke helt stuerent og gi slike advarsler tror jeg. Jeg tror de fleste av oss ville tapt en argumentasjonsrunde, men jeg velger nå uansett å varsle andre motorsyklister når jeg kjører sykkel selv. La det være vår greie :)
Du får prøve komme unna med å si at du "stekte" til noen fete beats om du pumper hånda for å si "sakne farten" :D
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av Bjerknez »

Eller bare si at varslet ujevnt underlag? For den offisielle versjonen er jo tydeligvis hånden på hodet :)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

haha sant sant
Braaaaaap

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av 45316 »

Nå er det ikke ulovlig å varsle kontroll med håndbevegelser, det som er ulovlig er lyshorn grunnet feil lysbruk.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av Stian87 »

Nei det er ikke ulovlig, men det betyr ikke at det er etisk riktig heller. Presiserer at dette er min mening og at den nok er farget av bekjente jeg har som jobber i politiet.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av 45316 »

Jeg er også i utgangspunktet imot varsling av kontroller, varsler ikke biler. Men av en eller annen grunn så er hodet mitt skrudd slik sammen at jeg varsler motorsykler. Det er jo et paradoks i forhold til at de fleste dødsulykker med mc er kjøring uten gyldig førerkort, i rus og høy fart. Vet egentlig ikke hva som er unnskyldningen min, men trolig det at en mc fører hovedsaklig skader seg selv, sett i bort fra de pårørende og eventuelle andre innblandede. Dårlig unnskyldning, ja!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av KevinmsR6 »

Stian87 skrev: 15 mai 2017, 18:20 Nei det er ikke ulovlig, men det betyr ikke at det er etisk riktig heller. Presiserer at dette er min mening og at den nok er farget av bekjente jeg har som jobber i politiet.
Er med på hva du sier om at det ikke er etisk riktig OM motkommende mc har alt for høy fart at det rett og slett er uforsvarlig.... da er det ikke alltid jeg signaliserer om kontroll, og tenker folk må gjøre det samme imot meg om høyre hånden plutselig løper løpsk...

Men om noen kommer 10-20 noen ganger 30 over avhengig om hvor dette er så signaliserer jeg om kontroll da det ikke alltid er så lett og følge fartsgrensen slavisk med mc :vs
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av TGR »

KåreDump skrev: 15 mai 2017, 11:51 "Pumpingen" funker også fint for andre hendelser; dyr i veien, ulukker etc etc..
Det er gode hilsninger, å melde fra om hindringer. :thumleft

Øvrige ting er jeg ambivalent til. I dag ruser folk seg også på mc. De dundrer avgårde på stjålne sykler. De har ikke kjørt på 25 år, kjøpt seg nytt jern, og er udødelige.

Det er ugreit at slike ikke blir stoppet, og også at det øker risikoen for at de faktisk kan kjøre folk i hjæl. Facebook-grupper og SMS-varslingstjenester skulle vært straffbart. Det er i samfunnets interesse at de som ikke hører hjemme i trafikken blir luket ut.

Og helst før de kjører noen i hjæl, feks et av våre barn.....

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av Jompa »

I Alta hilser vi gjerne med venstrearmen rett ut, og spredte fingre, eller venstrefoten.
Har ikke lagt merke til om noen spriker med tærne, men enda er det litt for kaldt til å kjøre i sandaler.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av KevinmsR6 »

:lol :lol :vs
Jompa skrev: 15 mai 2017, 23:51 I Alta hilser vi gjerne med venstrearmen rett ut, og spredte fingre, eller venstrefoten.
Har ikke lagt merke til om noen spriker med tærne, men enda er det litt for kaldt til å kjøre i sandaler.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av KåreDump »

Jompa skrev: 15 mai 2017, 23:51 I Alta hilser vi gjerne med venstrearmen rett ut, og spredte fingre, eller venstrefoten.
Har ikke lagt merke til om noen spriker med tærne, men enda er det litt for kaldt til å kjøre i sandaler.
Så dere er litt mer kontinentale i Alta? :twothumbs:
Har lagt merke til at mange på 'kontinentet' og i Britannia hilser med beina.
(Ser også at enkelte nedlasta GS'er på tur til Nordkapp hilser på samme måten.)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av TGR »

Det å hilse med venstre bein var noe vi gjorde når vi ble innhentet og forbikjørt av annen mc bakfra. Jaffal før i tia... :thumleft

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Forskjellig type hilsninger?

Legg inn av Juicebox »

Nå har dere kanskje overvurdert det her med varsling for kontroll. Hvor ofte har dere møtt en MC-fører rett etter kontroll? Jeg gjør det uten å vurdere eller tenker for mye på det. Jeg gjør det fordi jeg hadde satt pris på om andre hadde gjort det samme. I midt hode er det 1 av 1 mill MC-førere jeg hilser på rusa. Er sikkert feil, er sikkert riktig også. Overtallet er normale.

Jeg hilser med beina om en bil viker unda i kø for meg. Jeg viser dem fingern om de gjør det motsatte.

Svar