Jensen vs Cappelen

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Jensen vs Cappelen

Legg inn av Jompa »

Rettsaken mot Eirik Jensen er i gang og skal fortsette i 5 mnd.
Er han skurk eller ikke ?

Kom igjen, kjør diskusjon.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av Dansekris »

Har du hørt podcasten Purk eller Skurk fra NRK?

Vanvittig spennende, samtidig som det gir et godt overblikk over saken.

Jeg setter penga mine på at han ikke er skyldig i grov korrupsjon, men at han har hatt arbeidsmetoder og rutiner som ikke tåler dagslys. Cappelen kan ha mange spennende motiver for hvorfor han ønsker å dra Jensen inn i saken, for ikke å snakke om hans til tider veldig turbulente forhold til rus og hans mange kriminelle forbindelser.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av kjellv »

Jeg husker min ungdoms store helter fra tv, Sam McCloud, Cannon, Dirty Harry m.fl. Politifolk som gikk sine egne veier, men fikk jobben gjort..
Skal ikke forundre meg om Jensen har hatt de samme forbilder da han var ung :-k

Online
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av Tore L »

Ja dette er egentlig veldig spennende, og jeg er veldig usikker på hva hva Jensen har drevet med. :-k
Men å ha 3-400 hundre tusen i veggen, er ingen god sak for Jensen, og for meg skurrer dette veldig. Og jeg tenker at hvis ikke påtalemyndighetene har vært 100% sikker på at sine bevis holder i en Norsk rett, tror jeg ikke de hadde turt å kjøre saken.
Uansett blir det bare tapere i denne saken, uansett utfall.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av Relax »

Interessant og spennende sak.
Hva er Jensen eventuelt skyldig i ? Uungåelig småtteri eller større saker?

Foreløpig har de jo bare skrapet i saken, den har 5 måneder igjen!
En del er vel hemmelig også, og noe super hemmelig :D ,,dvs trolig skjult oss ...så hvilket grunnlag vil vi i det hele tatt få for å si noe om dette?

Noen spørsmål er jo allerede åpenbare :
Hvordan kunne Jensen ha så tett omgang så lenge med Cappelen uten å skjønne hva han egentlig drev med???
Jensen er jo ikke dum og uerfaren !! Tvert i mot!

Er det troverdig med alle tusenlappene han har hatt rundt omkring? Det er mange forklaring for slikt som vi har lært av enkle TV filmer, men er det troverdig her?

Jeg aner ikke hvor skyldig han er!

En annen vinkel på dette som interesserer meg mer er....hvem andre og hva ellers vil komme fram?
Jensen har jo rapportert, hatt diverse tillatelser, instrukser og ordrer. Hvem har visst hva og har de reagert som de skulle?


Og hva skjer om han blir funnet skyldig? Hva med andre saker han har jobbet med? Vil det påvirke de saken om han har vært "banditt" mens han har jobbet med dem?
"Do the right thing"

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av Duke944 »

Fy F... for en kvasidiskusjon. Mye bedre å diskutere om Breivik bør ha kaninører på tøfla sine eller ikke..

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av Stian87 »

Tror han er skyldig, disse sms-ene er jævlig suspekte...
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av Clockwork »

Det som irriterer meg mest i denne "Jensen-saken" er at folk liksom skal gå rundt å være så paff i trynet når en politimann gjør noe ulovlig. Føler for å minne folk på at polititjenestemenn er mennesker. Som gjør feil, har dårlige dager, er sint, redd, forutintatt og ikke nødvendigvis mors beste barn. Den uniformen er ikke i seg selv en garanti på at alt de gjør er feiende flott og skinnende rent.
Har hørt og sett ett og annet fra den etaten som ikke tåler "vg-testen".

Og nei, jeg er ikke en straffedømt tulling, jeg har fortsatt et plettfritt rulleblad. Likevel fester jeg null tillit til hele organisasjoner, politiet inkludert. Om jeg stoler på noen, så blir det enkeltmennesker. Folk er folk.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av cannon »

kjellv skrev:Jeg husker min ungdoms store helter fra tv, Sam McCloud, Cannon, Dirty Harry m.fl. Politifolk som gikk sine egne veier, men fikk jobben gjort..
Skal ikke forundre meg om Jensen har hatt de samme forbilder da han var ung :-k
Det gleder meg stort å være på din helte-liste.....selv om jeg ikke helt skjønner hva jeg har der å gjøre :prf

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av kjellv »

cannon skrev:
kjellv skrev:Jeg husker min ungdoms store helter fra tv, Sam McCloud, Cannon, Dirty Harry m.fl. Politifolk som gikk sine egne veier, men fikk jobben gjort..
Skal ikke forundre meg om Jensen har hatt de samme forbilder da han var ung :-k
Det gleder meg stort å være på din helte-liste.....selv om jeg ikke helt skjønner hva jeg har der å gjøre :prf
:offtopic Nå vet ikke jeg hvor gammel du var på -70 tallet, men slik så Cannon (Karl Malden) ut den gangen. Jeg er sikker på at mange kjenner igjen denne karen fra Detektimen på fredagskveldene :crazy: Diger triggerhappy type som kjørte rundt i en gullfarget Lincoln Continental..
CANNON.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av cannon »

kjellv skrev:
cannon skrev:
kjellv skrev:Jeg husker min ungdoms store helter fra tv, Sam McCloud, Cannon, Dirty Harry m.fl. Politifolk som gikk sine egne veier, men fikk jobben gjort..
Skal ikke forundre meg om Jensen har hatt de samme forbilder da han var ung :-k
Det gleder meg stort å være på din helte-liste.....selv om jeg ikke helt skjønner hva jeg har der å gjøre :prf
:offtopic Nå vet ikke jeg hvor gammel du var på -70 tallet, men slik så Cannon (Karl Malden) ut den gangen. Jeg er sikker på at mange kjenner igjen denne karen fra Detektimen på fredagskveldene :crazy: Diger triggerhappy type som kjørte rundt i en gullfarget Lincoln Continental..
CANNON.jpg
70-tallet er så lenge siden at jeg husker ikke hvor gammel jeg var. Trolig så barnebarna mine på Cannon..... :thumleft

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av Zettexx »

William Conrad spilte Cannon i serien der han og bulldogen vraltet avgårde. The fat man...

Kjørte US Sportsbilen Cadillac Eldorado, jepp den tanksen ble definert som Sporty.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av kjellv »

Spaghettiræser skrev:William Conrad spilte Cannon i serien der han og bulldogen vraltet avgårde. The fat man...

Kjørte US Sportsbilen Cadillac Eldorado, jepp den tanksen ble definert som Sporty.
Fortsatt er vi veldig :offtopic , men vi får prøve å spore innpå igjen, eller opprette en -70tallstråd :-k Du har delvis rett.. Selvfølgelig var det William Conrad som spilte privatdetektiven Frank Cannon.
Jeg ble nødt til å Google litt for å finne fasiten på bilen han kjørte. Det var Ford Lincoln Continental Mark IV. Noen episoder var det også en Lincoln Mark III, men det var alltid Lincoln Continental. Lett å kjenne igjen på den meget spesielle hekken der det ser ut som konturen av reservehjulet stående bakerst i bagasjerommet. (ikke vet jeg om det faktisk gjør det) Fronten var også litt spesiell, men flere bilprodusenter hadde noe lignende der hovedlyktene var skjult når de ikke var på.
1974-Lincoln-Continental-Mark-IV-rear-three-quarters-view.jpg
1974-Lincoln-Continental-Mark-IV-front-view.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av Zettexx »

Langt utenfor her ja.

Det var i Jake and the Fat Man han kjørte Eldorado.

Cannon fritas derved.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jensen vs Cappelen

Legg inn av AJ »

Ok om gamle detektivhelter... :-|

Tilbake til Jensen vs. Cappelen...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar