anbefalte telefoner, smarte

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av CB9 »

supersic skrev:
Bjerknez skrev:Kjøpte selv en Samsung S6 Edge for ca. et år siden. Kostet flesk, men var verdt det. Fantastisk telefon :prf
Dette er skrevet fra 6 edge + , kunne ikke vært mer fornøyd med en telefon enn denne
jeg er frista til å skrive imponerende men jeg bare veit det kommer til å høres sarkastisk ut.
skal ta en titt uansett. har sansen for samsung.

Brukeravatar
Sey86
Innlegg: 37
Registrert: 11 mar 2015, 20:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 750 2016/Honda CB600F 1999
Sted: Oslo

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Sey86 »

CB9 skrev:
Sey86 skrev:
CB9 skrev:og et oppfølgerspørsmål. om man går til elkjøp og viser til billigere pris på lefdal så matcher dem prisen.
inne på prisguide.no får jeg en liste med blant annet cdon.com og elkjøp.no som har huawei p8 til henholdsvis 2990.- og 3500.-

er det sånn at jeg kan gå til elkjøp og vise til cdon.com og få telefonen til samme billige pris ..?
Når jeg kjøpte min LG Nexus på Elkjøp skulle han ha 800 kr mere for mobilen en på lefdal, Jeg refererte til lefdal sin pris siden min søster nettop hadde kjøpt samme telefon der. Og sa jeg kunne jo bare stikke dit å kjøpe den billigere der. Og vips så blei det billig telefon på L-kjøp ^^. Han ordna tilogmed noe ekstra rabatt greier fordi jeg har Norges Energi strøm leverandør. sparte vel 1000 kroner tenker jeg. så det er lurt å sjekke rundt

spørsmålet er hva som skjer om man henviser til en ren nettbutikk for de er desidert billigst.
Vi må skille nettbutikk fra ordinær butikk. Vis du henviser til nettbutikken til leftal mot Vanlig butikk til elkjøp kommer du nok ikke langt med det. De sjekker opp nettpris hvertfall mot det de har, også kommer det sikkert ann på den ansatte du forhandler med. Det er vel en grunn for at man fysisk går i butikken. Handler man på nettet kan man bare velge den billigste forhandler.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Baffin »

kjellv skrev:
gorbys skrev:Problemet med Samsung s3 er at når de blir gamle så holder ikke batteriet. Sliter også med ladekontakten.

Eg har Sony xperia z2 no. Vanntett. Gode batterier,holder lenge. Batteriet holder lett en hel dag om du bare suller på med epost og nettleser, holder sannsynligvis to-tre dager og.
Min var fulladet for 24t siden og Facebook, messenger, snapchat og Tapatalk i tillegg til epost og Internett, blåtann, WiFi og 4g vart flittig brukt i går, har fortsatt 20% igjen. Hadde eg brukt batterisparing og eventuelt flymodus om natten hadde eg vel hatt dobbelt.

Om du berre skal bruke den til slikt lett arbeid så klarer du deg fint med noko som ikkje er av nyeste årgang. Kan til og med finne mykje bra på finn og.
Kunne tilogmed fått kjøpt min gamle z1 hadde det ikkje vert for at skjermen er knust :-P

Nokia 6310 er kongetelefon, var på nippet til å handle en når eg hadde mercedes for et par år siden. Integrert telefon i bilen og mulighet for snake 2 mens en venter på ferjene :-D
Har du fått testet din med locatoweb?
Jeg sliter med min. Det ligger ett eller annet i innstillingene som jeg ikke finner ut av. Sporingen ser ut som den starter greit, men etter kort tid stopper den. Jeg har gått gjennom innstillingene, tillatt telefonen å la locatoweb, Google maps og GPS kjøre selv om Stamina strømsparing slår inn når skjermen slukker. I ferd med å gi opp hele locatoweb...
Jeg har Xperia Z1 Compact kjellv , har ingen problem med LocaToWeb, bruker jo den støtt og stadig.
Burde ikke være annerledes med Z2, har fortsatt bra med strøm igjen etter en tur på 6-7 timer uten lading.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: RE: Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av gorbys »

kjellv skrev: Har du fått testet din med locatoweb?
Jeg sliter med min. Det ligger ett eller annet i innstillingene som jeg ikke finner ut av. Sporingen ser ut som den starter greit, men etter kort tid stopper den. Jeg har gått gjennom innstillingene, tillatt telefonen å la locatoweb, Google maps og GPS kjøre selv om Stamina strømsparing slår inn når skjermen slukker. I ferd med å gi opp hele locatoweb...
Har ikkje prøvd den appen nei. Har prøvd å kjøre uten stamina aktivert? Har du nyeste Android versjon?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av kjellv »

Testa nå uten Stamina, det fungerer. Mulig jeg må koble telefonen på lading og kjøre slik. Får prøve det ut i morgen på tur til Trondheim og tilbake.

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av jongsanim »

Oneplus 2 har visstnok veldig godt batteri og gode specs til tross for lav/mellom pris

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av CB9 »

gorbys skrev:Til din mor ja, men kva med doro sine touch telefoner da?
Sonyen min har en slik enkel modus. Da ser startskjermen slik ut:
Bilde

Mulig alle Android telefoner har slik og om ikkje så kan du banne på at det finnes en launcher i app store som gjør noe lignende [WINKING FACE]
den enkel modus-greia var ikke dum i det hele tatt. sånn modus er det på huawei p8 og det var egentlig akkurat det jeg var på jakt etter til mora mi. så spørs det bare om enkel-modus har noe å si for batteriet men det skal jeg alltids finne ut av.

glimmers

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av gorbys »

Skal ikkje det, det er berre ein startskjerm, eller launcher, akkurat som den vanlige :-)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Jompa »

Samsung har også enkel modus, greit for oss som bruker telefonen mest til å ringe med.
Man velger selv hvilke apper som skal ligge på "forsida".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av mortenolb »

gorbys skrev:Problemet med Samsung s3 er at når de blir gamle så holder ikke batteriet. Sliter også med ladekontakten.

Eg har Sony xperia z2 no. Vanntett. Gode batterier,holder lenge. Batteriet holder lett en hel dag om du bare suller på med epost og nettleser, holder sannsynligvis to-tre dager og.
Min var fulladet for 24t siden og Facebook, messenger, snapchat og Tapatalk i tillegg til epost og Internett, blåtann, WiFi og 4g vart flittig brukt i går, har fortsatt 20% igjen. Hadde eg brukt batterisparing og eventuelt flymodus om natten hadde eg vel hatt dobbelt.

Om du berre skal bruke den til slikt lett arbeid så klarer du deg fint med noko som ikkje er av nyeste årgang. Kan til og med finne mykje bra på finn og.
Kunne tilogmed fått kjøpt min gamle z1 hadde det ikkje vert for at skjermen er knust :-P

Nokia 6310 er kongetelefon, var på nippet til å handle en når eg hadde mercedes for et par år siden. Integrert telefon i bilen og mulighet for snake 2 mens en venter på ferjene :-D
Imponerende :p jeg har og z2, og med mye bruk kan jeg fint måtte lade den tre ganger på 18 timer..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Bjerknez »

Min Samsung S6 Edge lades fra 0-100% på litt over en time med hurtigladeren og normalt så har jeg rundt 60% igjen av batteriet når jeg legger meg på kvelden/natten. Wifi/posisjon/Bluetooth/mobildata etc. er alltid aktivert (selv om jeg sikkert kunne slått av Bluetooth da jeg kun bruker denne når jeg kobler den til min G9x. Jeg sjekker stadig mail og bruker den noenlunde aktivt.

Samsung S7 Edge hat enda større batteri (1000mAh større) samt er vanntett og LITT større skjerm så jeg vurderer å kjøpe meg denne, men så langt er jeg strålende fornøyd med S6 Edge etter å ha eid en iPhone i alle år.

iPhone hadde jeg heller ikke noe problemer med men det er to ting som jeg får kreft av når det kommer til iPhone eller apple produkter generelt og det ene er mangelen på og kunne personligjøre feks. hjemskjermen. Her må alle ikoner ligge som perler på en snor og noe så simpelt som å legge disse utenom "rutenettet" er helt umulig. Det funker, men er gørr kjedelig.

Så hater jeg også apple sin synkroniseringstjeneste. Den har jeg aldri blitt klok på. Det var en fryd og gå fra denne til Google Photo da Google Photo kan brukes over begge plattformer og Google Photo gir deg ubegrenset med lagring av bilder. Synkroniseringstjenesten til Apple var også vannvittig treig.

Var rett og slett en befrielse med en Android telefon :prf

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av SverreOlsen »

Bjerknez skrev:Min Samsung S6 Edge lades fra 0-100% på litt over en time med hurtigladeren og normalt så har jeg rundt 60% igjen av batteriet når jeg legger meg på kvelden/natten. Wifi/posisjon/Bluetooth/mobildata etc. er alltid aktivert (selv om jeg sikkert kunne slått av Bluetooth da jeg kun bruker denne når jeg kobler den til min G9x. Jeg sjekker stadig mail og bruker den noenlunde aktivt.

Samsung S7 Edge hat enda større batteri (1000mAh større) samt er vanntett og LITT større skjerm så jeg vurderer å kjøpe meg denne, men så langt er jeg strålende fornøyd med S6 Edge etter å ha eid en iPhone i alle år.

iPhone hadde jeg heller ikke noe problemer med men det er to ting som jeg får kreft av når det kommer til iPhone eller apple produkter generelt og det ene er mangelen på og kunne personligjøre feks. hjemskjermen. Her må alle ikoner ligge som perler på en snor og noe så simpelt som å legge disse utenom "rutenettet" er helt umulig. Det funker, men er gørr kjedelig.

Så hater jeg også apple sin synkroniseringstjeneste. Den har jeg aldri blitt klok på. Det var en fryd og gå fra denne til Google Photo da Google Photo kan brukes over begge plattformer og Google Photo gir deg ubegrenset med lagring av bilder. Synkroniseringstjenesten til Apple var også vannvittig treig.

Var rett og slett en befrielse med en Android telefon :prf
Har s7 edge og er storfornøyd, helt vanntett, opp til 200 gb minnebrikke, supert kamera til og med i lavt lys, hurtiglading, størst batteri på markede, nydeligt deseign og veldi god i handa. Viktigeste og ta med her er Gorilaglass 4 som er standar på s7. Skal dobbelt så mye til for å knuse skjermen samt tilnærmet ripefritt. Men igjen, mye penger for en mobil. Støtter også trådløs lading.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av mortenolb »

Skjønner ikke hva dere skal med dissa "skal så mye mer til å knuse"-skjermene. Jeg har fortsatt ikke klart å knuse skjermen på en tlf, på tross av at jeg har mista de på asfalt, fliser, ned trapper osv. :P

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: RE: Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av gorbys »

mortenolb skrev:Skjønner ikke hva dere skal med dissa "skal så mye mer til å knuse"-skjermene. Jeg har fortsatt ikke klart å knuse skjermen på en tlf, på tross av at jeg har mista de på asfalt, fliser, ned trapper osv. :P
Har knust 6 skjermer siste 7 månedene, på henholdsvis xperia Z, z1 og z2.
Er visst gorilla glass det og så voldsomt imponert er eg ikkje. Men så klart, dei færreste tåler å bli overkjørt av ei mekanikertralle, spidda av ei skapdør, most av et bilratt og en fløy med skjermen først i betongen.... Kanskje eg skulle være litt meir forsiktig framover Bilde

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Geiroe »

Jompa skrev:Samsung har også enkel modus, greit for oss som bruker telefonen mest til å ringe med.
Man velger selv hvilke apper som skal ligge på "forsida".
Fikk ikke varseltone på planner med enkelmodus på min s5, måtte slå det av, da ble det liv.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Svar