anbefalte telefoner, smarte

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av CB9 »

sjekk det gliset a ..

Bilde

originalt er nokia 6310 min favoritt. 16 dager standby og tolv timer tale, opptaksfunksjon, vibrering, bluetooth og infrarød. den telefonen har ikke noe med saken å gjøre men jeg fikk lyst å nevne den fordi den var helt super..

målet nå er en smarttelefon som det går an å bruke en hel dag med alle lys og lyder påskrudd og som holder fra sju om morran til tolv om kvelden uten å lades. apper er helt uinteressant så det er surfing, epost, kamera og tid den holder uten å lades som teller. android og ikke iphone. fint om noen kan anbefale noen smarte anbefalte telefoner. fem tusen er smertegrensa.

holder egentlig en knapp på huawei P8 men den er vel noen år gammel og koster fortsatt 3500 eller deromkring. vet ikke om det er noe smart kjøp nå..?

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av CB9 »

og et oppfølgerspørsmål. om man går til elkjøp og viser til billigere pris på lefdal så matcher dem prisen.
inne på prisguide.no får jeg en liste med blant annet cdon.com og elkjøp.no som har huawei p8 til henholdsvis 2990.- og 3500.-

er det sånn at jeg kan gå til elkjøp og vise til cdon.com og få telefonen til samme billige pris ..?

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Royal »

Jeg vil gjerne si Samsung galaxy S3.(S III) Når den først kom ut så var den en av de bedre på markedet.
Opplevde at den holdt til alt det jeg brukte den til. Batteritid var ok. Kamera syntes jeg var bra og størrelsen passet bra til bukselomma.

Jeg vet ikke om man får kjøpt den ny lenger, men hvis du finner en så tipper jeg at den er relativ grei mot lommeboka. Som en bonus så har den også tålt alle fall i betong, fliser og asfalt.

Etterfølgerne S4,S5 og S6 har liksom ikke helt holdt standarden som S3'en satt når den kom ut.

Hvis du bor i Oslo området og vil ta en titt på en, så har jeg en brukt liggende på jobben.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av gorbys »

Problemet med Samsung s3 er at når de blir gamle så holder ikke batteriet. Sliter også med ladekontakten.

Eg har Sony xperia z2 no. Vanntett. Gode batterier,holder lenge. Batteriet holder lett en hel dag om du bare suller på med epost og nettleser, holder sannsynligvis to-tre dager og.
Min var fulladet for 24t siden og Facebook, messenger, snapchat og Tapatalk i tillegg til epost og Internett, blåtann, WiFi og 4g vart flittig brukt i går, har fortsatt 20% igjen. Hadde eg brukt batterisparing og eventuelt flymodus om natten hadde eg vel hatt dobbelt.

Om du berre skal bruke den til slikt lett arbeid så klarer du deg fint med noko som ikkje er av nyeste årgang. Kan til og med finne mykje bra på finn og.
Kunne tilogmed fått kjøpt min gamle z1 hadde det ikkje vert for at skjermen er knust :-P

Nokia 6310 er kongetelefon, var på nippet til å handle en når eg hadde mercedes for et par år siden. Integrert telefon i bilen og mulighet for snake 2 mens en venter på ferjene :-D

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av CB9 »

telefonen er til mora mi. godt voksen dame som for det meste er vant med enkle nokia-telefoner. jeg skaffa henne en sony ericcsson c510 som jeg er stor fan av men det blir så knotete for ei dame på hennes alder. greit med noe større tekst og taster, samt mulighet til å se bilder og denslags. inbiller meg de nye smarttelefonene er enklere enn de gamle greiene selv om jeg er fan av dem.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av CB9 »

Royal skrev:Jeg vil gjerne si Samsung galaxy S3.(S III) Når den først kom ut så var den en av de bedre på markedet.
Opplevde at den holdt til alt det jeg brukte den til. Batteritid var ok. Kamera syntes jeg var bra og størrelsen passet bra til bukselomma.

Jeg vet ikke om man får kjøpt den ny lenger, men hvis du finner en så tipper jeg at den er relativ grei mot lommeboka. Som en bonus så har den også tålt alle fall i betong, fliser og asfalt.

Etterfølgerne S4,S5 og S6 har liksom ikke helt holdt standarden som S3'en satt når den kom ut.

Hvis du bor i Oslo området og vil ta en titt på en, så har jeg en brukt liggende på jobben.
takk for tilbudet men det holder i massevis med navn og modell så jeg kan google telefonene.

Brukeravatar
Sey86
Innlegg: 37
Registrert: 11 mar 2015, 20:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 750 2016/Honda CB600F 1999
Sted: Oslo

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Sey86 »

CB9 skrev:og et oppfølgerspørsmål. om man går til elkjøp og viser til billigere pris på lefdal så matcher dem prisen.
inne på prisguide.no får jeg en liste med blant annet cdon.com og elkjøp.no som har huawei p8 til henholdsvis 2990.- og 3500.-

er det sånn at jeg kan gå til elkjøp og vise til cdon.com og få telefonen til samme billige pris ..?
Når jeg kjøpte min LG Nexus på Elkjøp skulle han ha 800 kr mere for mobilen en på lefdal, Jeg refererte til lefdal sin pris siden min søster nettop hadde kjøpt samme telefon der. Og sa jeg kunne jo bare stikke dit å kjøpe den billigere der. Og vips så blei det billig telefon på L-kjøp ^^. Han ordna tilogmed noe ekstra rabatt greier fordi jeg har Norges Energi strøm leverandør. sparte vel 1000 kroner tenker jeg. så det er lurt å sjekke rundt

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av gorbys »

Til din mor ja, men kva med doro sine touch telefoner da?
Sonyen min har en slik enkel modus. Da ser startskjermen slik ut:
Bilde

Mulig alle Android telefoner har slik og om ikkje så kan du banne på at det finnes en launcher i app store som gjør noe lignende [WINKING FACE]

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av kjellv »

gorbys skrev:Problemet med Samsung s3 er at når de blir gamle så holder ikke batteriet. Sliter også med ladekontakten.

Eg har Sony xperia z2 no. Vanntett. Gode batterier,holder lenge. Batteriet holder lett en hel dag om du bare suller på med epost og nettleser, holder sannsynligvis to-tre dager og.
Min var fulladet for 24t siden og Facebook, messenger, snapchat og Tapatalk i tillegg til epost og Internett, blåtann, WiFi og 4g vart flittig brukt i går, har fortsatt 20% igjen. Hadde eg brukt batterisparing og eventuelt flymodus om natten hadde eg vel hatt dobbelt.

Om du berre skal bruke den til slikt lett arbeid så klarer du deg fint med noko som ikkje er av nyeste årgang. Kan til og med finne mykje bra på finn og.
Kunne tilogmed fått kjøpt min gamle z1 hadde det ikkje vert for at skjermen er knust :-P

Nokia 6310 er kongetelefon, var på nippet til å handle en når eg hadde mercedes for et par år siden. Integrert telefon i bilen og mulighet for snake 2 mens en venter på ferjene :-D
Har du fått testet din med locatoweb?
Jeg sliter med min. Det ligger ett eller annet i innstillingene som jeg ikke finner ut av. Sporingen ser ut som den starter greit, men etter kort tid stopper den. Jeg har gått gjennom innstillingene, tillatt telefonen å la locatoweb, Google maps og GPS kjøre selv om Stamina strømsparing slår inn når skjermen slukker. I ferd med å gi opp hele locatoweb...

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av CB9 »

gorbys skrev:Til din mor ja, men kva med doro sine touch telefoner da?
Sonyen min har en slik enkel modus. Da ser startskjermen slik ut:
Bilde

Mulig alle Android telefoner har slik og om ikkje så kan du banne på at det finnes en launcher i app store som gjør noe lignende [WINKING FACE]
er ikke noe fan av de doro-telefonene. innbiller meg en helt ordinær smarttelefon som ikke er iphone er det beste.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av CB9 »

Sey86 skrev:
CB9 skrev:og et oppfølgerspørsmål. om man går til elkjøp og viser til billigere pris på lefdal så matcher dem prisen.
inne på prisguide.no får jeg en liste med blant annet cdon.com og elkjøp.no som har huawei p8 til henholdsvis 2990.- og 3500.-

er det sånn at jeg kan gå til elkjøp og vise til cdon.com og få telefonen til samme billige pris ..?
Når jeg kjøpte min LG Nexus på Elkjøp skulle han ha 800 kr mere for mobilen en på lefdal, Jeg refererte til lefdal sin pris siden min søster nettop hadde kjøpt samme telefon der. Og sa jeg kunne jo bare stikke dit å kjøpe den billigere der. Og vips så blei det billig telefon på L-kjøp ^^. Han ordna tilogmed noe ekstra rabatt greier fordi jeg har Norges Energi strøm leverandør. sparte vel 1000 kroner tenker jeg. så det er lurt å sjekke rundt

spørsmålet er hva som skjer om man henviser til en ren nettbutikk for de er desidert billigst.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1596
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Kjellrf »

Har hatt Microsoft 640 ett års tid nå, den stiller nok i klassen mest mobil for penga. Har akkurat oppgradert den til Windows 10.
Har også en iPhone 5/5c på jobben, foretrekker Microsoft'en, spesielt med tanke på pris.
Hvis jeg surfer hele dagen må telefonen lades, surfer jeg normalt (regelmessig sjekk), har jeg 50-65% igjen, med alt på.

Prisen er det beste, ga 1500,- for den. I tester ser jeg at de sammenligner den med telefoner til 3500,-
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte selv en Samsung S6 Edge for ca. et år siden. Kostet flesk, men var verdt det. Fantastisk telefon :prf

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av supersic »

Samsung s3 kan ikke sammenlignes med Sony Z2 eller Z3.
Batteritid alene gjør Sonyen til ett klart valg den er også vanntett og uendelig mye raskere

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: anbefalte telefoner, smarte

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev:Kjøpte selv en Samsung S6 Edge for ca. et år siden. Kostet flesk, men var verdt det. Fantastisk telefon :prf
Dette er skrevet fra 6 edge + , kunne ikke vært mer fornøyd med en telefon enn denne

Svar