Førerkort, endelig...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Førerkort, endelig...

Legg inn av Alex-68 »

Etter ca 30år frem og tilbake og en haug med sykler, turer. Og det har alltid vært noe i veien for og ikke ta lappen. Så skjedde det mest utrolige i dag, med god kjørerlærer Kent fra Fornebu Trafikkskole gitt meg mye morsomme opplevelser. Det tok 10m med han bakpå utbryter, det var da en nydelig overgang med gass og clutch så han skjønte fort hvor landet lå hen. :twothumbs: Og jeg fikk frie tøyler på banekjøringen hvor jeg står der med en annen elev. Hvor Kent sier, til eleven.. " Du skal trene på, inngang, brems etc, så ser Kent på meg og sier, "Så var det deg da!" :crazy: Du bare kjører.. :lol Og fikk utlevert sykkelen til den andre Instruktøren, og tro meg, den sykkelen fikk så det holdt! :lol Og makan og gøy det var! Så var det bare og bli ferdig med resten av det Obligatoriske, og trippe rundt til Oppkjøringen i dag i pøse regnvær i kjøregård og trafikk. Og inn på kontoret både før kjøregård og etter kjøregård og trippet på kritikk.. Og etter trafikkjøringen inn på kontoret igjen og fremdeles ventet jeg på hva jeg kunne ha gjort og ikke. Sensoren skrev og skrev, jeg trippet og trippet. Nå begynner jeg og bli litt svett, samt er jo dyvåt etter kjøreturen. Og Sensoren plutselig sier, " Vel, jeg kan jo ikke si noe annet at du har bestått!" Og fremdeles ikke noe kritikk.. Gjorde alt feilfritt, alt fra teknisk, kjøregård og trafikk. Og da fikk jeg frem smilet og fortalte han at om du har en dårlig dag på jobben, så tenk på meg, som alltid har hatt dette som en drøm, og drømmen ble endelig virkeligjort! :D Enter så mange år! Sa det samme til kjørelæreren min, som jeg fikk veldig god kontakt med og vi skal fremdeles treffes igjen og kjøre sammen. Dette var en utrolig artig, lærerikt, morsom opplevelse og anbefaler Fornebu trafikkskole! Tok en tur isted med Sykkelen og ett A4 ark hvor tilatelsen ligger. Var en merkelig opplevelse, istedenfor og kjøre rundt og være nervøs for hva som står bak neste sving. Og helt klart ta vare på drømmen og ikke miste den. Så er du en Sensor, Kjørelærer som leser dette!? Tusen takk for tålmodigheten, pga dere driver med risikosport, og enkelte av oss er veldig takknemlige for den jobben dere gjør! Mvh Alex H.. :thumleft
Mc Oslo Suger!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av CB9 »

gratulerer med førerkortet. :thumleft
Sist redigert av CB9 den 20 mai 2016, 17:35, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av Alex-68 »

Takk! Nei, har ikke planer om det! Hadde jeg vært 20, så hadde den nok hengt i en tynn tråd.. :O
Mc Oslo Suger!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av CB9 »

Alex-68 skrev:Takk! Nei, har ikke planer om det! Hadde jeg vært 20, så hadde den nok hengt i en tynn tråd.. :O
det var så harry skrevet at jeg måtte slette det.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av Alex-68 »

Ps, det var ikke harry, men fakta.. ;)
Mc Oslo Suger!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av CB9 »

var det noe med opplæringa du syntes var bortkastet tid ?

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av Alex-68 »

Godt spm... Banekjøringen var lite nyttig.. Pga det er mere repetisjon av hva man driver med på kjøretimene, og i kjøregård.
Mc Oslo Suger!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av CB9 »

skal prøve å unngå ledende spm men hadde du sånne tretimersøkter der dere skulle prate om hvor lite dere kunne ?
spør fordi jeg fikk inntrykk av at flere sånne "øvelser" var bullshit kamuflert for å tyne oss for penger og tid.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av Alex-68 »

Nei.. Synes langveiskjøringen på 3t er nyttig for alle som skal ta førerkort om Instruktøren er god. Der snakker vi ca 15min om hva som kan, og burde gjøres. Tok en 5min pause mitt i passet og der blir man også rettet litt på. Og man lærer mye mer på 3timern enn banekjøringen.
Mc Oslo Suger!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av CB9 »

jeg sikter til 3 timer uten mc i et klasserom lyttende til en sjåførlærer. mener vi hadde to tre sånne bolker men jeg husker ikke hva vi lærte

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av Alex-68 »

Hm, okey... Jeg hadde bare den Obligatoriske Teoritimen. Har ikke hatt noe annet enn det..
Mc Oslo Suger!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av CB9 »

da var du heldig, det var ille.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av Alex-68 »

Tror ikke de praktiserer så mange timer teori lenger?
Mc Oslo Suger!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av CB9 »

var ikke teori heller. det var tavleprat og noe ubegripelig jeg ikke husker. det som ergrer meg er at dem tok betalt for det.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Førerkort, endelig...

Legg inn av Alex-68 »

Ok.. Dette er nok noe du burde sjekke..
Sist redigert av Alex-68 den 20 mai 2016, 18:48, redigert 1 gang totalt.
Mc Oslo Suger!

Svar