Politi/maktmisbruk - denslags

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av simpson »

CB9 skrev:
rogkas skrev:
CB9 skrev:ja der er vi uenig men det kommer vel ikke som noe sjokk :thumleft
Nei, ikke noe sjokk i det hele tatt. Det er vel heller ikke noe stort sjokk at de fleste andre også er uenig med deg...
siden du nevner det. jeg la også merke til en noe ensidig debatt men siden jeg fikk si akkurat hva jeg mener om politiet som for tiden er sørgelig lite oppløftende tok jeg det med ei klype salt. det er uansett ikke for alle å kritisere politiet så ingen overraskelse her.
Jeg har personlig sett at Politiet tyr til ulovlige midler når det gjelder aksjoner mot såkalte 1% klubber, har kompiser som har opplevd å bli trakassert pga ryggmerker og sykkeltype osv.
Men jeg føler meg ikke utrykk av den grunn.
At det er visse miljøer Politiet er mer opptatt av enn andre er helt naturlig. Vet enkelte innvandrere klager, på lik linje som mange 1% klubber.
Men de aller aller fleste har lite å frykte.
Er det belastende for deg går det å bytte miljø.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av cevillan »

Nå har du rantet om moderatorer og politi i diverse innlegg. Det er ikke du som bare har problemer med autoriteter eller er en smule konspiratorisk anlagt?

Det å oppfordre til tips er da helt på sin plass fra politiet. Meget bra tiltak. Det må da være langt bedre å gi folk en mulighet til å gjøre noe uten å konfrontere naboen. Alternativet er ofte å gjøre ingenting. Og det er det dårligste alternativet.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av CB9 »

greia er at om folk flest anmelder på egen hånd blir det henlagt. men om politiet oppfordrer til å anmelde eller tipse med det som bakgrunn for å kunne arrestere folk mener jeg det er uredelig og kan likne noe som er bestilt av politi og hvermannsen brukes som lighter på lunta, i form av en skriftlig anmeldelse som politiet selv har bedt om å få.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av CB9 »

simpson skrev:
CB9 skrev:
rogkas skrev:
CB9 skrev:ja der er vi uenig men det kommer vel ikke som noe sjokk :thumleft
Nei, ikke noe sjokk i det hele tatt. Det er vel heller ikke noe stort sjokk at de fleste andre også er uenig med deg...
siden du nevner det. jeg la også merke til en noe ensidig debatt men siden jeg fikk si akkurat hva jeg mener om politiet som for tiden er sørgelig lite oppløftende tok jeg det med ei klype salt. det er uansett ikke for alle å kritisere politiet så ingen overraskelse her.
Jeg har personlig sett at Politiet tyr til ulovlige midler når det gjelder aksjoner mot såkalte 1% klubber, har kompiser som har opplevd å bli trakassert pga ryggmerker og sykkeltype osv.
Men jeg føler meg ikke utrykk av den grunn.
At det er visse miljøer Politiet er mer opptatt av enn andre er helt naturlig. Vet enkelte innvandrere klager, på lik linje som mange 1% klubber.
Men de aller aller fleste har lite å frykte.
Er det belastende for deg går det å bytte miljø.
politiet og ulovligheter går hånd i hånd og at folk opphøyer dem trygge i troen på at kun skyldige blir dømt er litt naivt.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av CB9 »

cevillan skrev:Nå har du rantet om moderatorer og politi i diverse innlegg. Det er ikke du som bare har problemer med autoriteter eller er en smule konspiratorisk anlagt?

Det å oppfordre til tips er da helt på sin plass fra politiet. Meget bra tiltak. Det må da være langt bedre å gi folk en mulighet til å gjøre noe uten å konfrontere naboen. Alternativet er ofte å gjøre ingenting. Og det er det dårligste alternativet.

om politiet allierer seg med en nabo for å bli kvitt en tredje nabo så er det uredelig. om en nabo oppfordres til vage anmeldelser for å kunne fengsle en tredjeperson er det reinspikka svindel og bedrag.
jeg mener at i disse tilfellene ber politiet om anmeldelser eller tips for å kunne arrestere.

det er ei felle lagt av politiet og en effektiv måte å fjerne et menneske på. har jeg bevis? nei. tror jeg dem gjør det? ja.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av CB9 »

cevillan skrev:Nå har du rantet om moderatorer og politi i diverse innlegg. Det er ikke du som bare har problemer med autoriteter eller er en smule konspiratorisk anlagt?

Det å oppfordre til tips er da helt på sin plass fra politiet. Meget bra tiltak. Det må da være langt bedre å gi folk en mulighet til å gjøre noe uten å konfrontere naboen. Alternativet er ofte å gjøre ingenting. Og det er det dårligste alternativet.
min oppfattelse er at politiet oppfordrer en nabo til regelmessige anmeldelser mens dennes nabo som blir anmeldt ikke får samme tips og råd fra politiet og sånn sett har de valgt side og hvem de støtter, i praksis ligger en an til fengsel og mennesket som får fengsel er det politiet som bestemmer. høres det konspiratorisk ut? ja kanskje men det er nok bare vanlig maktmisbruk fra uangripelige autoriteter.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av CB9 »

bare så det er sagt, jeg er ikke noe politihater, men svina gjør meg kvalm. frykt og avsky blandet. så når det er sagt finnes det sikkert to, kanskje tre skikkelige politimenn i landet. så det er ikke sånn at jeg skjærer alle over en kam og er kjempenegativ :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av AJ »

CB9 skrev:bare så det er sagt, jeg er ikke noe politihater, men svina gjør meg kvalm. frykt og avsky blandet. så når det er sagt finnes det sikkert to, kanskje tre skikkelige politimenn i landet. så det er ikke sånn at jeg skjærer alle over en kam og er kjempenegativ :thumleft
Uttrykk som "svina gjør meg kvalm" synes jeg alvorlig talt du kan spare deg for her inne på MCsiden.no :[-X !
Finn heller andre nettsteder for likesinnede hvor slike karakteristikker omfavnes, om det er så viktig for deg å stadig gjenta hva du mener er feil med en bestemt og viktig yrkesgruppe.

En annen ting, veldig generøst å anslå at det faktisk finnes kanskje hele tre skikkelig politimenn i landet... :roll

:-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: RE: Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av cevillan »

CB9 skrev: min oppfattelse er at politiet oppfordrer en nabo til regelmessige anmeldelser mens dennes nabo som blir anmeldt ikke får samme tips og råd fra politiet og sånn sett har de valgt side og hvem de støtter, i praksis ligger en an til fengsel og mennesket som får fengsel er det politiet som bestemmer. høres det konspiratorisk ut? ja kanskje men det er nok bare vanlig maktmisbruk fra uangripelige autoriteter.
Jeg tror heldigvis du ganske alene om å ha denne oppfattelsen. Det må være slitsomt og skremmende å ha dette inntrykket av politi og rettsvesen. Man skulle tro dette var forbeholdt østblokkland eller de dypeste skoger i Kongo.

Det kunne vært spennende å høre hva du synes om vaksiner, chemtrails, mobilstråling og GMO. Eller kanskje ikke.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av Blaamand »

Vet ikke helt hva jeg synes om dette. Dersom noen driver med alvorlig kriminalitet så er det jo behørig med en visitt fra politiet, men jeg er skeptisk til slike skriv da jeg frykter dette vil føre til at småsaker blir rapportert. Skrivet inviterer jo til å melde fra til politiet og dessverre tror jeg som vil nytte seg av denne muligheten vil innrapporterte småtteri(les: ungdom som bråker, voksne som bruker lette rusmidler osv) Dette vil stjele tid fra andre mer alvorlige lovbrudd. Dersom man vet om at alvorlige lovbrudd begås i nabolaget er det vel naturlig å melde til politiet uansett? Trenger man egentlig ytterligere et tilbud for dette?
BRAAAAAP! :mc1

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av CB9 »

AJ skrev:
CB9 skrev:bare så det er sagt, jeg er ikke noe politihater, men svina gjør meg kvalm. frykt og avsky blandet. så når det er sagt finnes det sikkert to, kanskje tre skikkelige politimenn i landet. så det er ikke sånn at jeg skjærer alle over en kam og er kjempenegativ :thumleft
Uttrykk som "svina gjør meg kvalm" synes jeg alvorlig talt du kan spare deg for her inne på MCsiden.no :[-X !
Finn heller andre nettsteder for likesinnede hvor slike karakteristikker omfavnes, om det er så viktig for deg å stadig gjenta hva du mener er feil med en bestemt og viktig yrkesgruppe.

En annen ting, veldig generøst å anslå at det faktisk finnes kanskje hele tre skikkelig politimenn i landet... :roll

:-)å
en av de tre politimenna har vel mista jobben i påvente av rettsak så strengt tatt er det bare to igjen. :thumleft
har det vært mye sure toner på pm idag ? innbiller meg at tråden om CB9 er fylt med noe annet enn snop siden du skrev til meg.

de fleste har vel bare vært uenige og argumentert og det er vel lov ?

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av CB9 »

Blaamand skrev:Vet ikke helt hva jeg synes om dette. Dersom noen driver med alvorlig kriminalitet så er det jo behørig med en visitt fra politiet, men jeg er skeptisk til slike skriv da jeg frykter dette vil føre til at småsaker blir rapportert. Skrivet inviterer jo til å melde fra til politiet og dessverre tror jeg som vil nytte seg av denne muligheten vil innrapporterte småtteri(les: ungdom som bråker, voksne som bruker lette rusmidler osv) Dette vil stjele tid fra andre mer alvorlige lovbrudd. Dersom man vet om at alvorlige lovbrudd begås i nabolaget er det vel naturlig å melde til politiet uansett? Trenger man egentlig ytterligere et tilbud for dette?
se der ja, endelig en fornuftig kommentar. :prf

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: RE: Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av CB9 »

cevillan skrev:
CB9 skrev: min oppfattelse er at politiet oppfordrer en nabo til regelmessige anmeldelser mens dennes nabo som blir anmeldt ikke får samme tips og råd fra politiet og sånn sett har de valgt side og hvem de støtter, i praksis ligger en an til fengsel og mennesket som får fengsel er det politiet som bestemmer. høres det konspiratorisk ut? ja kanskje men det er nok bare vanlig maktmisbruk fra uangripelige autoriteter.
Jeg tror heldigvis du ganske alene om å ha denne oppfattelsen. Det må være slitsomt og skremmende å ha dette inntrykket av politi og rettsvesen. Man skulle tro dette var forbeholdt østblokkland eller de dypeste skoger i Kongo.

Det kunne vært spennende å høre hva du synes om vaksiner, chemtrails, mobilstråling og GMO. Eller kanskje ikke.
vaksiner chemtrails mobilstrålig og gmo sier meg ikke all verden, utenom vaksiner da. man får vel varme ører av mobilstråling men alt i alt vet nok du mer enn meg om temaene du nevner enn meg, sannsynligvis fordi du synes det er gøy eller interessant. sannelig om jeg vet men om du setter likhetstegn ved politikritikk og chemtrails er det ikke jeg som er loco

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av AJ »

@CB9:
Hovedpoenget mitt er at du ikke skal bruke MCsiden.no som kanal for dine karakteristikker av en yrkesgruppe slik du gjorde i innlegget jeg refererte til.
Denslags har vi veldig lav toleranseterskel for. Bare sånn at det er klinkende klart. Anbefaler deg sterkt å ta det til etterretning.

At du mener det kun er to skikkelige politimenn av flere tusen kvinner og menn i politiet her i landet, er egentlig bare komisk... :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Politi/maktmisbruk - denslags

Legg inn av Hansien »

AJ skrev:
At du mener det kun er to skikkelige politimenn av flere tusen kvinner og menn i politiet her i landet, er egentlig bare komisk... :roll
Tar man det faktumet at en av disse tydeligvis har mistet jobben i påvente av en rettsak kan det jo fort diskuteres om vi skal være glad det bare er snakk om 2-3 av disse.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Svar