My home is my castle - bilder av hvor vi bor

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av AJ »

Tar sjansen på å lage en my home is my castle tråd uten å røpe med bilder annet enn selve eiendommen.
Er mao ikke meningen at dette skal være noen adressedatabase eller hva som helst av annen "kartlegging" - kun bilder og beskrivelser av hvor vi bor, for de som vil.

Bakpå og jeg bor her, enkelt, i skrått terreng rimelige usjenert og landlig:

Bilde

Bilder er knipset av en fotograf i et småfly som senere sendte en svensk selger hjem til oss for å selge oss et eks. av bildet. Joda, vi falt for bildet og kjøpte dette, som nå henger på veggen til stor glede for de voksne barna våre, som visstnok alltid har drømt om et slikt bilde på veggen...
Ok... syns det er artig jeg også med dette bilder som skal varme ekstra godt når vinteren kommer.
Da er nemlig denne plassen hvor vi fant det for godt å bygge og bosette oss i 1988, et snøhøl av de store :sorry ...

Er flere hundre meter med grusvei fra asfaltert hovedvei opp til huset vårt. Noe som har resultert i at jeg har opplevd å ha punktert to ganger på veien i løpet av de 10 årene jeg har kjørt MC, den tiden jeg har bodd her.

Eiendommen er østvendt med sol fra veldig tidig om morran når dagen er på sitt høyeste. Ikke mulighet for å nyte solnedgangen, men det er like greit på varme sommerdager...
Om behovet melder seg kan jeg bare rusle 100 meter bort i veien til gården jeg kommer fra, sette meg ved bordet og krakken i veikrysset med et glass øl eller vin og nyte solnedgangen og utsikten mot bla Norefjell, langt utover kvelden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av kjellv »

Spennende tiltak AJ :thumleft Henger meg på:
hjem.jpg
Googlebilen kjørte visst forbi på en uheldig dag, både plen og hekk er rimelig ustelt :redface
Men her bor jeg, huset bygde jeg i 1995 som hus nummer 2 i dette byggefeltet. Et rolig strøk uten gjennomgangstrafikk og god nærhet til det meste jeg trenger. Ikke minst har jeg et knippe av landets fremste turistmagneter i min nærhet, bla. a. Atlanterhavsveien (1 time) Trollstigen (2 timer) Geiranger (3 timer) Eikesdalen/Aursjøveien (1,5 timer). Ikke minst, kun 5 minutter fra jobb.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

ille at google kan kjøre så nær vanlige folk og legge det ut på nett.
mener google streetview er bannlyst i f.eks tyskland.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av AJ »

CB9 skrev:ille at google kan kjøre så nær vanlige folk og legge det ut på nett.
mener google streetview er bannlyst i f.eks tyskland.
Har ikke sett Google bilen her hos oss...
Kanskje ikke så rart siden mange faktisk har problemer med å finne plassen om man bruker GPS... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av kjellv »

CB9 skrev:ille at google kan kjøre så nær vanlige folk og legge det ut på nett.
mener google streetview er bannlyst i f.eks tyskland.
Hehe... kunne vært verre i hagen min. Særlig om de hadde kjørt forbi igjen nå. Driver å bygger ny terrasse, og ene sida av huser ser ut som et anleggsområde. Den gamle terrassen ligger i en haug på plena ennå :lol

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

AJ skrev:
CB9 skrev:ille at google kan kjøre så nær vanlige folk og legge det ut på nett.
mener google streetview er bannlyst i f.eks tyskland.
Har ikke sett Google bilen her hos oss...
Kanskje ikke så rart siden mange faktisk har problemer med å finne plassen om man bruker GPS... :knegg
problemet med det er at der google ikke kommer til og får filmet, viser de huset "foran" ditt. så om det står ett hus foran ditt og googlebruker ikke er våken kan nettdater og denslags fort møte i feil hus. samme problemet har gulesider så er ikke bare google som tar en spansk en.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

kjellv skrev:
CB9 skrev:ille at google kan kjøre så nær vanlige folk og legge det ut på nett.
mener google streetview er bannlyst i f.eks tyskland.
Hehe... kunne vært verre i hagen min. Særlig om de hadde kjørt forbi igjen nå. Driver å bygger ny terrasse, og ene sida av huser ser ut som et anleggsområde. Den gamle terrassen ligger i en haug på plena ennå :lol
ser du ler og tar det med et smil og det er kanskje løsningen men jeg synes det er faen så drøyt samme hvor mye dem sladder folk.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av kjellv »

CB9 skrev:
kjellv skrev:
CB9 skrev:ille at google kan kjøre så nær vanlige folk og legge det ut på nett.
mener google streetview er bannlyst i f.eks tyskland.
Hehe... kunne vært verre i hagen min. Særlig om de hadde kjørt forbi igjen nå. Driver å bygger ny terrasse, og ene sida av huser ser ut som et anleggsområde. Den gamle terrassen ligger i en haug på plena ennå :lol
ser du ler og tar det med et smil og det er kanskje løsningen men jeg synes det er faen så drøyt samme hvor mye dem sladder folk.
Bryr meg egentlig ikke stort...
...det gjør neppe naboen heller, her er bilde av ham. Gapskratta da jeg oppdaga dette mens jeg navigerte fram til huset mitt :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

hva er det du ler av a? han sitter sikkert og glaner på samme bilde bare av kona di

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av AJ »

Det kan selvfølgelig være bekymringsfullt med Google og andre som gjerne vil kartlegge mest mulig for å legge ut på nett.
Jeg har ingen problemer med å se dette.
Selv har jeg lite til overs for 'overvåkningssamfunnet' med kameraer på hvert gatehjørne, men akkurat Googlebilen er jeg ikke like skeptisk til, av en eller annen grunn... :-k .
Er egentlig bare litt artig med disse Street view bildene, synes jeg.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toven

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av Toven »

CB9 skrev:hva er det du ler av a? han sitter sikkert og glaner på samme bilde bare av kona di
Herregud.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

de aller fleste liker det vel bra som det er eller har minimalt med bekymringer samme hvem som filmer og overvåker dem. for meg er det en pet-peeve å gjemme seg eller bruke pseudonym. har vel gjort det til en sport egentlig.

Toven

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av Toven »

Pass på at du ikke møter opp på fellestur eller noe da

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av kjellv »

CB9 skrev:hva er det du ler av a? han sitter sikkert og glaner på samme bilde bare av kona di
Dette er både en bygdeoriginal og en innmari trivelig fyr. Man må nesten kjenne ham for å se humoren i det. Men slik er det gjerne i små bygdesamfunn, vi ser nok våre naboer på en annen måte en folk gjør i mer tettbebodde strøk.
Ikke tar vi det så innmari tungt hva andre mener om oss heller. En perfekt fasade blir uansett gjennomskuet i slike samfunn der alle kjenner alle.
Men bare så det er sagt, jeg hadde ikke byttet med noen! Her trives jeg veldig godt.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

Toven skrev:Pass på at du ikke møter opp på fellestur eller noe da
liker ikke kjøre i gruppe så tviler på det blir aktuelt og hvis det blir det får jeg bare gå med hjelmen på og visiret nede, bare på faen, skulle paparazziene sette igang.
Sist redigert av CB9 den 20 mai 2016, 00:08, redigert 1 gang totalt.

Svar