My home is my castle - bilder av hvor vi bor

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: Men bare så det er sagt, jeg hadde ikke byttet med noen! Her trives jeg veldig godt.
Som jeg skulle sagt det selv :twothumbs: .

Synes det er storveis å bo såpass landlig. Med god og håndterbar avstand til naboene, slik det er her jeg bor.
Faktisk større naboavstand enn på gården jeg vokste opp på rett borti høgget hvor avstanden til den nærmeste var betydelig kortere.

Ikke at jeg har problemer med verken fastboende naboer eller hyttenaboer. Men likevel greit å ikke ha dem hengende på "gjerdet"... :P .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

kjellv skrev:
CB9 skrev:hva er det du ler av a? han sitter sikkert og glaner på samme bilde bare av kona di
Dette er både en bygdeoriginal og en innmari trivelig fyr. Man må nesten kjenne ham for å se humoren i det. Men slik er det gjerne i små bygdesamfunn, vi ser nok våre naboer på en annen måte en folk gjør i mer tettbebodde strøk.
Ikke tar vi det så innmari tungt hva andre mener om oss heller. En perfekt fasade blir uansett gjennomskuet i slike samfunn der alle kjenner alle.
Men bare så det er sagt, jeg hadde ikke byttet med noen! Her trives jeg veldig godt.
jeg trukke du har rett i alt du sier men sålenge du er fornøyd :thumleft

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

hadde lett bytta bygdeoriginalen og traktoren hans mot noen av våre politinaboer og krakilske FPU-mødre som prøver å tilrane seg rett til gjennomgang på annen manns tomt med bøllete oppførsel, falske anmeldelser og et velvillig maktmisbrukende falskt ynkelig lokalt politi.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, jeg er nå ikke så skuddredd av meg, og jeg møter til og med til treff rett som det er, med visiret oppe eller hjelmen av, så jeg tar sjansen og drister meg til å henge meg på her. Håper nå bare at ingen oppsøker meg og skremmer meg på kveldstid slik at jeg tisser i buksa. :lol

Jeg fant ikke noe bedre bilde enn dette som er av nyere dato og av nymalt hus, så da får det bli med dette foreløpig:
Bilde

Et hus jeg arvet etter min Mormor som døde for ca. 10 år siden. Her har jeg og min kone (føles så så utrolig gammeldags å si "kone") bodd i ca. 8 år og vi har vert lykkelig gift i snart 10 år. Vi har en Golden Retriever som heter "Moses" og den er 6 år gammel.
Bilde

Vi har ingen barn, og vi har bestemt at dette er heller ikke noe vi kommer til å få. Vi har det utmerket fint som vi har det. Så og si gjeldfrie (mer eller mindre) og vi gjør som vi vil begge to. Ingen hensyn og ta på den fronten. Derimot er bikkja "Moses" vår øyesten. Verdens mest bortskjemte hund. Men vi har vert flinke med oppdragelsen og lagt MYE tid i denne. En balansert og rolig hund som får nok av mosjon og stimulanse. Han lukker skuffer på kjøkkenet hvis vi ber om det og han kan så klart også en del andre "triks".

Han har aldri stukket av og vi lar han fly løs på gårdsplassen. Han holder seg innenfor tomtegrensene, selv om det kommer en katt. Katten blir jaget til grensen men ikke lenger. Mine foreldre bor på den samme tomten og vil han inn til dem så ringer den bare på døra og venter til dem lukker opp. Ofte må vi hente han der når vi ikke finner han ellers på gårdsplassen. :knegg

Ellers så bor vi ca. 8 km. fra Fredrikstad Sentrum, på et boligfelt. Stedet jeg bor har fine MC veier og siden jeg bruker sykkelen på jobb sommerstid så får jeg en liten dose med artige svinger hver morgen/ettermiddag. Akkurat passe langt ut på landet til at det er "rolig" men samtidig nærme nok byen til at jeg kan ta meg en tur ut og pilse litt. Fredrikstad har jo et yrende folkeliv og en flott bryggepromenade også. Spesielt på sommeren. Noe kjellv her i forumet vet alt om :lol

Bilde

EDIT:
Google har ennå ikke vert her jeg bor med bilen sin, men håper dem kommer snart. Jeg vil også være med på kartet! :knegg

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

morgen bjerknez. kjente deg ikke igjen uten hjelm først, men jeg gjør det nå :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av Bjerknez »

hehe, mannen på bilde over er dog ikke meg, men kjellv. Bildet ble tatt i fjor sommer da han var en snartur innom Fredrikstad og da benyttet jeg sjansen til å vise han byens vannhull. Av alle steder så fant vi kanskje den minst glorete pub'en av dem alle. Men her finner man "ekte" mennesker. Akkurat som meg og kjellv :lol

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

første gang jeg er lurt med bilde av en mann som ikke er den mannen han sier han er. skjedd noen ganger med damer men den var ny. takk skal du ha.
Sist redigert av CB9 den 20 mai 2016, 06:26, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av Bjerknez »

Det ringer ingen bjelle CB9... men send meg heller PM du så slipper vi å forsøple tråden med off topic tull :thumleft

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

..
Sist redigert av CB9 den 20 mai 2016, 06:23, redigert 1 gang totalt.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av Bjerknez »

Vet du hva, jeg synes du heller kan forholde deg til tråder hvor du faktisk kan bidra med noe. Jeg har ikke tenkt til å "chatte" med deg om folk du kjenner som har daua og jeg har heller ingen planer om å dele dødsannonser med deg i denne tråden.

Til info, så får du ikke slettet innlegg selv heller. Du kan fjerne det som står i innlegget, men ikke selve innlegget.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

ja beklager det. men det var noe jeg hadde tenkt å høre med deg om skjønner du bjerknez siden du er fra fredrikstad, ikke noe annet. og når du starta så bra med en practical joke tenkte jeg det ikke var så farlig.

har lurt på hva som skjedde med han figuren en god stund og det er vrient å finne ut av så det var mest et longshot fra min side

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

dødsannonser er offentlig og det er dødsfall og så jeg skjønner ikke hva du kicka sånn på men samme det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av Bjerknez »

CB9 skrev:ja beklager det. men det var noe jeg hadde tenkt å høre med deg om skjønner du bjerknez siden du er fra fredrikstad, ikke noe annet. og når du starta så bra med en practical joke tenkte jeg det ikke var så farlig.

har lurt på hva som skjedde med han figuren en god stund og det er vrient å finne ut av så det var mest et longshot fra min side
Send meg PM hvis det er noe du vil ta opp med meg. Det er ikke så vanskelig.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: My home is my castle - bilder av hvor vi bor

Legg inn av CB9 »

ok





tok noen lange minutter men
det ble komisk etterhvert :lol

Svar