tar bloggene knekken på forumet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av kjellv »

Toalmar skrev: Synes at etter at folk begynte med blogger har det blitt mindre med andre interresante innlegg som jeg synes er synd,
men igjen man må følge tiden og det gjelder vel for oss alle.....
Hvordan da synes du? Hva mener du det er blitt mindre av?

Sent fra min C6603 via Tapatalk

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

PetterT skrev:Ble veldig usikker nå, om jeg skal takke eller bli fornærma :-k
det var min feil. jeg skulle tatt med en sånn :thumleft men jeg synes jeg var rimelig klar på at det ikke var kritikk.

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Toalmar »

kjellv skrev:
Toalmar skrev: Synes at etter at folk begynte med blogger har det blitt mindre med andre interresante innlegg som jeg synes er synd,
men igjen man må følge tiden og det gjelder vel for oss alle.....
Hvordan da synes du? Hva mener du det er blitt mindre av?

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Synes det er merkbart mindre innlegg om kjøp og salg, problem spørsmål rundt MC også videre


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av kjellv »

Toalmar skrev:
kjellv skrev:
Toalmar skrev: Synes at etter at folk begynte med blogger har det blitt mindre med andre interresante innlegg som jeg synes er synd,
men igjen man må følge tiden og det gjelder vel for oss alle.....
Hvordan da synes du? Hva mener du det er blitt mindre av?

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Synes det er merkbart mindre innlegg om kjøp og salg, problem spørsmål rundt MC også videre


Sent from my iPhone using Tapatalk
Innlegg som kjøp og salg svinger litt med årstidene, og de mest aktive her inne har vel allerede foretatt sitt kjøp dersom det skulle kjøpes noe nytt før sesongen. Samtidig er det jo på denne tiden flest MC-annonser inne på finn.no. Jeg følger litt med der siden jeg jobber som selger. Mitt barometer er Yamaha annonsene der det i dag ligger rett under 1000 annonser. Dette er 50 annonser færre enn for to uker siden. I januar var det omtrent halvparten.
Likedan tror jeg det er med skrue og mekketrådene. De fleste av dem er for lengst løst og syklene på veien igjen. Dette hører mest til PMS-perioden, vinter og vedlikehold. Nå på sommeren er det nok mest turkjøring for de fleste, og naturlig nok større aktivitet i turreferat, turplanlegging og blogging. Jeg tror dette er naturlige svingninger gjennom året.

Nå er jo ikke såkalte blogger akkurat noe nytt fenomen. I dette forumet er faktisk "bikers logg" blant de mest populære emnegruppene med over 70 000 innlegg! Det er ingen tvil om at dette emne er med å dra MCsiden i riktig retning og holde aktiviteten oppe.

Men jeg synes spørsmålstillingen er litt interessant, og ser gjerne at det kommer flere synspunkter på dette.

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

CB9 skrev:
PetterT skrev:Ble veldig usikker nå, om jeg skal takke eller bli fornærma :-k
det var min feil. jeg skulle tatt med en sånn :thumleft men jeg synes jeg var rimelig klar på at det ikke var kritikk.
:twothumbs: Cool man, cool :prf
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

Har jo fulgt med en tid på dette forumet, og det kan se ut som om de som hadde gode svar til dem som hadde et teknisk problem er forsvunnet.
Hvorfor de er forsvunnet finnes det sikkert flere svar på. Å spørre om noe teknisk her nå, er nesten bortkastet. Folk uten peiling hiver seg på med noe svada-svar, bare for at de liker å "høre sin egen stemme". Likeens med erfaringsoverføringer, de med ferskeste sertifikatet og minst erfaring er de ivrigste til å fortelle om ting de egentlig ikke har så mye erfaring med.
Sånn sett så er det like greit at de holder seg i bloggene sine
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av vim »

PetterT skrev:Har jo fulgt med en tid på dette forumet, og det kan se ut som om de som hadde gode svar til dem som hadde et teknisk problem er forsvunnet.
Hvorfor de er forsvunnet finnes det sikkert flere svar på. Å spørre om noe teknisk her nå, er nesten bortkastet. Folk uten peiling hiver seg på med noe svada-svar, bare for at de liker å "høre sin egen stemme". Likeens med erfaringsoverføringer, de med ferskeste sertifikatet og minst erfaring er de ivrigste til å fortelle om ting de egentlig ikke har så mye erfaring med.
Sånn sett så er det like greit at de holder seg i bloggene sine
Og dette kan ikke ha noe med motivasjonen til å bidra, når kverulanter og kranglefanter gjør sitt for å prege forumet tror du?
Kan bare snakke for meg selv, men jeg begynte å følge forumet fordi det er en del erfaring her inne. Nå gidder jeg knapt innom, da det stadig er mer testosteron-pissing på stolper som foregår, mer enn MC relaterte bidrag.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av kjellv »

vim skrev: Og dette kan ikke ha noe med motivasjonen til å bidra, når kverulanter og kranglefanter gjør sitt for å prege forumet tror du?
Kan bare snakke for meg selv, men jeg begynte å følge forumet fordi det er en del erfaring her inne. Nå gidder jeg knapt innom, da det stadig er mer testosteron-pissing på stolper som foregår, mer enn MC relaterte bidrag.
Godt poeng vim!
Det finnes et lite antall "tråddrepere" her inne, medlemmer som bidrar med lite annet enn oppgulp og kverulering. De blander seg gjerne inn i seriøse diskusjoner med pisset sitt. Resultatet blir gjerne at stødige gode medlemmer med lang fartstid og solid faglig tyngde holder seg unna og lar være å kommentere.
Slike er nok en større fare for forumet enn bloggerne!

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

CB9 skrev:er det bloggskryt du driver med eller skal du ha den sykkeln ?
Solgt! :mc1 Nå blir det blog,rai rai :twothumbs:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=76324653
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

kjellv skrev:
vim skrev:Det finnes et lite antall "tråddrepere" her inne, medlemmer som bidrar med lite annet enn oppgulp og kverulering. De blander seg gjerne inn i seriøse diskusjoner med pisset sitt. Resultatet blir gjerne at stødige gode medlemmer med lang fartstid og solid faglig tyngde holder seg unna og lar være å kommentere.
Slike er nok en større fare for forumet enn bloggerne!
tviler på det er noen enkeltbrukere som er noen fare for forumet foruten kanskje sophie elise for hun hører visst folk på, men andre folk, nei. men jeg er enig i at det er noen tråddrepere ute og går. tror jeg kan finne tre-fire tråddrepere bare i denne tråden uten at jeg skal finne på å henge ut noen med andre meninger enn meg .. det er ikke til å unngå at det blir litt kverulering og sure oppstøt når så mange ulike folk får lov å åpne kjeften men at en eller annen skulle klare å stenge forumet med en eller annen mer eller mindre gjennomtenkt tråd eller mening det tviler jeg sterkt på.

at enkelte kan finne på å droppe forumet fordi dem møter folk som meg kan nok hende, men det går begge veier .. :thumleft

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

Jompa skrev:
CB9 skrev:over to og et halvt tusen visninger og noen sure bloggere senere står jeg på mitt. det er nok av kategorier å poste i og bloggene deres er bare fancy varianter av diverse og off topic-kategorien :bump:
Ok, 2ogethalvttusen visninger er bevis på at tråden engagerer, og jeg kan være litt enig med deg i det du skrev tidligere om at
enkelte ting som folk kan ha nytte av forsvinner i bloggene.
pusher fire tusen fem hundre.. :thumleft

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

CB9 skrev:
kjellv skrev:
vim skrev:Det finnes et lite antall "tråddrepere" her inne, medlemmer som bidrar med lite annet enn oppgulp og kverulering. De blander seg gjerne inn i seriøse diskusjoner med pisset sitt. Resultatet blir gjerne at stødige gode medlemmer med lang fartstid og solid faglig tyngde holder seg unna og lar være å kommentere.
Slike er nok en større fare for forumet enn bloggerne!
tviler på det er noen enkeltbrukere som er noen fare for forumet foruten kanskje sophie elise for hun hører visst folk på, men andre folk, nei. men jeg er enig i at det er noen tråddrepere ute og går. tror jeg kan finne tre-fire tråddrepere bare i denne tråden uten at jeg skal finne på å henge ut noen med andre meninger enn meg .. det er ikke til å unngå at det blir litt kverulering og sure oppstøt når så mange ulike folk får lov å åpne kjeften men at en eller annen skulle klare å stenge forumet med en eller annen mer eller mindre gjennomtenkt tråd eller mening det tviler jeg sterkt på.

at enkelte kan finne på å droppe forumet fordi dem møter folk som meg kan nok hende, men det går begge veier .. :thumleft
Liker :thumleft :thumleft :twothumbs: CB9 er en oppegående type, synes jeg.

Har ennå tilgode å se seriøse diskusjoner bli ødelagt av pisspratet til f.eks meg eller kjellv. Det er ikke der hunden ligger begravd.

Fordypet meg litt i det forumet man ikke kan linke til her uten å bli truet med skjærsilden, og ser dere har alvorligere problemer enn som så :-# :x
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av PetterT »

CB9 skrev:pusher fire tusen fem hundre.. :thumleft

Passerer 5tusen før solnedgang.
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av AJ »

PetterT skrev:Folk uten peiling hiver seg på med noe svada-svar, bare for at de liker å "høre sin egen stemme".
.
Av dine 87 innlegg viser innleggstatistikken på forumet at "tar bloggene knekken på forumet?"-tråden er det emnet du har vært mest aktiv.
Uten at jeg har finregnet på ser det ut til at "Alternative MC-fora i Norge"-tråden er en god nummer to.

Kan ikke si at jeg synes alle innleggene dine i disse to trådene har vært like nyttige, enn si konstruktive.
Mange minner om BUMP'ing nettopp for å "høre sin egen stemme"...
Etter gjentatte BUMP'inger har din egen stemme fått fram poengene dine. Svært mange ganger. Flere gjentakelser er ikke nødvendig.

Samme gjelder trådstarter, som også har denne tråden som sitt mest aktive emne.
Greit nok med en saklig diskusjon om bloggene, men måten dere bruker tråden på med stadig gjentakelser og bevisst BUMP'ing for å "høre sin egen stemme" gang på gang, blir bare trøttsomt.
Noe flere brukere også ha signalisert rimelig tydelig.
Nok er nok. Alle har fått sjansen til å komme med sine meninger. Noen mer enn andre...
Tråden stenges.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Låst